۱۳۰۶۵۰۴
۲۶۰۸
۲۶۰۸
پ

رئیس بی‌بی‌سی استعفا کرد

بعد از کشمکش بی‌بی‌سی و شبکه اجتماعی توئیتر برسر برچسب «رسانه دولتی»، «ریچارد شارپ» کسی که بیشتر به عنوان کارچاق‌کن بوریس جانسون (نخست وزیر اسبق انگلیس) شناخته می‌شود بدلیل افزایش فشارها درباره نحوه انتصاب وی به ریاست این رسانه، از مقام خود کناره گیری کرد.

خبرگزاری ایرنا: بعد از کشمکش بی‌بی‌سی و شبکه اجتماعی توئیتر برسر برچسب «رسانه دولتی»، «ریچارد شارپ» کسی که بیشتر به عنوان کارچاق‌کن بوریس جانسون (نخست وزیر اسبق انگلیس) شناخته می‌شود بدلیل افزایش فشارها درباره نحوه انتصاب وی به ریاست این رسانه، از مقام خود کناره گیری کرد.

شارپ روز جمعه اعلام کرد تا تعیین جانشین وی سرپرستی بی‌بی‌سی را برعهده خواهد داشت. وی درحالی این تصمیم را اتخاذ کرد که نتیجه تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که نحوه انتصاب وی، قوانین دولتی را نقض کرده است.

شارپ از ژانویه گذشته به دلیل کمک به بوریس جانسون برای تضمین وام، مورد انتقاد قرار گرفته بود. روزنامه ساندی تایمز پیشتر گزارش داد که چند هفته قبل از انتصاب شارپ به عنوان رئیس بی‌بی‌سی توسط بوریس جانسون، او شرایط دریافت وامی به مبلغ ۸۰۰ هزار پوند را برای جانسون فراهم کرده بود.

این روزنامه افزود که شارپ، سیاستمدار پیشین انگلیسی و از حامیان مالی حزب محافظه‌کار، در اواخر ۲۰۲۰ که بوریس جانسون، نخست‌وزیر وقت مشکل مالی داشته، به او کمک کرده است. چند ماه بعد هم جانسون او را به عنوان رئیس بی‌بی‌سی پیشنهاد کرد.

جانسون در آن زمان درگیر پرداخت هزینه‌های طلاق از همسرش، ‌پرداخت مخارج فرزندانش و تغییر دکوراسیون ساختمان نخست‌وزیری در داونینگ استریت بود و به پول نیاز داشت.

شارپ، سم بلایث (میلیونر کانادایی) را به جانسون معرفی کرد. بلایث از قبل ابراز تمایل کرده بود تا برای دریافت وام از یک موسسه اعتباری، ضامن جانسون شود. در ژانویه ۲۰۲۱، شارپ به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای مدیریت بی‌بی‌سی معرفی شد.

یافته‌های تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که چگونه شارپ با سفارش نخست وزیر انگلیس به ریاست بی‌بی‌سی منصوب شده و قوانین مرتبط با تعارض منافع را نقض کرده است.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که بی‌بی‌سی از یک سو با مشکلات داخلی و نارضایتی کارکنان مواجه است و از سوی دیگر اعتبار خود را در میان مخاطبانش از دست داده است. طبق تحقیقات صورت گرفته توسط روزنامه تایمز لندن شمار زیادی از مردم انگلیس اعتماد خود را به بی‌بی‌سی از دست داده‌اند. نیمی از جمعیت انگلیس به این نتیجه رسیده‌اند که بی‌بی‌سی دیگر بیانگر ارزش‌های مورد علاقه‌ آن‌ها نیست و ارزش تماشا ندارد.

کاهش محبوبیت بی‌بی‌سی زمانی پر رنگ‌ و برجسته‌تر می‌شود که تحقیقات نهاد ناظر بر فعالیت‌های رسانه‌ای انگلیس موسوم به آکفام نشان می‌دهد که این شبکه رسانه‌ای بلحاظ بی‌طرفی، پایین‌تر از رقبای خود نظیر آی‌تی‌وی، کانال ۴، کانال ۵ و اسکای رفتار کرده است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته ۵۴ درصد بزرگسالان در انگلیس معتقدند که اخبار بی‌بی‌سی بی طرف نیست. همچنین تحقیقات موسسه افکار سنجی یوگوو حاکیست که ۴۴ درصد مردم انگلیس معتقدند که این شبکه رسانه‌ای ارزش‌های آن‌ها را نادرست انعکاس می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج