جاباما
۱۳۱۱۰۸۹
۲۸۴۵
۲۸۴۵
پ

قیمت لاستیک از چه تاریخی افزایش می‌یابد؟

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران با بیان اینکه چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها نیست، گفت: صنعت تایرسازی را در وضعیت بحرانی قرار داده است.

ایرنا نوشت: سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران با بیان اینکه چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها نیست، گفت: صنعت تایرسازی را در وضعیت بحرانی قرار داده است.

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد و ... باعث بالا رفتن هزینه‌های تمام‌شده تولید شده و چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها نیست و اگر این اتفاق رخ ندهد ممکن است باعث تعطیلی کارخانجات شود.

«مصطفی تنها» افزود: در حالی که تولیدکنندگان تایر در سال ۱۴۰۰ هیچ افزایش قیمتی نداشتند، خرداد ماه پارسال ۳۰ درصد افزایش قیمت از سوی سازمان حمایت تعیین شد، اما پس از آن نیز شاهد افزایش قیمت مواد اولیه، نرخ ارز و ... بودیم.

وی بیان داشت: در نهایت، اسفندماه سال گذشته بود که با هماهنگی انجام شده با ستاد تنظیم بازار، افزایش قیمت ۲۰ درصدی تایرهای رادیال سواری مشروط به عرضه بخشی از محصولات کارخانجات در پلتفرم‌ها یا سکوهای اینترنتی و ... اجازه داده شد.

این مقام صنفی گفت: پس از آن هم مقرر بود در سال جدید افزایش قیمت برای محصولات تولیدی تایرسازان اعمال شود، اما تا به امروز رخ نداده است، در حالی که کارخانجات تایرسازی سال مالی گذشته را با سودهای باورنکردنی ۲.۵ تا چهار درصدی به پایان رساندند و در این شرایط سرمایه‌گذاری‌های جدید به هیچ عنوان عقلایی نیست.

تنها با بیان اینکه با افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد و غیره، چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها نیست، گفت: صنعت تایرسازی را در وضعیت بحرانی قرار داده است.

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران تصریح کرد: در صورتی که تولیدکننده بخواهد ارز مورد نیازش را از بازار آزاد تهیه کند، قیمت‌های تولید سر به فلک خواهد زد و این صنعت را از صرفه اقتصادی خارج می‌کند.

وی گفت: اکنون دو کارخانه بزرگ کشور ظرفیت‌های تولیدشان را به قدری پایین آورده‌اند که حتی احتمال تعطیلی آن‌ها وجود دارد.

تنها خاطرنشان کرد: کارخانجات حتی در شرایط تحریمی که مشکلات زیادی وجود داشت، به تولید ادامه دادند، اما امروز مساله ارز در حال ایجاد بحران تازه‌ای است، زیرا بین ۳۰ تا ۳۵ درصد مواد اولیه مورد نیاز این صنعت خارجی و وابسته به تامین ارز است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج