۱۳۰۲۱۳۶
۱۸۵۹
۱۸۵۹
پ

سرقت اطلاعات در ایستگاه‌های عمومی شارژ موبایل

«اف‌بی‌آی» اخیرا به مصرف‌کنندگان در مورد استفاده از ایستگاه‌های عمومی شارژ رایگان هشدار داد و گفت که کلاهبرداران موفق به هک کردن شارژرهای عمومی شده‌اند و می‌توانند این دستگاه‌ها را با بدافزارها یا نرم‌افزارهایی آلوده کنند. این بدافزارها به هکر امکان دسترسی به تلفن، تبلت یا کامپیوتر شما را می‌دهند.

یورونیوز نوشت: «اف‌بی‌آی» اخیرا به مصرف‌کنندگان در مورد استفاده از ایستگاه‌های عمومی شارژ رایگان هشدار داد و گفت که کلاهبرداران موفق به هک کردن شارژرهای عمومی شده‌اند و می‌توانند این دستگاه‌ها را با بدافزارها یا نرم‌افزارهایی آلوده کنند. این بدافزارها به هکر امکان دسترسی به تلفن، تبلت یا کامپیوتر شما را می‌دهند.

دفتر اف‌بی‌آی در دنور در توییتی نوشت: «از استفاده از ایستگاه‌های شارژ رایگان در فرودگاه‌ها، هتل‌ها یا مراکز خرید خودداری کنید. هکرها راه‌هایی برای استفاده از پورت‌های یواس‌بی عمومی برای نصب بدافزار و نرم‌افزار نظارت بر دستگاه‌ها کشف کرده‌اند. شارژر و کابل‌های یواس‌بی خود را همراه داشته باشید و به جای استفاده از این ایستگاه‌ها از پریز برق استفاده کنید.»

اف‌بی‌آی همچنین راهنمایی‌های مشابهی را در وب‌سایت خود برای جلوگیری از استفاده از شارژرهای عمومی ارائه داده است. البته این راهنما به هیچ موردی از آسیب «جویس جکینگ» اشاره نکرده است. جویس جکینگ به سرقت اطلاعات تلفن گفته می‌شود که عموماً از طریق کابل یواس‌بی صورت می‌گیرد. به گفته دفتر اف‌بی‌آی در دنور این یک پیام توصیه‌ای بوده و هیچ مورد خاصی در این مورد وجود ندارد.

کمیسیون ارتباطات فدرال همچنین از سال ۲۰۲۱ در مورد جویس جکینگ هشدار داده بود. این کمیسیون از همان زمان هشدار داده دستگاه‌هایی که با کابل یواس‌بی کار می‌کنند در معرض هک شدن قرار دارند و در این صورت آنها می‌توانند نام کاربری و رمز عبور افراد را به دست آورند. کمیسیون ارتباطات فدرال به مصرف کنندگان گفته است که از این ایستگاه‌های شارژ عمومی اجتناب کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج