۱۳۱۱۲۷۴
۷۳۳۰
۷۳۳۰
پ

افشای جنایت خاندان علی‌اف علیه مردم ایران

زمانی که حیدر علی اف در دوران حکومت شوروی بر سر کار بود، نقش بسزایی در تجهیز رژیم صدام به سلاح های وحشتناک علیه ایران داشت و در نتیجه هزاران نفر از شهروندان ایرانی تبریز، اردبیلی، زنجان و ارومیه به شهادت رسیدند. علی‌اف ازگروهک تروریستی پ ک ک نیز علیه ترکیه حمایت کرده بود.

اعتماد آنلاین: ترجمه گزارش مفصل شبکه سحر در مورد حمایت حیدر علی اف از جنایات صدام بر علیه مردم ایران را می‌خوانید.

حیدر علی اف در دوران حکومت شوروی سابق نقش بسزایی در تجهیز رژیم صدام به سلاح علیه ایران داشت و در نتیجه هزاران نفر از شهروندان ایرانی از تبریز، اردبیل، زنجان و ارومیه به شهادت رسیدند. 

او با حمایت از پ.ک.ک علیه ترکیه، آنها را مسلح کرد و صدها ترک را کشت.

حیدر علی اف که در ۱۰ مه ۱۹۲۳ در شهر نخجوان متولد شد، در جوانی در سازمان های امنیتی اتحاد جماهیر شوروی سابق خدمت کرد. وی پس از تحصیل تحت تأثیر ایدئولوژی شوروی بود و به سمت های رئیس بخش، رئیس اداره اطلاعات و معاون کمیته امنیت حزب کمونیست شوروی منصوب شد. 

وی در سال ۱۹۶۹ به عنوان دبیر اول حزب کمونیست آذربایجان، معاون شورای عالی اتحاد جماهیر شوروی و بعداً به عنوان نایب رئیس این شورا مشغول به کار شد. اگرچه ادعا می شد که علی اف در این سال ها به آذربایجان خدمت کرده است، اما بر اساس واقعیات کاملاً ثابت شده که اینطور نبوده و برعکس، او همچنان در سمت خود به دنبال منافع شخصی بوده است.

علی اف که در زمان حادثه "ژانویه خونین" در سال ۱۹۹۰ هنوز در مسکو بود، صرفاً به درخواست مجازات مرتکبان این حادثه در سخت ترین روز مردم باکو بسنده کرد.

 او در سال ۱۹۹۰ به نخجوان رفت و تنها پس از استقلال به آذربایجان آمد، در آن زمان نبرد قره باغ رخ داد، و پس از رکودی که ۷۰ سال بردگی شوروی ایجاد کرده بود، وی فرصت حضور در عرصه سیاسی کشور را یافت. 

علی اف با همه اینها، منافع خود را بالاتر از منافع مردم دانسته و همواره به دنبال فرصت برای اجرای نقشه های حیله گرانه خود بود.

 وی در دوره ریاست جمهوری از ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳ به دنبال تسلط نظام استبدادی بر کشورش، ایجاد شرایط برای نفوذ زیاد غرب و همچنین گشایش برای رژیم صهیونیستی در کشورش و در قفقاز بود. 

او در داخل، دیدگاهی سکولارمحور در مورد بقایای سیستم ایدئولوژیک کمونیستی شوروی و اخلاق مردم آذربایجان ایجاد کرد که باعث شد میراث او در دست بیگانگان بماند. 

مهمتر از همه اینکه حیدر علی اف، از سازمان تروریستی پ.ک.ک و همچنین از جنگ ۸ ساله صدام جنایتکار علیه ایران حمایت کامل کرد و نقش تعیین کننده ای در تامین تسلیحات این رژیم ایفا کرد.

 این فرضیه که ظاهراً او اولین کسی است که استقلال آذربایجان را بازگرداند، دروغ محض است، در واقع اقدامات محمد امین رسول زاده بنیانگذار اولین جمهوری باکو با نصب مجسمه های متعدد حیدر علی اف تحت الشعاع قرار گرفته است. 

 در حال حاضر رژیم دیکتاتوری و غارتگر علی اف به بهانه صدمین سالگرد این دیکتاتوری به خیالبافی های خود ادامه می دهد.

افشای جنایت خاندان علی‌اف علیه مردم ایران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج