۱۳۱۰۷۶۸
۳۸۸۳
۳۸۸۳
پ

۸ نژاد سگ که برای خانواده های دارای فرزند خردسال مناسب نیستند

سگ ها تنها یک حیوان خانگی بامزه نیستند. هر سگی بسته به نوع تربیت و خوی طبیعی اش شخصیت منحصر به خودش را دارد.

روزیاتو: سگ ها تنها یک حیوان خانگی بامزه نیستند. هر سگی بسته به نوع تربیت و خوی طبیعی اش شخصیت منحصر به خودش را دارد. حتماً استثنائاتی وجود دارد اما از روی نژاد یک سگ می توان به طور کلی به نوع شخصیت و میزان سازگاری آن پی برد.

و در حالی که بعضی نژادهای سگ ذاتاً «بچه دوست» اند، برخی نژادها هم هستند که رابطه ی چندان خوبی با بچه ها ندارند. بنابراین اگر قصد پیدا کردن یک همنشین پشمالو و بامزه برای کودک خردسال تان دارید، لازم است بدانید که کدام نژادهای سگ برای این منظور مناسب نیستند.

چاو چاو / Chow Chow

 

۸ نژاد سگ که برای خانواده های دارای فرزند خردسال مناسب نیستند

 

 

این سگ های پشمالو می توانند با آن ظاهر بامزه شان دل هر کسی را به دست آوردند. با این حال، سگ های چاو چاو برای خانواده هایی که فرزند خردسال و پرجنب و جوشی دارند، انتخاب مناسبی نیستند.

این نژاد بسیار وفادار است اما به طور خاص با غریبه ها یا دیگر حیوانات خوش برخورد نیست. آن ها دوست ندارند کسی سر به سرشان بگذارند و اگر بی حوصله باشند، ممکن است رفتار بسیار سرد یا حتی پرخاشگرانه ای داشته باشنند. با این حال، با آموزش زودهنگام و زیاد، این نژاد هم می تواند به یک حیوان خانگی خانواده پسند بدل شود.

دالماسین / Dalmatian

۸ نژاد سگ که برای خانواده های دارای فرزند خردسال مناسب نیستند

دالماسین ها به خانواده ی خود و همچنین فرزندان آن ها متعهدند. اما می توانند بیش از حد هیجان زده و پرجنب و جوش باشند، امری که گرچه برای بچه ها جالب است اما ممکن است باعث رقم خوردن برخورد تصادفی سگ با آن ها شود.

علاوه بر این، به دلیل یک نقص ژنتیکی، بسیاری از دالماسین ها ناشنوا هستند، امری که احتمال جا خوردن آن ها را زیاد می کند و همین موضوع ممکن است به گاز گرفته شدن تصادفی کودک توسط آن ها بیانجامد. این نژاد در برابر غریبه ها هم زودجوش است. با این حال، این سگ ها با آموزش مناسب می توانند بدون هیچ مشکلی در خانواده های دارای فرزند خردسال زندگی کنند.

هاسکی / Husky

۸ نژاد سگ که برای خانواده های دارای فرزند خردسال مناسب نیستند

هاسکی ها به طور کلی صبورند و با بچه ها کنار می آیند. اما آن ها در عین حال بسیار پرانرژی و دمدمی مزاج هم هستند، به همین دلیل همراهی با آن ها می تواند برای کودکان خردسال چالش برانگیز باشد. هاسکی ها از گرفتن گازهای کوچک هم لذت می برند به همین دلیل اگر نوزاد یا کودک خردسالی دارید باید مراقب باشید چون ممکن است ناخواسته آن ها را گاز بگیرند.

پکینیز / Pekingese

۸ نژاد سگ که برای خانواده های دارای فرزند خردسال مناسب نیستند

این سگ های کوچک و پشمالو می توانند با کودکان بزرگ تری که به مرزبندی های آن ها احترام می گذارند، کنار بیایند. با این حال، ممکن است با بچه های کوچک که آن ها را در آغوش می گیرند یا به فضای شخصی شان تعدی می کنند، رفتار دوستانه ای نداشته باشند. پکینیزها به دلیل جثه ی کوچک شان کودکان خردسال را به چشم حریف می بینند و در برابر آن ها رفتاری دمدمی مزاجانه و سلطه جویانه پیدا می کنند. این سگ ها خانه های آرامی را ترجیح می دهند که چیزهای کمتری برای به هم خوردن آرامش در آن ها وجود دارد.

شارپی / Shar Pei

۸ نژاد سگ که برای خانواده های دارای فرزند خردسال مناسب نیستند

این سگ های پرچین و چروک شاید ظاهر بامزه ای داشته باشند اما می توانند بسیار بدخلق و غیر قابل پیش بینی باشند. برای این نژاد حفظ قلمرو بسیار مهم است و بسیاری از اوقات ممکن است رفتار خصمانه ای با غریبه ها و مهمانان خانه، از جمله کودکان داشته باشند. شارپی ها حتی اگر تربیت شده هم باشند، رفتار غیر اجتماعی آن ها را سخت می شود کنترل کرد.

داشهوند / Dachshund

۸ نژاد سگ که برای خانواده های دارای فرزند خردسال مناسب نیستند

جثه ی دراز و سگ های داشهوند عجیب و بامزه به نظر می رسد اما آن ها را مستعد ابتلا به مشکلات مربوط به پشت می کند، به همین دلیل حضور کودکان بازیگوش در کنار این سگ ها می تواند آن ها را در معرض آسیب قرار دهد. بنابراین آموزش نحوه ی بازی با داشهوندها و جا به جایی ایمن آن ها به کودکان بسیار ضروری است. به علاوه، این سگ های کوچک و باهوش می توانند هنگام بازی بسیار سلطه جو و نه چندان مهربان باشند، اما با آموزش می توانند به همبازی بهتری برای بچه ها تبدیل شوند.

گری هوند / Greyhound

۸ نژاد سگ که برای خانواده های دارای فرزند خردسال مناسب نیستند

این غول های مهربان معمولاً بسیار خجالتی و آرام هستند، اما زندگی در خانه های شلوغ با کودکان خردسال پر سر و صدا می تواند آن ها را عصبی کند. گری هوندها گرچه معمولاً پرخاشگر نیستند، اما به راحتی دچار ترس می شوند و ممکن است واکنشی غریزی داشته باشند. این نژاد برای خانه های آرام تر مناسب تر است و برای کودکان بزرگ تر می تواند حیوان خانگی خوبی باشد.

چی واوا (Chihuahua)

۸ نژاد سگ که برای خانواده های دارای فرزند خردسال مناسب نیستند

این نژاد می تواند رفتار بسیار دوستانه و بامزه ای داشته باشد اما در عین حال، دمدمی مزاح و سلطه طلب هم هست. چی واواها در برابر کودکان خردسال و نوزادان صبر زیادی ندارند، اما به لطف هوش بالایشان تربیت آن ها کار نسبتاً ساده ای است. جثه ی کوچک این سگ ها آن ها را آسیب پذیر هم می کند، به همین دلیل ممکن است حیوان خانگی مناسبی برای کودکان پر جنب و جوش نباشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج