۱۳۰۲۰۹۰
۴۶۹۸
۴۶۹۸
پ

وزیر سابقِ امام صادقی، گاف داد

حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد روز چهارشنبه ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ گفت:‌ در نوروز امسال ۶/۳ میلیون مسافر و گردشگر به مناطق آزاد کشور سفر کردند که در مقایسه با سال گذشته ۶۷ درصد رشد داشته‌است.

اعتماد: حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد روز چهارشنبه ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ گفت:‌ در نوروز امسال ۶/۳ میلیون مسافر و گردشگر به مناطق آزاد کشور سفر کردند که در مقایسه با سال گذشته ۶۷ درصد رشد داشته‌است.

به گزارش فکت‌نامه، بر اساس آماری که حجت عبدالملکی اعلام کرده، برای اینکه تعداد گردشگران و مسافران نوروزی به مناطق آزاد در سال ۱۴۰۲ نسبت به نوروز ۱۴۰۱ با ۶۷ درصد رشد به ۶/۳ میلیون نفر رسیده‌باشند، می‌بایست این تعداد در ایام نوروز حدود ۳/۸ میلیون نفر بوده‌باشد.

پیش از حجت عبدالمکی، مهدی حسین زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تعداد مسافران به هفت منطقه آزاد ایران در دوره  ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۵ فروردین ۱۴۰۲ را بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرده و گفته بود که این تعداد مسافر نسبت به زمان مشابه پارسال افزایش ۵۶ درصدی نشان می‌دهد.

وزیر سابقِ  امام صادقی، گاف داد

البته آماری که معاون دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اعلام کرده، آمار کامل مسافرت‌های نوروزی به حساب نمی‌آید و تنها هفته نخست ایام نوروز را شامل می‌شود.

اما دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در ۲۱ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱، با انتشار یک اینفوگرافی جزییاتی از تعداد مسافران ورودی و همچنین تعداد شب‌های اقامت مسافران ورودی به مناطق آزاد در دوره ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ منتشر کرد که مجموع شمار مسافران ورودی به مناطق آزاد در سراسر ایران در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ بالغ بر ۶ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۸۳۶ نفر بوده است.

مقایسه این آمار رسمی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد از مسافران ورودی به مناطق آزاد در نوروز ۱۴۰۱ با آنچه حجت عبدالملکی از شمار مسافران ورودی به مناطق آزاد در نوروز امسال اعلام کرده است، نشان می‌دهد که نه تنها آنطور که دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفته این آمار رشد ۶۷ درصدی نداشته، بلکه تعداد مسافران ورودی به مناطق آزاد در نوروز ۱۴۰۲ در مقایسه با نوروز پارسال، نزدیک به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج