adexo3
۱۳۰۷۰۸۵
۲۳۴۴
۲۳۴۴
پ

جک درب پارکینگ + نکات خرید و لیست قیمت ۱۴۰۲

جک درب پارکینگ یا موتور ریلی وسیله ای است که امروزه برای هر درب پارکینگی مورد نیاز است تا به واسطه آن بشود با فشردن دکمه یک ریموت درب باز و یا بسته شود. سوال اینجاست که نکات مهم برای خرید این محصولات چیست و چقدر هزینه دارد؟

جک درب پارکینگ یا موتور ریلی وسیله ای است که امروزه برای هر درب پارکینگی مورد نیاز است تا به واسطه آن بشود با فشردن دکمه یک ریموت درب باز و یا بسته شود. سوال اینجاست که نکات مهم برای خرید این محصولات چیست و چقدر هزینه دارد؟ تا پایان این مطلب همراه ما باشید زیرا قصد داریم به موضوع  نکات خرید جک درب جک درب ریموت کنترلی پارکینگ و لیست قیمت آن بپردازیم.

جک درب پارکینگ + نکات خرید و لیست قیمت 1402

جک درب پارکینگ چیست؟

جک پارکینگی در واقع وسیله ای است، که بر پشت درب ورودی نصب می شود، این جک ها در زمان فشردن دکمه ریموت، با کمک نیروی برق فشاری را بر درب ورودی وارد می کند و درب ورودی را به صورت اتوماتیک باز و بسته می کند، در واقع می توان گفت، جک ها یکی از قطعات اصلی درب های اتوماتیک هستند. یکی از عوامل مهم در نصب جک اتوماتیک، نحوه تنظیم درب است به‌گونه‌ای که درب کاملاً تراز باشد. همچنین، نحوه جوشکاری و اتصالات نصب از عوامل مهم است.

با تعبیه جک پارکینگی بر روی درب ورودی دیگر نیاز نیست، تا شما در روزهای سرد و گرم سال، ساعت ها پشت در بمانید و زمانی را برای باز کردن درب پارکینگ صرف کنید، با پیشرفت تکنولوژی روز به روز رفاه بیشتری برای انسان فراهم می شود و دیگر نیاز به تحمل هیچ گونه رنج و مشقتی نخواهد بود، بلکه با استقبال کردن از این تولیدات جدید و به روز در واقع رفاه بیشتری برای افراد فراهم می شود. درب های اتوماتیک از اجزای بسیار مختلفی تشکیل می شوند که وجود هر کدام از آن ها عملکرد صحیح درب را ممکن می سازد بنابراین نبود هر کدام می تواند سبب عملکرد نادرست درب شود. اجزای تشکیل دهنده درب اتوماتیک عبارت است از:‌

  • مرکز کنترل ( تابلوی فرمان )
  • مولد ( تولید کننده ) نیروی حرکتی از قبیل جک، بازوها و موتور
  • چشمی ها یا سنسورها ( اشعه مادون قرمز )
  • فلاشر
  • میکروسوییچ
  • ریموت کنترل ( کنترل از راه دور )
  • پایه ها
  • قفل برقی
  • قفل مکانیکی

انواع جک درب پارکینگ

یکی از جک هایی که در سال های گذشته کاربرد وسیعی داشتند اما امروزه استفاده از آن ها مسنوخ شده است جک پنوماتیک است. این نوع از جک های درب اتوماتیک به وسیله باد باز و بسته می شدند و اغلب در مکان هایی از آن ها استفاده می شد که قابلیت سیم کشی وجود نداشت.

جک درب گیربکسی نوع دیگری از جک درب اتوماتیک محسوب می شود. این جک ها برای حرکت کردن نیرو را از جک به گیربکس منتقل می کنند. یکی از مزایا و ویژگی های مثبت جک درب گیربکسی این است که مکانیسم مکانیکی آن از بخش الکترونیکی و برقی کاملا مجزا می باشد. و اما یکی از معایبی که متوجه این نوع از جک هاست استهلاک بیشتر آن ها نسبت به جک های هیدرولیکی است.

جک های هیدورلیکی جزو جک های قوی محسوب می شوند و در مکان هایی قابلیت استفاده دارند که تردد در آن ها زیاد است. به طور مثال مکان های عمومی مانند مجتمع های تفریحی جزو مواردی هستند که باید برای آن ها از جک های هیدرولیکی استفاده کرد. این نوع از جک ها هنگامی که بر روی درب اتوماتیک نصب می شوند در حین باز و بسته شدن هیچ لرزش و صدایی از خود تولید نمی کنند.

به طور کلی ساختار هر درب پارکینگی با یکدیگر تفاوت دارد و قبل از خرید سیستم های اتوماتیک برای آن باید درب پارکینگ را دید و با توجه به مشخصات آن جک برقی پارکینگی را انتخاب کرد. انواع دیگر جک درب پارکینگ عبارت است از:

جک درب پارکینگ + نکات خرید و لیست قیمت 1402

جک درب پارکینگ دو لنگه

در ایران تقریبا بیشتر درب های پارکینگی از نوع دو لنگه است. اینگونه درب ها به این صورت هستند که دو لنگه درب در کنار یکدیگر به سمت داخل یا خارج از ساختمان باز شده و مسیر خودرو را جهت عبور مهیا می کنند. برای این گونه درب ها نیاز به جک درب پارکینگ دو لنگه کامل است تا یک بازو سمت چپ درب و بازوی دیگر در سمت راست نصب گردد. درب های دو لنگه نیاز به جک کم توان تر به نسبت سایر مدل ها دارند، مسیر حرکتشان نسبت به مدل تک لنگه کوتاهتر است. اما برای ساختمان هایی که رمپ دارند نامناسب است.

جک درب پارکینگ یک لنگه

درب یک لنگه نیز در بسیاری از ورودی پارکینگ ها استفاده می شود. این گونه درب ها که معمولا عرضی معادل دو لنگه درب معمولی را دارند به یک سمت باز شده و به دیوار میچسبند. برای درب های تک لنگه معمولا از یک لنگه جک کورس بلند دو لنگه یا جک های خاص دربهای تک لنگه استفاده می گردند. قابلیت های جک پارکینگی تک لنگه باید به گونه ای باشد که هم قدرت بالایی داشته باشند و هم به نسبت جکهای معمولی کورس بازوی بلندتری داشته باشند. این مدل جک ها در صورت استفاده از قفل برقی ایمنی بالاتری دارند. اما باید گفت احتمال خرابی آن بالاتر و قیمت آن بیشتر است.

جک درب پارکینگ ریلی (کشویی)

درب کشویی یا همان ریلی نوع دیگری از درب پارکینگی هستند که یک فضایی 100 درصدی را برای ورودی مهیا می نمایند. محدودیتی که درب ریلی پارکینگی ممکن است ایجاد کند در فضای بازشو کنار درب است. به این معنی که در زمان باز شدن درب، درب روی دیوار کناری قرار میگیرد و باید فضایی به اندازه کل ورودی برای باز شدن درب ریلی در کنار آن مهیا باشد. برای این گونه درب ها از موتور ریلی و یا به اصطلاح عام، جک درب ریلی استفاده می شود. که موتور در منتهی الیه بازشوندگی درب بر روی زمین یا بالا نزدیک سقف نصب شده و درب را به واسطه دنده شانه ای هایی که روی آن نصب می گردد باز میکند. کارکرد این مدل جک ساده تر از سیستم های بازویی است اما سرو صدای آن به نسبت مدل های بازویی مخصوصا وقتی ساختمان جنوبی باشد بیشتر است.

نکات خرید جک درب پارکینگ

برای این که از به وجود آمدن هزینه های مازاد پس از خرید جلوگیری کنید بهتر است که  هنگام خرید جک درب پارکینگ باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. نکات خرید جک درب پارکینگ عبارت است از:

  • عرض ورودی مجتمع
  • طول و وزن هر لنگه
  • تعداد لنگه های درب
  • موقعیت ساختمان
  • قدرت سنسورهای اشعه مادون قرمز (فتوسل یا چشمی ایمنی) جک پارکینگ
  • تعداد واحد ساختمان و میزان رفت و آمد طول روز
  • شناخت انواع جک های موجود و ویژگی ها و عملکرد جک
  • برند و خدماتی که ارائه می دهند
  • قابلیت ها و کارایی محصول
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
  • نصب راحت و بدون دردسر
  • قدرت و میزان کارایی جک
  • هزینه ای که برای خرید جک برقی در نظر دارید
  • تهیه باطری پشتیبان مناسب
  • اطمینان از امنیت جک درب پارکینگ و ضد سرقت بودن آن
  • استاندارد بودن هر لنگه درب
  • صدای باز و بسته کردن درب پارکینگ
  • آنتن‌دهی خوب و برد مدار فرمان وسیع

عوامل موثر بر قیمت جک درب پارکینگ

اولین و مهمترین فاکتوری که بر قیمت جک پارکینگ موثر است، برند تولید کننده آن است. بدون شک محصولات برندهای خارجی گران تر از برندهای داخلی است. این تفاوت قیمت در بسیاری از مواقع به تفاوت کیفیت آنها مربوط نمی شود بلکه به نوسانات ارز و تاثیر آن بر قیمت محصولات خارجی مرتبط است.

جک هیدرولیکی قیمت بالاتری از الکترومکانیکی دارد. می توان اندازه درب ساختمان و میزان تردد ساختمان را از دیگر فاکتورهای موثر بر قیمت جک پارکینگ دانست.

اندازه و وزن درب ساختمان هر چقدر بیشتر باشد به نیروی بیشتری برای جابه جایی نیاز دارد. بنابراین جک مورد استفاده در آن باید توان بالاتری داشته باشد. هر چه توان یک جک بیشتر باشد قیمت آن نیز به مراتب بالاتر خواهد بود.

از فاکتورهای دیگری که می تواند قیمت جک درب پارکینگ را تحت تاثیر قرار دهد، میزان امنیت آن است. هر چه تدابیر امنیتی بیشتری برای این جک ها اندیشیده شود، تکنولوژی و تجهیزات به کار رفته در آن بیشتر و گرانتر خواهد بود.

جک درب پارکینگ + نکات خرید و لیست قیمت 1402

لیست معرفی و قیمت جک درب پارکینگ

مدل جک درب پارکینگ قیمت
جک دو لنگه آلدو 600 7,400,000 تومان
جک دو لنگه اتوماتیک سوزوکی 7,350,000 تومان
جک درب پارکینگ ایور Ivor Warter 15,200,000 تومان
درب ریلی وی تو مدل Ayros 1200 28,000,000 تومان
جک هیدرولیک Faac 402 SBS 77,700,000 تومان
جک گلدن گیت یونی Golden Gate UNI 400 9,800,000 تومان
جک هیدرولیک بی اف تی P4.5  96,500,000 تومان
جک بازویی فلای 400  7,000,000 تومان
جک پارکینگ پرستل 400  17,590,000 تومان
جک پارکینگی کی اتومیشن مدل RAY 31,360,000 تومان

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج