۱۳۰۷۲۳۶
۱ نظر
۴۱۵۲۹
۱ نظر
۴۱۵۲۹
پ

گزینه‌های احتمالی رئیسی برای وزارت صنعت

همزمان با برکناری رضا فاطمی امین از وزارت صمت، گمانه‌ها درباره سرپرستی این وزارتخانه و حتی جانشینی او افزایش پیدا کرد.

گسترش نیوز: همزمان با برکناری رضا فاطمی امین از وزارت صمت، گمانه‌ها درباره سرپرستی این وزارتخانه و حتی جانشینی او افزایش پیدا کرد.

بیشتر شایعات برای جایگزین فاطمی امین، مربوط به  علیرضا پیمان پاک، قائم مقام فعلی وزارت صمت و معرفی علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو یا مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی است. در رابطه با سنجش صحت و سقم افراد مورد نظر برای گرفتن تصدی وزارت صمت، شهریار حیدری، نماینده مردم قصر شیرین در گفتگو با خبرنگار گسترش‌نیوز گفت: بنده خبری درباره سرپرستی پیمان پاک در وزارت صمت نشنیدم اما دولت باید درس عبرت بگیرد و گزینه ضعیف معرفی نکند.

گزینه‌های احتمالی رئیسی برای وزارت صنعت

او افزود: یکی از دلایلی که مجلس به دنبال استیضاح و سوال از وزرا است، به دلیل ضعف وزرا است. اگر مجدداً دولت بخواهد گزینه ضعیف‌تری برای وزارت صمت معرفی کند، قطعاً مجلس به آن فرد رأی نمی‌دهد. بنابراین بهتر است که دولت گزینه مناسبی برای وزارت صمت معرفی کند که همین سرپرستی هم مقدمه‌ای برای برعهده گرفتن وزارت باشد.

حیدری در واکنش به اینکه شنیده‌ها حاکی از این است که دولت محرابیان و بذرپاش را به عنوان گزینه‌های جایگزین فاطمی امین درنظر گرفته، تصریح کرد: بحث در حد شایعات محرابیان برای حضور در وزارت صمت مطرح بوده اما عملاً تاکنون اتفاقی نیفتاده است. وزارت راه و شهرسازی از نظر جایگاه بالاتر از وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، لذا جایگاه فعلی بذرپاش بهتر از حضور در وزارت صمت است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اینکه ممکن است دولت همزمان ۲ وزیر برای وزارتخانه‌های صمت و بازرگانی معرفی کند، اظهار کرد: اگر رئیسی همزمان ۲ وزیر معرفی کند، اقدام بسیار مناسبی است چرا که وزارت صمت از نظر تخصصی بسیار سنگین است و هر وزیری سرکار بیاید با مشکلات فعلی مواجه خواهد شد.

حیدری در پاسخ به اینکه در اطرافیان دولت فرد مناسبی برای برعهده گرفتن وزارت صمت وجود دارد یا خیر، ابراز کرد: توانایی افراد متفاوت است، در هر صورت افراد قوی برای این کار در دولت حضور دارند لذا رئیسی باید بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی فردی را به عنوان وزیر صمت معرفی کند. واقعیت این است که اگر ملاحظات سیاسی را کنار بگذاریم وزرای توانمند و بسیار خوبی در گذشته وجود داشتند و دولت می‌تواند از آنها استفاده کند چرا که آزمون و خطا به وزارت صمت آسیب وارد می‌کند باید وزیر قوی، با تجربه و توانمند که آزمون خود را پس داده، معرفی شود.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در چند دولت وزرای قوی و توانمندی داشتیم که همگی با روی کار آمدن دولت بعدی کنار گذاشته شدند، البته شعار دولت رئیسی هم فراحزبی و جناحی بود اما در عمل به این صورت نبود. نکته قابل توجه این است که وزیر جدید صمت باید دارای سابقه اجرایی باشد.

حیدری در پایان یادآور شد: به عنوان مثال شمس‌الدین حسینی می‎تواند وزیر قوی برای دولت باشد.

علاوه بر حیدری، غلام‌حسین رضوانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاع ندارم چه کسی قرار است به عنوان سرپرست وزارت صمت معرفی شود.

او همچنین درباره اینکه گفته می‌شود محرابیان و بذرپاش به عنوان گزینه‌های پیشنهادی برای برعهده گرفتن وزارت صمت مطرح هستند، افزود: بنده این اسامی را به عنوان گزینه‌های برعهده گرفتن تصدی وزارت صمت نشنیدم.

گفتنی است طبق شنیده‌های خبرنگار گسترش‌نیوز در میان گمانه‌زنی‌ها درباره جانشین فاطمی امین، اسامی نظیر منوچهر منطقی، معاون فعلی وزارت صمت، مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی، احمد قلعه‌بانی، مشاور مدیرعامل ایران خودرو و مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت و جواد نجم‌الدین، مدیر عامل سابق گروه صنعتی ایران خودرو نیز به عنوان سایر گزینه‌ها برای تصدی وزارت صمت مطرح است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      سلام بازهم رفتید سراغ مدیران خودرو ساز واقعا که!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج