جاباما
۱۳۰۲۱۶۷
۲۳۹۵
۲۳۹۵
پ

این خوراکی خوشمزه می‌تواند جایگزین آنتی‌بیوتیک‌ها باشد

با ادامه افزایش عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک، متخصصان در جست‌وجوی داروهای ضدمیکروبی جایگزین، به خواص درمانی طبیعی عسل پرداخته‌اند.

ایسنا نوشت: با ادامه افزایش عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک، متخصصان در جست‌وجوی داروهای ضدمیکروبی جایگزین، به خواص درمانی طبیعی عسل پرداخته‌اند.

به نقل از گزارش مجله پزشکی لنست (Lancet)، سال ۲۰۱۹ در سراسر جهان، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در نتیجه عفونت‌های باکتریایی مقاوم به آنتی‌بیوتیک جان خود را از دست دادند.

مقاومت فزاینده باکتری‌ها در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها به منزله تهدید بازگشت به دوران قبل از آنتی‌بیوتیک است که برای سلامت و امنیت جهانی تهدیدی بزرگ به شمار می‌رود.

پروفسور "لبیلی" از دانشکده داروسازی دانشگاه کاردیف گفت: ما باکتری‌هایی را می‌بینیم که تکامل یافته‌اند، تقریبا به همه آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم‌اند و به مرحله‌ای می‌رسیم که دستمان خالی است. این استاد دانشگاه در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی افزود که تحقیقات دانشگاه در مورد عسل تلاشی برای بازگشت به درمان‌های سنتی است تا ببینیم آیا می‌توانیم از اجدادمان بیاموزیم یا خیر.

عسل حاوی آنتی‌بیوتیک است و قرن‌ها است که به عنوان یک درمان طبیعی برای مبارزه با انواع بیماری‌ها و درمان زخم‌ها استفاده می‌شود.

عسل همچنین مواد شیمیایی گیاهی ضدمیکروبی دارد که برای تولید داروهایی برای درمان عفونت‌های میکروبی منبعی غنی از سرب به حساب می‌آید.

به گزارش ایندیپندنت، متخصصان دانشگاه کاردیف در تلاش‌اند این ترکیب‌های ضدمیکروبی را بیابند و آن‌ها را جداسازی کنند. آنان برای این کار از عسل به عنوان ابزار کشف دارو استفاده می‌کنند تا بینند آیا زنبورها به طرف گیاهی که آنتی‌بیوتیک دارد می‌روند یا خیر. وقتی که گیاه را کشف کردند، می‌توانند ترکیب‌های آن را بررسی کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج