۱۳۰۷۴۳۸
۲۳۶۳
۲۳۶۳
پ

قیمت مرغ واقعا چقدر است؟

قیمت مرغ زنده از ابتدای سال ۱۷ درصد افزایش داشته و به‌همین خاطر اتحادیه مرغداران روی عدد ۷۳ هزار تومان به‌عنوان قیمت جدید پافشاری می‌کند.

فرارو: قیمت مرغ زنده از ابتدای سال ۱۷ درصد افزایش داشته و به‌همین خاطر اتحادیه مرغداران روی عدد ۷۳ هزار تومان به‌عنوان قیمت جدید پافشاری می‌کند.

افزایش قیمت مرغ در کمتر از دو ساعت تکذیب شد. روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت یکی از اعضای اتحادیه مرغداران گوشتی در مصاحبه با خبرگزاری فارس از تصویب قیمت جدید مرغ خبر داد و نرخ جدید آن را کیلویی ۷۳ هزار تومان اعلام کرد. بلافاصله دبیر این اتحادیه در گفت‌وگویی که با تسنیم داشته، منکر قیمت‌های جدید شده و گفته باوجود توافق صورت‌گرفته با وزارت جهاد کشاورزی، هنوز اعداد و ارقام اعلام شده نهایی نیستند و ستاد تنظیم بازار مسئول اعلام قیمت‌های جدید است.

قیمت مرغ واقعا چقدر است؟

۱- توافق اتحادیه مرغداران گوشتی و وزرات جهاد کشاورزی

به گزارش فرارو، قیمت مصوب مرغ ابتدای هفته به‌شکل غیررسمی از سوی اتحادیه مرغداران گوشتی اعلام شد. روز یکشنبه دهم اردیبهشت اتحادیه مرغداران گوشتی اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در آن نوشته بود طبق توافقی که با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته، قیمت مرغ زنده به ۵۲ هزار تومان خواهد رسید و این عدد در خرده‌فروشی‌ها برای مصرف‌کننده ۷۲ هزار تومان تصویب شده است. با این حال در همین اطلاعیه نوشته شده که اعلام این قیمت‌ها به تاریخ دیگری موکول شده و به‌همین خاطر اعداد اعلام شده، نهایی نیستند. البته آنطور که مسئولان اتحادیه مرغداران گوشتی می‌گویند، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی روی عدد‌های کمتری برای قیمت مرغ اتفاق نظر داشتند که این ارقام مورد موافقت اتحادیه قرار نگرفته است.

۲- تکذیب قیمت جدید از سوی اتحادیه مرغداران گوشتی

افزایش قیمت مرغ جزو مهمترین خبر‌های این روز‌های بازار است. حوالی ظهر روز دوشنبه اغلب رسانه‌های داخلی مصاحبه یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی را روی خروجی خودشان گذاشتند که در این مصاحبه عطاالله حسن‌زاده از تصویب قیمت جدید مرغ خبر داده و عدد ۷۳ هزار تومان را به‌عنوان قیمت جدید مرغ اعلام کرده است. حسن‌زاده گفته بود از این به بعد قرار است قیمت مرغ زنده برای فروشنده‌ها در مرغداری کیلویی ۵۲ هزار تومان و در مغازه‌ها برای مردم کیلویی ۷۳ هزار تومان باشد. اما در کمتر از دو ساعت دبیرکانون مرغداران در مصاحبه‌ای که با تسنیم داشته، منکر خبر افزایش قیمت مرغ شده است. پرویز فروغی در این مصاحبه گفته: مرغداران مذاکراتی را با وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش قیمت مرغ انجام دادند و همچنان نرخ جدید مرغ در حال بررسی است. فروغی اضافه کرده: بعد از اینکه همه بررسی‌ها را انجام دادیم، قیمت‌های جدید را در قدم اول به ستاد تنظیم بازار می‌فرستیم و نهایتا آن‌ها قیمت جدید مرغ را تحویل رسانه‌ها و مردم می‌دهند.

۳- چرا رقم ۷۳ هزار تومان مورد پسند مرغداران است؟

قیمت مرغ زنده که برای فروشنده‌ها اهمیت دارد، از ابتدای سال حدود ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده و به‌همین خاطر آن‌ها الان روی افزایش قیمت‌ها پافشاری می‌کنند. احتمالا درجریان کمبود این روز‌های مرغ در بازار قرار گرفتید و خوب است بدانید مرغداران الان درحالی بابت هر کیلو مرغ زنده کیلویی ۵۴ هزار و ۲۰۰ تومان می‌دهند که این عدد روز چهاردهم فروردین یعنی تقریبا یک ماه قبل ۴۶ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است. به‌این ترتیب مرغداران الان درمقایسه با چهار هفته قبل بابت هر کیلو مرغ زنده هفت هزار و ۹۰۰ تومان بیشتر پرداخت می‌کنند. در مطلبی که هفته گذشته تحت عنوان پیش‌بینی قیمت جدید مرغ منتشر کردیم براساس همین افزایش ۱۷ درصدی، به قیمت تقریبی ۷۲ تا ۷۳ هزار تومان رسیدیم. حالا مرغداران اصرار دارند قیمت جدید مرغ حداقل همین ۷۳ هزار تومان باشد.

۴- قیمت مرغ واقعا چقدر است؟

قیمت جدید مرغ هنوز به‌شکل رسمی از سوی ستاد تنطیم بازار اعلام نشده است، اما فعلا در شهری مثل تهران ممکن است برای خرید هر کیلو تا ۹۳ هزار تومان از شما بگیرند. البته قیمت مرغ در همه مناطق تهران به این اندازه بالا نیست و طبق بررسی‌های فرارو با عدد ۸۰ هزار تومان به‌عنوان متوسط قیمت فعلی سرو‌کار داریم. روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت در شهری مثل زنجان قیمت مرغ تا ۸۴ هزار تومان افزایش پیدا کرد و این عدد در استان‌های خوزستان و مازندران به‌طور میانگین به‌ترتیب ۷۹ و ۸۰ هزار تومان بوده است. خرید مرغ قطعه‌بندی هم به‌خاطر هزینه‌های بسته‌بندی و ... بیشتر است و تا همین چند روز پیش در فروشگاه‌های زنجیر‌های یک مرغ کامل خردشده را با وزن تقریبی یک کیلو و ۸۰۰ گرم نزدیک ۲۲۰ هزار تومان می‌فروختند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج