۱۳۰۸۵۲۳
۸۳۹۱
۸۳۹۱
پ

بلعیدن کامل انسان برای این مارها کار سختی نیست!

از تیتانوبوا، یک مار ماقبل تاریخ به اندازه تیرانوسوروس رکس، تا مارهای پیتون و بوآهای امروزی که می توانند انسان را به طور کامل ببلعند، اینها بزرگترین، سنگین ترین و طولانی ترین مارهایی هستند که تا به حال روی زمین زندگی کرده‌اند.

خبرآنلاین: مارها با بدن‌هایی با طرح‌های عجیب، حملاتی سریع، سریع‌تر از جت‌های جنگنده هنگام شتاب‌گیری و حتی ظرفیت پرواز دارند، گروهی از خزندگان هستند. برخی از آنها به خاطر یک ویژگی خاص سزاوار توجه هستند؛ اندازه عظیم آنها.

از مارهای بوآ گرفته تا مارهای پیتون مشبک، این سیاره مملوء از مارها در طرح‌ها و رنگ‌ها متنوع است؛ این شکارچیان در سراسر جهان از جمله جنوب شرقی آسیا، آمریکای جنوبی و ایالات متحده یافت می شوند. اما بزرگ ترین مارهای جهان چقدر هستند؟ و بزرگترین مارهای منقرض شده در تاریخ کدامند؟

اندازه گیری دقیق می تواند دشوار باشد، به ویژه وقتی صحبت از گونه هایی است که مدت ها مرده اند. پاتریک کمپل، متصدی ارشد مجموعه خزندگان در موزه تاریخ طبیعی لندن، به لایو ساینس گفت:«تأیید سوابق تاریخی ممکن است دشوار باشد، و پوست مارها را می‌توان بدون اعوجاج قابل مشاهده زیاد کشید، که منجر به برآورد بیش از حد می‌شود.»

با این حال، او گفت اسنادی از مارهای غول پیکر از سراسر جهان وجود دارد. در زیر نمونه‌ای از این مارهای بزرگ را مشاهده می کنید.

پیتون سنگی آفریقای مرکزی (۵ متر)

بلعیدن کامل انسان برای این مارها کار سختی نیست!

پیتون های سنگی آفریقای مرکزی بزرگترین مار آفریقا هستند که طول آنها به ۵ متر می رسد. طبق گفته باغ وحش اورگان، پیتون صخره ای آفریقای مرکزی (Python sebae) بزرگترین مار آفریقا است. این مار این بسیار سازگار است و در سراسر جنوب صحرای آفریقا یافت می شود، جایی که به همان اندازه در زیستگاه های ساوانا، جنگل و بیابان زندگی می کند. طبق گفته Animal Diversity Web این پیتون ها به طور متوسط حدود (۳ تا ۵ متر) طول دارند. مانند پیتون های برمه ای، پیتون های سنگی آفریقای مرکزی نیز می توانند طعمه های قابل توجهی از جمله بز کوهی و تمساح را ببلعند. گاهی اوقات، حتی انسان ها نیز در منو هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج