۱۳۰۴۶۲۵
۲۴۹۳
۲۴۹۳
پ

مشاهد این بیماری عفونی و کشنده در سیستان و بلوچستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: ۵۰ مورد بیمار مبتلا به بیماری سرخک طی یک ماه اخیر در جنوب سیستان‌ و بلوچستان شناسایی شده است.

ایرنا نوشت: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: ۵۰ مورد بیمار مبتلا به بیماری سرخک طی یک ماه اخیر در جنوب سیستان‌ و بلوچستان شناسایی شده است.

فیض الرحمن رسولی زاده اظهارداشت: مبتلایان به بیماری سرخک تمام خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز را در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دریافت کردند.

وی بیان کرد:راه‌های انتقال این ویروس از طریق تنفس هست و یکی از مسری ترین بیماری های عفونی شناخته می شود و علائم آن شامل تب ،سرفه ،آبریزش بینی، قرمزی چشم و بثورات جلدی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر با بیان اینکه سرخک یک بیماری حاد تنفسی است و کودکان را درگیر می‌کند افزود: هر کودک مبتلا به سرخک می‌تواند حدود ۱۸ نفر را به این بیماری آلوده کند، هر چند که با انجام واکسیناسیون این بیماری کاملا کنترل می‌شود.

وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل ضعف واکسیناسیون در افغانستان و پاکستان شاهد افزایش آمار مبتلا به سرخک در این کشورها هستیم و باتوجه به جابجایی افراد و ترددهای مجاز و غیرمجازی که صورت می‌گیرد بر اهمیت واکسیناسیون کودکان واکسینه نشده افزوده است.

رسولی زاده ادامه داد: لازم است با هدف پیشگیری از شیوع این بیماری در سطح استان و کشور تمام کودکانی که تاکنون واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی کلیدی ترین استراتژی برای دستیابی به دستاوردهای کاهش، کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها انجام ایمن سازی با کیفیت و پوشش بالای ۹۵ درصد برای کودکان و سایر گروه‌ها الزامی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: مهمترین علائم این بیماری تب و بثورات جلدی قرمز رنگ در سطح پوست و همچنین سرفه، آبریزش بینی و قرمزی مخاط چشم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج