جاباما
۱۳۱۱۱۴۳
۸۶۷۶
۸۶۷۶
پ

دسته گل جدید در واریز یارانه معیشتی

یارانه نقدی اردیبهشت ماه در حالی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که برخی از این افراد از قطع و یا کاهش یارانه نقدی خود گله دارند.

تجارت نیوز: یارانه نقدی اردیبهشت ماه در حالی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که برخی از این افراد از قطع و یا کاهش یارانه نقدی خود گله دارند. علت حذف یارانه نقدی چیست و برای اعتراض به قطع یارانه‌ها باید به کجا مراجعه کرد؟

این چندمین ماه متوالی است که پس از واریز یارانه نقدی ماهانه، افراد از عدم واریز و یا کاهش مبلغ یارانه نقدی خود گله می‌کنند. اما سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکنون درباره علت واریز نشدن یارانه یا تغییر مبلغ آن توضیحی ارائه نکرده است.

دسته گل جدید در واریز یارانه معیشتی

تنها توضیحات مربوط به چند ماه قبل بود که بانک‌های عامل اعلام کردند هنوز مبلغ یارانه به حساب آن‌ها واریز نشده و تاخیر در واریزی‌ها از طرف دولت بوده است.

پیش از این هم گفته شده بود که در صورت خرید دلار سهمیه‌ای یارانه افراد قطع می‌شود. اما اکنون بیشتر انتقادات از طرف فرادی است که می‌گویند نه وام یارانه گرفته‌اند و نه دلاری خریده‌اند. اما یارانه برخی برای چندمین ماه متوالی واریز نشده و یارانه برخی دیگر هم کم واریز شده است. مساله‌ای که نشان می‌دهد احتمالا دهک درآمدی این افراد در شب واریز یارانه‌ها تغییر کرده است.

آنچه در ادامه می‌آید پیام برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز در واکنش به عدم واریز و یا کاهش مبلغ یارانه نقدی است:

یارانه ۴۰۰ هزار تومانی آب رفت

«ما که نه کالابرگ گرفتیم نه وام نه کربلا رفتیم واسه چی ۴۰۰ تومان کم شده؟»

«سلام ماهم ۳نفریم تحت پوشش کمیته امداد قبلا یارانه مون ۴۰۰ هزاری بود این ماه ۳۲۰ هزار کم کردن خرید اعتباری نداشتم وامم ندارم علتش چیه لطفا به گوش مسئولین برسونین.»

«سلام منم چند ماه که از یارانه ۴۰۰ هزاریم ۱۴۰ هزارتومن برام واریز میشه وام اربعین و کرونا و کالابرگم استفاده نکردم پلیس +۱۰هم رفتم گفت برو فرمانداری اونجا رفتم گفتن برو اداره کار، ولی هیچ کار برام انجام ندادن»

تغییر شبانه دهک‌های درآمدی در ایران

«در ایران یک شبه دهکها عوض میشه. من فروردین ۴۰۰ تومان گرفتم اردیبهشت ۳۰۰ تومان نه گالا و وام هیچ چیز دیگری دریافت نکردم همه کارهای مسولین همینه»

«تن‌ها دلیل تغییر در واریزی‌ها اینه که دهک‌ها رو به روز رسانی کردن. اما هر ماه دهک‌ها تغییر می‌کنه؟»

«من هم یکی رو میشناسم تحت پوشش کمیته امداد هستش مال اونهم قطع کردن»

«سلام من یارانه ۴۰۰هزارتومانی میگرفتم، اما این ماه سیصد شده علت کامل نیومدن یارانه چه بوده»

«یارانه منم کم کردن ۳۰۰ بود۲۵۰ شده آخه چرا نه وام دارم نه کالا برگ»

«من کشاورز هستم از قزوین. نه وام اربعین گرفته ام، نه کالابرگ، ولی چهار ماه است که یارانه ماکم واریز می‌شود، اگرامکان دارد کسی‌ی جوابی به ما بدهد.»

شماره تماس اعتراض به قطع یارانه

در ماه‌های گذشته اشکالات بسیاری در واریز یارانه‌ها رخ داده است. از تغییر در دهک‌بندی یارانه تا حذف آن. اما معترضان به یارانه باید چه کنند و به کجا مراجعه کنند؟ شماره تماس اعتراض به یارانه نقدی کدام است؟

اولین نکته برای اعتراض به یارانه این است که افراد در جریان دهک درآمدی خود قرار بگیرند. معترضان می‌تواند برای اطلاع از دهک‌بندی درآمدی خود با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرند.

پس از این اگر افراد به دهک درآمدی و یا تغییر مبلغ یارانه خود اعتراض داشتند، می‌توانند برای بازبینی در دهک‌بندی درآمدی خود به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند و یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج