جاباما
۱۳۱۰۵۴۵
۲۸۹۹
۲۸۹۹
پ

چرا کفتار‌ها می‌خندند؟

خنده کفتار با خنده ما انسان‌ها کمی متفاوت است. به جای یک سری صدا‌های "ها‌ها ها"، آن‌ها چیزی به نام "صدا‌های غوغایی" تولید می‌کنند. حتی ممکن است برای برخی افراد تهدیدآمیز به نظر برسد، اما در واقع شکل دیگری از ارتباط برای این حیوانات است!

فرارو: همه ما این ضرب المثل را شنیده ایم که «خنده بهترین دارو است». اما آیا می‌دانستید که کفتار‌ها روش منحصر به فرد خود را برای خندیدن دارند؟ درست است - کفتار‌ها در واقع می‌خندند! در فیلم انیمیشن «شیر شاه» محصول ۱۹۹۴ دیزنی، کفتار‌ها به عنوان گروهی از شروران به تصویر کشیده می‌شوند که با اسکار متحد می‌شوند. آن‌ها به‌خاطر شخصیت‌های پرهیاهو و خنده‌های حیرت‌انگیزشان به‌طور گسترده‌ای به یاد می‌آیند.

چرا کفتار‌ها می‌خندند؟

 کفتار‌ها پستانداران گوشتخواری هستند که در آفریقا و بخش‌هایی از آسیا یافت می‌شوند. آن‌ها به دلیل ظاهر متمایز خود که شامل بدن ضخیم و آرواره‌های قدرتمند می‌شود، شناخته شده اند. کفتار‌ها به دلیل هوش و ساختار‌های اجتماعی پیچیده خود که تحت سلطه سلسله مراتب مادرسالاری هستند، مورد توجه قرار می‌گیرند.

کفتار خالدار، کفتار قهوه ای، کفتار راه راه و گرگ خاکی چهار گونه مختلف کفتار هستند. اگرچه کفتار خالدار بزرگ‌ترین گونه و یک شکارچی ماهر است، اما به خاطر جمع‌آوری اجساد دیگر شکارچیان نیز مشهور است. در اکوسیستم خود، کفتار‌ها لاشخور‌ها و شکارچیان قابل توجهی هستند.

صدای خنده کفتار‌ها چگونه است؟

خنده کفتار با خنده ما انسان‌ها کمی متفاوت است. به جای یک سری صدا‌های "ها‌ها ها"، آن‌ها چیزی به نام "صدا‌های غوغایی" تولید می‌کنند. حتی ممکن است برای برخی افراد تهدیدآمیز به نظر برسد، اما در واقع شکل دیگری از ارتباط برای این حیوانات است!

صدای خنده یک کفتار مانند یک سری صدای بلند، غرغر‌ها و ناله‌هایی است که از دور شنیده می‌شود. این نوع صدا اغلب بیشتر شبیه به یک خنده شدید توصیف می‌شود تا یک خنده واقعی.

چرا کفتار‌ها می‌خندند؟

این صدا‌ها بسته به موقعیت می‌تواند از خرخر‌های ملایم و ظریف تا جیغ‌های بلند باشد. علاوه بر این، توله‌های جوان ممکن است هنگام بازی با یکدیگر یا در حین تعاملات اجتماعی بین بزرگسالان و توله‌ها، صدای جیرجیر‌های بلندی از خود منتشر کنند!

کفتار چگونه می‌خندد؟

خنده کفتار صدایی متمایز است و توسط حنجره بزرگ شده کفتار تولید می‌شود. از طریق یک سری غرغر‌ها و قهقهه‌های کوتاه و استاکاتو مانند که اغلب چندین بار تکرار می‌شود تولید می‌شود. رایج‌ترین نوع تماسی که کفتار‌ها استفاده می‌کنند، «وووو» است که شامل صدا‌های کوتاه و به دنبال آن صدا‌های طولانی است که گاهی شبیه به خنده انسان است.

چرا کفتار‌ها می‌خندند؟

چرا کفتار‌ها می‌خندند؟

وقتی غذا یا خطری وجود دارد، کفتار‌ها می‌خندند تا به دیگر کفتار‌ها هشدار دهند. در حالی که این صدا معمولاً به عنوان "خنده" نامیده می‌شود، اما نشانه‌ای از سرگرمی یا شادی نیست، بلکه نوعی صداگذاری است که برای انتقال اطلاعات اجتماعی استفاده می‌شود. خنده کفتار به سایر کفتار‌ها در مورد وجود غذا یا خطر کمک می‌کند. کفتار‌ها همچنین در هنگام تعاملات اجتماعی، مانند سلام کردن به یکدیگر یا ایجاد تسلط در یک گروه، می‌خندند.

عقیده بر این است که خنده کفتار علاوه بر اینکه برای ارتباط بین اعضای گروه استفاده می‌شود، به عنوان سیگنال‌های هشداردهنده و نشانگر قلمرو نیز عمل می‌کند. آن‌ها اغلب در هنگام تماس دو گروه با یکدیگر شنیده می‌شوند. کفتار‌ها همچنین هنگام احوالپرسی با یکدیگر یا نشان دادن تسلیم نسبت به اعضای بالاتر در دسته خود، به ویژه در هنگام تعاملات اجتماعی مانند تغذیه و جفت گیری، صدا‌های جیغ‌مانند می‌دهند.

چرا کفتار‌ها می‌خندند؟

آیا حیوانات دیگری شبیه کفتار‌ها هستند؟

در حالی که خنده کفتار منحصر به فرد است، حیوانات دیگری نیز وجود دارند که صدا‌هایی شبیه به لحن یا ریتم تولید می‌کنند. به عنوان مثال، صدای خنده کوکابورا، که پرنده‌ای بومی استرالیا است، به صدای خنده یک انسان تشبیه شده است، اگرچه به اندازه خنده کفتار نیست.

علاوه بر این، برخی از نخستی‌ها مانند شامپانزه‌ها و گوریل‌ها مشاهده شده‌اند که صدا‌هایی را ایجاد می‌کنند که می‌توان آن را به عنوان خنده در زمینه‌های خاص توصیف کرد. با این حال، خنده کفتار هنوز هم به عنوان صدایی منحصر به فرد و متمایز درنظر گرفته می‌شود.

خنده کفتار از چه مسافتی شنیده می‌شود؟

کفتار‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و اغلب با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. صدای خنده کفتار می‌تواند مسافت‌های طولانی را طی کند، زیرا صدایی بلند و متمایز است که در برخی موارد تا فاصله ۳ مایلی (۵ کیلومتری) شنیده می‌شود. این باعث می‌شود که کفتار‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و حضور خود را برای شکار یا شکارچیان احتمالی در قلمرو خود نشان دهند. با این حال، مسافتی را که خنده کفتار می‌تواند طی کند بسته به عواملی مانند زمین، شرایط آب و هوایی و توانایی صوتی کفتار متفاوت باشد.

کی و کجا می‌توان خنده کفتار را شنید؟

کفتار‌ها در مناطق مختلف آفریقا و برخی از مناطق آسیا یافت می‌شوند. در طبیعت، شما احتمالاً در شب زمانی که کفتار‌ها بیشتر فعال هستند، می‌شنوید. هنگام بازدید از باغ وحش‌ها یا ذخیره گاه‌های حیات وحش، ممکن است بتوانید کفتار‌ها را در طول روز بشنوید، به خصوص در زمان تغذیه آنها.

چرا کفتار‌ها می‌خندند؟

در نتیجه

خنده کفتار ممکن است کاملاً آن چیزی نباشد که ما انسان‌ها آن را خنده‌دار می‌دانیم، اما قطعاً به هدف خود در قلمرو حیوانات عمل می‌کند و این به تنهایی دلیل کافی برای قدردانی از این موجودات جذاب را به ما می‌دهد! بنابراین، دفعه بعد که با برخی از کفتار‌های وحشی روبرو شدید، توجه داشته باشید نه تنها منظره شگفت انگیزی از طبیعت خواهید داشت، بلکه نگاهی اجمالی جالب به ارتباطات حیوانات از طریق شکل منحصر به فرد خندیدن آن خواهید داشت!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج