۱۳۰۳۱۲۵
۱۶۸۵۹
۱۶۸۵۹
پ

توضیح درباره اعتراض و درگیری در شاهین شهر

فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: برخی از خانواده‌های دانش‌آموزان در برابر آموزش و پرورش تجمع کردند که توضیحات لازم به این والدین از سوی آموزش و پرورش ارائه شد.

ایسنا: فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: برخی از خانواده‌های دانش‌آموزان در برابر آموزش و پرورش تجمع کردند که توضیحات لازم به این والدین از سوی آموزش و پرورش ارائه شد.

توضیح درباره اعتراض و درگیری در شاهین شهر

سید محمدرضا کاظمی طبا درباره تجمع روز گذشته تعدادی از والدین دانش آموزان، اظهار کرد: دلیل تجمع دیروز خانواده‌ها در مقابل آموزش پرورش گاز منتشر شده در شهر شاهین‌شهر بود که مسئولان آموزش و پرورش تلاش خود را برای اقناع‌سازی این والدین انجام دادند و استدلال کردند که نباید به دلیل چنین رخدادهایی به سمت تعطیلی مراکز آموزشی گام برداریم.

وی افزود: البته در بیرون از آموزش و پرورش تجمع دیگری شکل گرفت و افرادی از این فرصت و فضای به وجود آمده سوءاستفاده کردند و شعارهای ساختارشکنانه دادند. بنده نیز توضیحات لازم را برای اقناع‌سازی والدین انجام دادم که در کل تعدادی از خانواده‌ها از این توضیحات قانع شدند. البته اقناع‌سازی امری نسبی است و مقرر شد آموزش و پرورش و دادستان شاهین‌شهر توضیحات لازم را برای مدیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان مدارس منتخب ارائه دهند و به شکل چهره به چهره کارهای انجام شده را بیان و توجیهات لازم را انجام دهند.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه، تصریح کرد: تجمع والدین یک ساعت بیشتر طول نکشید و پس از آن با شکل‌‎گیری جمع دیگری در حاشیه خیابان عده قلیلی شعار ساختار شکنانه سر دادند که پلیس ضمن تذکر در خصوص بازگشایی مسیر تردد خودروها در نهایت احترام افراد را متفرق کرد.

کاظمی‌طبا درباره علت مسمومیت‌ها در مدارس، گفت: به هر حال انتشار گاز رخ داده است. مایعی به نام «مرکاپتان» وجود دارد که این مایع را به گاز طبیعی اضافه می‌کنند تا اگر در جایی گاز طبیعی نشت کرد خطر آتش‌سوزی وجود نداشته باشد و افراد نسبت به رفع نشت اقدام کنند. برای تزریق این گاز در ایستگاه‌ها از یک منبعی که سیار است استفاده شده و این منبع به ایستگاه تقلیل فشار منتقل و تزریق انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این ماده بوی بسیار بدی دارد و تحریک‌کننده مخاط دستگاه تنفسی، بینی و دهان است. دو نفر از مأموران اداره گاز در هنگام جابجایی این دستگاه متوجه باز شدن شیر آن نمی‌شوند و با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر جهت وزش باد و دیگر مسائل فنی که دادستان اعلام کردند این گاز در سطح شهر منتشر می‌شود و این‌گونه نبوده که گاز نامطبوع تنها به مدارس رفته باشد و طبق بررسی‌هایی که داشتیم در مکان‌های دیگری به غیر از مدارس مانند پارک‌ها و برخی ادارات این گاز استشمام شده است، اما با توجه به فضای روانی که نسبت به مدارس دخترانه وجود داشته این امر عامل تشدید اثرگذاری گاز در چند مدرسه شد که در نتیجه ۱۶ نفر دچار مشکل تنفسی شدند و به بیمارستان منتقل شدند.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه، خاطرنشان کرد: بنابراین طبق تحقیقات دستگاه‌های انتظامی و قضایی سهل‌انگاری دو نفر از مأموران اداره گاز موجب این حادثه شده که اکنون این دو مامور در زندان هستند.

کاظمی‌طبا ضمن عذرخواهی از اتفاق پیش آمده از والدین و دانش آموزان درخواست کرد بدون توجه به فضاسازی رسانه‌ای بدخواهان و دشمنان این نظام با حفظ آرامش خود به امر آموزش بپردازند و مطمئن باشند خادمان ملت در عرصه‌های مختلف امنیتی تمام تلاش خود را برای امنیت خاطر شهروندان به کار خواهند بست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج