۱۳۰۹۰۱۵
۱۹۱۰
۱۹۱۰
پ

دلایلی که ثابت می‌کند انسان روی ماه قدم گذاشته

قطعا تا زمانی که پای انسان مجددا به ماه نرسد، همیشه تردیدها و ابهامات وجود خواهد داشت و ادعاهای متعددی برای کذب بودن سفر انسان به ماه در پنجاه سال پیش مطرح خواهد شد. ولی درحال حاضر در مقابل ادعاهایی که ماموریت‌های آپولو را جعلی می‌دانند، دلایلی وجود دارد که نادرست بودن این ادعاها را ثابت می‌کند.

خبرآنلاین: قطعا تا زمانی که پای انسان مجددا به ماه نرسد، همیشه تردیدها و ابهامات وجود خواهد داشت و ادعاهای متعددی برای کذب بودن سفر انسان به ماه در پنجاه سال پیش مطرح خواهد شد. ولی درحال حاضر در مقابل ادعاهایی که ماموریت‌های آپولو را جعلی می‌دانند، دلایلی وجود دارد که نادرست بودن این ادعاها را ثابت می‌کند.

دلایلی که ثابت می‌کند انسان روی ماه قدم گذاشته

از ماموریت‌های آپولو در ماه، ۸۴۰۰ عکس در دسترس عموم قرار گرفته و هزاران ساعت فیلم ویدیویی، کوهی از داده‌های علمی و رونوشت‌های کامل و صداهای ضبط شده مکالمات موجود است و حتی ۳۸۲ کیلوگرم از سنگ‌های سطح ماه توسط فضانوردان به زمین آورده شده که به‌صورت مستقل در آزمایشگاه‌های جهان ارزیابی و تائید شده که سنگ‌ها از کره ماه هستند و همه اینها ادعاها مبنی بر جعلی بودن سفر انسان به ماه را رد می‌کند.

اگر این برای متقاعد کردن بدبین‌ترین افراد کافی نباشد، مدارگرد شناسایی ماه ناسا (LRO) می‌تواند گره‌گشا باشد. این روزها LRO تصاویر باکیفیتی از سطح ماه را به زمین مخابره می‌کند و در جریان ماموریتش، تصاویری از محل فرود فضاپیماهای آپولو در سطح ماه و ماژول‌های فرود رها شده در آنجا و همچنین رد سطح‌نوردهای روی ماه ماموریتهای آپولو را ثبت کرده. وضوح این تصاویر به قدری خوب است که حتی می‌توان مسیرهای ردپای فضانوردان را نیز رویت کرد.

فضاپیماهای چین، هند و ژاپن نیز مکان‌های فرود آپولو در ماه را مشاهده کرده‌اند که این هم تائیدی است بر اینکه چند دهه پیش انسان‌ها برروی ماه فرود آمده بودند.

آخرین مهر تائید برای سفر انسان به ماه، ابزاری است که ۵۰ سال پیش در ماموریت آپولوی ۱۱ در ماه نصب شد. در جریان آن سفر آرمسترانگ و آلدرین، یک ابزار بازتابنده لیزری را برروی سطح ماه کار گذاشتند که هنوز هم فعال است و به انسان‌ها این فرصت را می‌دهد تا با انعکاس نور لیزر، فاصله تا ماه را با دقت بالایی اندازه‌گیری کنند. در صورتی که اگر این ابزار روی ماه قرار نگرفته بود، امکان چنین اندازه‌گیری دقیقی برای بشریت فراهم نبود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج