۱۳۰۶۶۰۶
۵۵۴۹
۵۵۴۹
پ

چرا هندی‌ها ادرار گاو می‌نوشند؟

تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقات دامپزشکی هند (IVRI) نشان داد که نمونه ادرار گاو‌های سالم حاوی ۱۴ نوع باکتری مضر است. اشریشیا کلی که باعث عفونت معده می‌شود بیش از سایر باکتری‌ها در ادرار گاو تشخیص داده شد.

فرارو: تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقات دامپزشکی هند (IVRI) نشان داد که نمونه ادرار گاو‌های سالم حاوی ۱۴ نوع باکتری مضر است. اشریشیا کلی که باعث عفونت معده می‌شود بیش از سایر باکتری‌ها در ادرار گاو تشخیص داده شد.

به نقل از دیلی تلگراف، ادرار گاو مدت هاست که توسط افرادی که از آیورودا پیروی می‌کنند دارای مزایای زیاد برای سلامتی تشخیص داده شده است. پیروان آیورودا آن را یک نظام طب جایگزین و جامع تصور می‌کنند که آموزه‌های آن از متون مقدس هندو سرچشمه گرفته و می‌توان ریشه‌های آن را در بیش از ۲۰۰۰ سال پیش در هندوستان ردیابی کرد.

چرا هندی‌ها ادرار گاو می‌نوشند؟

آیورودا که شامل ترکیبی از دارو‌های گیاهی، روغن‌های پزشکی و مواد معدنی و هم چنین پیروی از رژیم غذایی سخت و اغلب تمرین یوگا و مدیتیشن است توسط بسیاری در غرب به عنوان یک شبه علم شناخته می‌شود.

با این وجود، طبق نتیجه گزارشی منتشر شده در سال ۲۰۱۷ میلادی دست کم ۷۷ درصد از هندی‌ها از محصولات آیورودا استفاده می‌کنند که انتظار می‌رود این میزان استفاده از زمان پاندمی کووید – ۱۹ رشد بیش تری یافته باشد. ارزش این صنعت ۷.۸ میلیارد پوند است و یک جستجوی سریع در گوگل مجموعه‌ای از شرکت‌های بزرگ آیورودا را نشان می‌دهد که محصولات تبلیغاتی شان را تبلیغ کرده و به فروش می‌رسانند.

نوشیدن ادرار گاو مضر است پس چرا مردم در هند هر روز آن را مصرف می‌کنند؟ / چرا علیرغم مضربودن هندی‌ها ادرار گاو را می‌نوشند؟

پاتانجالی، بزرگترین شرکت آیورودا در هند دارویی حاوی ادرار گاو در بطری را به قیمت ۵۰ روپیه می‌فروشد و مدعی است که این دارو درمانی برای "اگزما" و کنترل کننده سرطان و دیابت است. "ایزی آیورودا" یک برند دیگر دستورالعمل‌های دقیقی را در مورد نحوه تقطیر ادرار به مشتریان ارائه می‌دهد و ادعا می‌کند که در برابر بسیاری از بیماری‌ها از جذام تا آسم مفید است.

متاسفانه در جریان موج دوم ویرانگر کووید -۱۹ در هند چندین نماینده پارلمان از حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP) حتی به رای دهندگان خود توصیه کردند که ادرار گاو بنوشند تا از ابتلا به ویروس جلوگیری کنند.

یافته‌های موسسه تحقیقات دامپزشکی هند ممکن است برای بسیاری از دانشمندان و پزشکان در سرتاسر جهان شوکه کننده نباشد، اما دوباره پرسش‌هایی را در مورد صنعت آیورودا هند که مقررات ضعیفی بر آن حاکم است و این باور که ممکن است بیش از فایده ضرر داشته باشد را مطرح کرده است.

البته منتقدان آیورودا نیز موافق هستند که ترکیبات و دارو‌هایی با ریشه باستانی وجود دارند که می‌توانند نقشی اساسی در پزشکی مدرن امروزی داشته باشند. برای مثال، سوابقی وجود دارد که نشان می‌دهد در ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح پزشکان آیورودای هندی از دانه‌های گیاه لوبیای مخملی برای درمان علائم بیماری پارکینسون استفاده می‌کردند.

آن دانه‌ها حاوی سطوح بالایی از لوودوپا هستند اسید آمینه‌ای که به عنوان یک عامل جایگزین موثر دوپامین شناخته شد و اکنون به عنوان درمان استاندارد طلایی برای بیماران پارکینسون در نظر گرفته می‌شود.

دکتر "رامانان لاکسینارایان" بنیانگذار و مدیر One Health Trust یک سازمان پیشرو در تحقیقات بهداشت عمومی که مقر آن در واشنگتن و دهلی نو واقع شده توضیح می‌دهد:"دارو‌های زیادی در آیورودا وجود دارند که موثر هستند و در دارو‌های غربی به کار گرفته شده اند".

او خود پودر آرجونا را به صورت روزانه مصرف می‌کند که پوست تبدیل به پودر شده درخت آرجونا است و مطالعات علمی نشان داده که می‌تواند کورتیزول و فشار خون را کاهش دهد.

هم چنین، آشواگاندا که از درختچه‌ای گلدار موجود در هند و خاورمیانه به دست می‌آید طبق نتایج مطالعات مشخص شده که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و استرس را کاهش دهد.

موضوع مقررات در تمام حوزه‌های بهداشت و درمان هند کماکان موضوع اصلی است. این موضوع نه تنها در مورد آیورودا بلکه درباره صنعت داروسازی آن کشور نیز صدق می‌کند. سال گذشته دست کم ۷۰ کودک در گامبیا و ۲۰ کودک در ازبکستان پس از مصرف شربت‌های سرفه که گفته می‌شود در هند تولید می‌شد جان خود را از دست دادند.

صنایع داروسازی و آیورودا هند یکی از معدود موفقیت‌های تولیدی این کشور هستند و بنابراین اراده سیاسی کمی برای اجرای بررسی‌های کنترل کیفیت یا انتشار مطالعات انتقادی در مورد آن صنعت وجود دارد.

با این وجود، در سال ۲۰۱۷ میلادی درخواستی درباره دسترسی به اطلاعات دارویی نشان داد که تقریبا ۴۰ درصد از محصولات آیورودا آزمایش شده توسط دولت هند از جمله چندین مورد فروخته شده توسط پاتانجلی از کیفیت پایینی برخوردار بودند.

نوشیدن ادرار گاو مضر است پس چرا مردم در هند هر روز آن را مصرف می‌کنند؟ / چرا علیرغم مضربودن هندی‌ها ادرار گاو را می‌نوشند؟

آن اقلام حاوی سطوح سمی فلزات سنگین از جمله سرب و همچنین حشره کش ها، آفت کش ها، حلال‌های صنعتی، آنتی بیوتیک‌ها و استروئید‌ها بودند.

اکثر کشور‌های اروپایی در حال حاضر محصولات آیورودا را به دلیل نگرانی در مورد شیوه‌های تولید آن ممنوع کرده اند. در بریتانیا محصولات آیورودا در دسترس هستند، اما صد‌ها مورد در دهه گذشته پس از تشخیص ناایمن بودن ممنوع شده اند.

دکتر ابی فیلیپس" کبد شناس مستقر در ایالت کرالا در جنوب هند که اثرات نامطلوب آیورودا را بررسی کرده می‌گوید:"بسیاری از محصولات موجود در بازار اکنون از دستورالعمل‌های سنتی آیورودا پیروی نمی‌کنند بلکه در عوض توسط شرکت‌های خصوصی تولید می‌شوند".

آن محصولات به عنوان مکمل‌های غذایی به بازار عرضه می‌شوند بنابراین، نیازی به انجام آزمایشات بالینی توسط شرکت‌ها نیست. سپس بر روی آن‌ها "مهر تولید" و تضمین کیفیت زده می‌شود و در سراسر کشور به فروش می‌رسد.

دکتر فیلیپس می‌گوید که ماهانه بین ۱۰ تا ۱۲ بیمار در کلینیک او در شهر کوچی به وی مراجعه کرده و مشاوره دریافت می‌کنند.

او می‌گوید نارسایی کبد و کلیه شایع‌ترین بیماری‌ها هستند و تقریبا همواره علائم را می‌توان به طور مستقیم با زمانی که بیمار شروع به مصرف محصولات آیورودا کرد مرتبط دانست.

دکتر فیلیپس می‌افزاید:"مردم باید درک کنند که دارو‌های گیاهی آیورودا معمولا طبیعی و بی خطر نیستند و بسیاری از مصرف کنندگان از عوارض جانبی ناشی از آن رنج می‌برند".

او می‌افزاید:" این عقیده قوی من است که فکر نمی‌کنم آیورودا هیچ نقشی در سلامت عمومی ایفا کند. این صرفا یک تجارت است که به عنوان مراقبت‌های بهداشتی ظاهر می‌شود و مردم نباید آن را انتخاب کنند".

علاوه بر مزایای مالی ترویج آیورودا توسط حزب حاکم بهاراتیا جاناتا با روایت ملی گرایانه هندوی تبلیغ شده توسط آن حزب مطابقت دارد و صاحبان شرکت‌های بزرگ آیورودا می‌توانند از یک رابطه سودمند متقابل با حزب برخوردار شوند.

نوشیدن ادرار گاو مضر است پس چرا مردم در هند هر روز آن را مصرف می‌کنند؟ / چرا علیرغم مضربودن هندی‌ها ادرار گاو را می‌نوشند؟

پاتانجلی را در نظر بگیرید که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی بیش از ۱۵ میلیارد پوند فروش سالانه داشته باشد. این شرکت توسط "بابا رامدف" یک مربی یوگای هندو ۵۷ ساله که ۱۱ میلیون دنبال کننده در فیس بوک دارد و به طور مرتب با سخنرانی هایش استادیوم‌ها را پر می‌کند اداره می‌شود.

رامدف به طور مرتب با "نارندرا مودی" نخست وزیر هند روی صحنه ظاهر می‌شود و به صراحت در حمایت از حزب حاکم صحبت کرده که به نوبه خود به طور علنی محصولات پاتانجلی را تبلیغ می‌کند.

دکتر فیلیپس می‌گوید:"تبلیغ بسیار زیادی از آیورودا در هند از سوی سیاستمداران و سایر سهامداران کلیدی وجود دارد و به این دلیل است که این روش در هند در سالیان اخیر بسیار محبوب شده و این بخاطر شواهد بالینی نبوده است".

در این میان عامل سیاست و جذابیت‌های ملی گرایانه نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. او می‌افزاید:"این ناسیونالیسم، سنت و ارزش‌های فرهنگی است که همگی با یکدیگر در هم تنیده شده و به مردم هند فروخته می‌شوند".

هندی‌ها پس از استفاده از فضولات گاو بر روی بدن خود در طول "درمان سرگین گاوی" دعا می‌کنند و معتقدند که این امر ایمنی آنان را برای دفاع در برابر ویروس کووید -۱۹ تقویت می‌کند. مدت کوتاهی پس از آن که مودی برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی انتخاب شد یک وزارتخانه جدید دولتی برای ترویج یوگا و آیورودا ایجاد کرد.

نوشیدن ادرار گاو مضر است پس چرا مردم در هند هر روز آن را مصرف می‌کنند؟ / چرا علیرغم مضربودن هندی‌ها ادرار گاو را می‌نوشند؟

در طول دوران پاندمی کووید -۱۹ مقام‌های ارشد حزب بهاراتیا جاناتا با رامدف در انتظار عمومی ظاهر شدند تا "کورونیل" را تبلیغ کنند قرصی که حاوی ۵۳ ماده شیمیایی گیاهی است که رامدف ادعا می‌کند قادر است یک بیمار مبتلا به کرونا را ظرف مدت هفت روز درمان کند.

هیچ گونه مدارک و شواهد علمی‌ای برای اثبات این ادعا وجود نداشته و این محصول به شدت مورد انتقاد پزشکان هندی قرار گرفت. علیرغم تشکیل پرونده قضایی علیه رامدف دولت در در ایالت هاریانا که تحت حاکمیت حزب حاکم بهاراتیا جاناتا است اعلام کرد که کماکان کورونیل را بین مردم توزیع خواهد کرد.

کارشناسان نگران هستند که رسوایی پیرامون کورونیل و اخیرا در مورد مصرف ادرار گاو هم می‌تواند باعث بدنامی آیورودا در هند شود و هم می‌تواند از کشف ابزار‌های مهم و جدید مراقبت‌های بهداشتی عمومی بکاهد.

دکتر "لاکسیمینارایان" می‌گوید:"مطمئنا در آیورودا جواهرات پنهان زیادی وجود دارد، اما روش‌ها و دستورالعمل‌هایی نیز در آن وجود دارند که اعتبار ضعیفی دارند و شواهد علمی و مستدل آن را تایید نمی‌کنند. جدا کردن آن چه موثر و ایمن است از آن چه که نیست وظیفه‌ای است که پیش روی ما قرار دارد".

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج