۱۳۰۴۸۸۸
۵۷۸۶
۵۷۸۶
پ

طراحی عجیب و باورنکردنی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند

مهندس سابق اپل یک گجت پوشیدنی را طراحی کرد که می‌تواند در آینده، جای هر اسمارت فونی را بگیرد. این نسل بعدی گوشی های هوشمند است.

گجت نیوز: مهندس سابق اپل یک گجت پوشیدنی را طراحی کرد که می‌تواند در آینده، جای هر اسمارت فونی را بگیرد. این نسل بعدی گوشی های هوشمند است.

طراحی عجیب و باورنکردنی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند

فیلم‌های علمی تخیلی، آینده‌ای را به ما نشان داده‌اند که در آن، گجت‌های پوشیدنی پیشرفته به‌طور گسترده در زندگی روزمره، مورد استفاده قرار می‌گیرند. چیپ‌های کارگذاری شده در مغز، سیستم‌های ارتباطی متصل به پرده گوش، تلفن‌های مخفی شده در کف دست و خیلی چیزهای دیگر. در مقطع فعلی، گجت‌های پوشیدنی عمدتا به مچ‌بندها و ساعت‌های هوشمند محدود شده؛ اما کمپانی Humane با یک محصول خاص، نسل بعدی گوشی های هوشمند را پایه‌گذاری کرده است.

این شرکت را «ایمران چادری» یکی از طراحان سابق اپل تاسیس کرده و در کنفرانس TED 2023، نخستین محصول خود را به‌نمایش گذاشت.

محصول مورد اشاره، یک پروژکتور AI با دوربین و اسپیکر است که می‌توانید به لباس خود متصل کنید. آن‌قدر هم کوچک است که اگر کسی ببیند، شاید آن را با مارک لباس یا لوگوی یک فیلم علمی تخیلی اشتباه بگیرد.

اما این محصول Humane دقیقا چه‌کار می‌کند و آیا جای گوشی‌های هوشمند را می‌گیرد؟ ایمران که روی صحنه، از شعارهایی نظیر «دیگر به گوشی خود نیاز ندارید» استفاده کرد؛ ولی شاید کمی اغراق کرده باشد.

همان‌طور که گفته شد، یکی از قابلیت‌های این دستگاه، پروژکتور بودن آن است و می‌تواند از سطوح مختلفی برای نمایش محتوا استفاده کند؛ حتی کف دست! هنگام رونمایی هم خیلی خوب این کار را انجام داد؛ ولی باید دید عملکردش در دنیای واقعی چگونه خواهد بود.

اما امکانات آن به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ به‌لطف هوش مصنوعی، برای توریسم هم پرکاربرد است. در این ویدیو ببینید که چگونه صحبت‌های ایمران را در لحظه و با صدای خودش، از انگلیسی به فرانسوی ترجمه می‌کند.

این قابلیت می‌تواند کمک حال توریست‌هایی باشد که قصد دارند بدون تور لیدر، از یک کشور خارجی دیدن کنند؛ بی‌نیاز از دانستن زبان مردم محلی!

البته هنوز این گجت آماده ورود به بازار نیست و شاید در آینده با اضافه شدن امکانات بیشتر، واقعا بتواند جای گوشی‌های هوشمند را هم بگیرد.

طراحی عجیب و باورنکردنی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج