۱۳۰۵۷۲۱
۷۲۶۰
۷۲۶۰
پ

درگیری بر سر کشف حجاب در متروی تهران

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد وقوع اتفاقی برای یک زن آمر به معروف در مترو واکنش نشان داد و تعدادی از اعضای شورا نیز ضمن تذکر نسبت به این اتفاق در مترو خواستار ارائه گزارشی از سوی شهرداری تهران و مترو در این باره شدند.

ایسنا: سخنگوی شورای شهر تهران در مورد وقوع اتفاقی برای یک زن آمر به معروف در مترو واکنش نشان داد و تعدادی از اعضای شورا نیز ضمن تذکر نسبت به این اتفاق در مترو خواستار ارائه گزارشی از سوی شهرداری تهران و مترو در این باره شدند.

درگیری بر سر کشف حجاب در متروی تهران

علیرضا نادعلی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه کشف حجاب مقاومت آگاهانه و خرابکارانه توسط عده‌ای فریب خورده است، گفت: ممکن است بسیاری از این افراد محب اهل بیت باشند؛ اما فریب خورده‌اند. ۹۰ درصد موضوع حجاب؛ ایجابی و ۱۰ درصد سلبی است.

وی با اشاره به اتفاقی در مترو و درگیری با یک خانم محجبه گفت: معاون فرهنگی مترو و معاون فرهنگی شهرداری تهران روز گذشته گزارشات خود را ارائه دادند و با اینکه اتفاقات خوبی در جریان است اما به دلیل حساسیت در مترو، باید دقت بیشتری شود؛ همکارانی که در تلاش هستند باید ایده‌های دغدغه مندان این حوزه را با آغوش باز بپذیرند.

سخنگوی شورای شهر تهران تأکید کرد: این اشتباه است که بدون طرح در زمینه حجاب وارد شویم و حتما باید طرحی در این خصوص داشته باشیم؛ اینکه در چنین درگیری هایی در صحنه حاضر نشوند باعث سرشکستگی است و باید رسیدگی فوری در مترو انجام می شد. شرکت مترو گزارش خود را در این زمینه آماده و به شورا ارسال کند.

نادعلی ادامه داد: این درست نیست که بانویی در حین امر به معروف اتفاقی برایش رخ دهد و هیچ کس حرف او را هم گوش ندهد و رسیدگی نشود و من اگر جای دوستان مترو بودم، وارد می‌شدم.

سوده نجفی نیز صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه پیمانکار بخش فروش بلیت مترو چندی پیش تغییر کرده است اما حقوق ۲۰۰ نفر از کارگران بخش فروش بلیت هنوز پرداخت نشده است، گفت: چهار نفر به نمایندگی از ۲۰۰ کارگر دیگر به جلسه با پیمانکار جدید دعوت شده اما یکباره برکنار شدند و پیمانکار به آنها گفته است که بروید که  دردسر می شوید، گفت: شهردار تهران نسبت به پرداخت حقوق این کارگران اقدام کند. این ایراد از شهرداری و شرکت مترو است که باید قرارداد محکمی را منعقد کند و نباید اینگونه باشد که حقوق کارگران پرداخت نشود.

نجفی با اشاره به درگیری فیزیکی بین افراد به دلیل امر به معروف توسط یکی از بانوان، خاطر نشان کرد: مترو باید به این موضوع وارد شود و از فرمانده ناجا می‌خواهیم که تمهیدات لازم را در این خصوص داشته باشد و لازم است که کمیسیون نظارت شورا  نیز در این زمینه ورود کند.

نرجس سلیمانی رییس کمیسیون حقوقی و نظارت نیز در واکنش به این تذکر گفت: کمیسیون نظارت، همیشه بر مسئله نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا وارد می‌شود؛ اما توجه داشته باشید که هرگونه برخورد سلبی نتیجه عکس می‌دهد؛ اما کار فرهنگی می‌تواند راهگشا باشد.

نرگس معدنی پور هم صبح امروز در دستور پیش از تذکر خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در روز عید فطر شاهد بودیم که به دلیل عدم توقف قطار در ایستگاه مصلی برخی از شهروندان به نماز عید فطر نرسیدند، گفت: زمانی که ما داشتیم از مصلی خارج می‌شدیم عده‌ای در حال وارد شدن به مصلی بودند که وقتی از آنها سوال پرسیدیم، گفتند که مترو در ایستگاه مصلی توقف نداشته وهمین مسئله سبب شده که به نماز عید فطر و حتی خطبه‌ها نرسند که باید تمهیداتی اندیشیده می‌شد.

وی همچنین در مورد برخورد نامناسب در مترو با یک زن آمر به معروف گفت: لازم است که شهرداری تهران و مترو گزارش خود را در مورد برخورد با این موضوع تهیه و به شورای شهر تحویل دهند.

تعدادی از بانوان صبح امروز با در دست داشتن پلاکاردهایی در مقابل شورای شهر تهران تجمع کرده و خواهان رفع بی تفاوتی مدیریت شهری به مسئله حجاب در مکان‌های عمومی شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج