۱۳۰۸۳۹۷
۵۲۶۳
۵۲۶۳
پ

آبروی وزیر اقتصاد با نوشتن داستان جنسی رفت‌!

امانوئل مکرون، رئیس ‌‌جمهوری فرانسه، این روزها گرفتاری‌های بسیاری دارد که از اعتراضات گسترده داخلی تا چالش‌‌های بین‌المللی را در برمی‌گیرد. اینک موردی نامنتظره نیز به این فهرست طولانی اضافه شده است: یک صحنه جنسی در رمانی به قلم برونو لومر، وزیر اقتصاد دولت مکرون، که هفته پیش منتشر شد.

یورونیوز: امانوئل مکرون، رئیس ‌‌جمهوری فرانسه، این روزها گرفتاری‌های بسیاری دارد که از اعتراضات گسترده داخلی تا چالش‌‌های بین‌المللی را در برمی‌گیرد. اینک موردی نامنتظره نیز به این فهرست طولانی اضافه شده است: یک صحنه جنسی در رمانی به قلم برونو لومر، وزیر اقتصاد دولت مکرون، که هفته پیش منتشر شد.

کتاب برونو لومر «گریز آمریکایی» نام دارد و در حالی منتشر می‌شود که در پی تلاش مکرون برای افزایش حداقل سن بازنشستگی به ۶۴ سال، فرانسه درگیر اعتراضات گسترده خیابانی است. چند ساعت پس از انتشار این رمان، نهاد تعیین اعتبار «فیچ»، امتیاز فرانسه را پایین آورد. مخالفان اینک می‌گویند لومر باید به جای رمان نوشتن، توجه خود را بیشتر صرف اقتصاد و کنترل تورم می‌کرد.

این رمان پرماجرا، روایتی داستانی از زندگی ولادیمیر هورویتز، پیانیست شهیر روسی-آمریکایی، است که از بزرگ‌ترین نوازندگان پیانو در تاریخ شمرده می‌شود. کتاب به ماجرای دو برادر می‌پردازد که برای شرکت در یکی از کنسرت‌های هورویتز به کوبا می‌روند. اما صحنه‌ای جنسی در فصل یازدهم این رمان، باعث شده است که مردم در فرانسه آن را به سخره بگیرند.

در این صحنه شخصیتی به نام جولیا با یکی از برادرها رابطه جنسی برقرار می‌کند. جولیا در این صحنه عبارتی به زبان می‌آورد که حالا بسیاری از معترضان آن‌ را به سخره، بخشی از شعارها و دیوارنویسی‌های خود کرده‌اند: «تا حالا کسی اینقدر من را باز نکرده بود».

سوفیا آرام، کمدین شناخته‌شده، این صحنه پرماجرا را در محبوب‌ترین شبکه رادیویی فرانسه خواند تا میلیون‌ها نفر از جزئیاتش با خبر شوند. اولیویر وارلان، تاریخدان، در توییتر به شوخی نوشت دولت باید یک خط تماس فوری برقرار کند تا هر کس تصادفی این صحنه رمان لومر را شنید، بتواند تقاضای کمک کند.

فرانسوا روفین، نماینده مجلس از حزب چپگرای «فرانسه تسلیم‌ناپذیر»، گفت: «در حالی که مردم فرانسه نگرانی‌های عظیمی راجع به تورم دارند، آیا ایشان باید یک دقیقه، یک ساعت یا یک هفته وقتش را صرف نوشتن صحنه‌های اروتیک می‌کرد؟»

اما لومر از خودش دفاع می‌کند و می‌گوید کاملا بر افزایش رشد اقتصادی و مقابله با تورم متمرکز است. او در گفت‌وگو با رادیو «فرانسه اینفو» گفت: «من ۱۰۰ درصد بر کارم متمرکزم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج