۱۳۰۱۷۲۹
۳۰۸۲
۳۰۸۲
پ

درخواست حق عائله‌مندی برای کارگران

عضو شورای عالی کار گفت: با توجه به عدم تامین سبد معیشت خانوار کارگری و این که دولت چون امسال کارگران را مانند کارمندان در نظر گرفت، درخواست داریم حق عائله‌مندی هم برای کارگران برقرار شود.

فارس نوشت: عضو شورای عالی کار گفت: با توجه به عدم تامین سبد معیشت خانوار کارگری و این که دولت چون امسال کارگران را مانند کارمندان در نظر گرفت، درخواست داریم حق عائله‌مندی هم برای کارگران برقرار شود.

درخواست حق عائله‌مندی برای کارگران

علی خدایی عضو شورای عالی کار گفت: گفت: بر اساس ماده ۴۱ قانون کار، حداقل دستمزد کارگران بر اساس دو مؤلفه نرخ تورم که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود و سبد معیشت یک خانوار میانگین کارگری تعیین می‌شود و در همان قانون آمده است که بعد خانوار را مراجع رسمی اعلام می‌کنند که در حال حاضر بعد میانگین خانوار ۳.۳ نفر یعنی شامل پدر، مادر و حدود ۲ فرزند می‌شود.

وی این را هم گفت: طبق قانون کار حق اولاد در حقوق کارگر وجود دارد، اما حق همسر وجود ندارد، امسال هم کارگران با هر میزان سابقه از حق اولاد برخوردار می شوند.

به گفته خدایی امسال سبد معیشت خانوار کارگری در میزان رشد ۲۷ درصدی حداقل مزد کارگران پوشش داده نشد، لذا بحث حق همسر هم رعایت نشده است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار این را هم گفت: امسال دولت کارگران را با کارمندان مقایسه کرد و نظرش این بود چون حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، باید حقوق کارگران هم در این حدود باشد، در حالی که کارمندان حق عائله‌مندی دارند و باید برای کارگران هم این حق عائله‌مندی برقرار شود، از طرفی کارمندان امکانات رفاهی، مسافرت، پرداخت‌های اعیاد و تعطیلات فراوان دارند و کارگران از این امکانات برخوردار نیستند.

وی همچنین گفت: در قانون کار آمده است کارفرمایان موظف هستند، در ازای انجام کار حداقل دستمزد کارگر را رعایت کنند و از آن کمتر پرداخت نکنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج