۱۳۱۱۸۰۳
۲۳۶۴
۲۳۶۴
پ

ماموریت بانوی اول اوکراین در سفر به کره جنوبی

اولنا زلنسکا بانوی همسر رئیس جمهوری اوکراین به سئول سفر کرده است و رسانه های کره جنوبی هدف اصلی این سفر را ترغیب دولت کره جنوبی برای مشارکت در حمایت نظامی و تسلیحات اوکراین در جنگ مقابل روسیه اعلام کرده اند.

ایرنا نوشت: اولنا زلنسکا بانوی همسر رئیس جمهوری اوکراین به سئول سفر کرده است و رسانه های کره جنوبی هدف اصلی این سفر را ترغیب دولت کره جنوبی برای مشارکت در حمایت نظامی و تسلیحات اوکراین در جنگ مقابل روسیه اعلام کرده اند.

به گزارش از رسانه کره تایمز، سفر بانوی اول اوکراین به سئول می تواند عامل موثر برای ترغیب کره جنوبی به ارسال تجهیزات و سایر پشتیبانی های لازم نظامی به کی‌یف به رغم تهدیدهای مسکو در برابر چنین کمک هایی باشد. به نظر می رسد ناظران دیپلماتیک به این نتیجه رسیدند که سفر وی در راستای درخواست های مکرر اوکراین از سئول برای تامین پشتیبانی نظامی است.

پیش از این ، کره جنوبی بخاطر محدود کردن کمک هایش به اوکراین به کمک های غیرنظامی و عدم مشارکت به حمایت تسلیحاتی از اوکراین زیر تیغ انتقادهای کشورهای حامی اوکراین قرار داشت تا حدی که رئیس جمهوری کره جنوبی قبل از سفر اخیرش به واشنگتن مجبور شد اعلام کند که اگر لازم شود، کره جنوبی تغییراتی را در نوع حمایت های خود از اوکراین انجام خواهد داد.

براساس اطلاعات منابع دیپلماتیک بانوی اول اوکراین امروز وارد سئول شد و قرار است با کارگروهی دیدار کند که توسط روزنامه ای محلی این رویداد را میزبانی خواهد کرد.

پارک وون گن استاد دانشگاه زنان ایواها در مصاحبه با خبرنگاران گفت : « انتظار می رود زلنسکا موضوع امنیت مادران و کودکان اوکراینی را در کنار حمله روسیه به اوکراین برجسته کند. این موضوع هرچند هم که صراحتا گفته نشود، اما گفت و گو را به سوی تامین پشتیبانی نظامی برای اوکراین سوق خواهد داد . »

وی در ادامه سخنانش گفت کشورهای اروپایی و اوکراین از کره جنوبی می خواهند که حمایت های تسلیحاتی خود را نیز در کنار سایر کمک ها به کی یف انجام دهد چرا که این کشور از معدود کشورهایی است که قادر به انجام این کار است. کره جنوبی یکی از معدود کشورهایی است که سلاح ها و تجهیزات جنگی اش برای اوکراین مناسب است.

درحال حاضر کره جنوبی در راستای اصل عدم تامین سلاح های مرگبار به کشورهای خارجی تنها به فراهم کردن کمک های بشردوستانه و اقتصادی به اوکراین بسنده کرده است. باوجود این یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی نشانه هایی از تغییر جهتی مهم در این اصل طی مصاحبه های مطبوعاتی اخیر خود در ماه گذشته نشان داده است و خاطر نشان کرده ممکن است برای سئول درصورت به وجود آمدن شرایطی که جامعه بین الملل نتواند از آن چشم پوشی کند که شامل حملات بزرگ به شهروندان غیرنظامی، کشتار و یا تخطی جدی از قوانین جنگ می شود، پافشاری بر تامین کمک های بشردوستانه و مالی دشوار شود.

چنین اظهاراتی خشم روسیه را برانگیخت و منجر به انجام واکنش های خصمانه شد. بدین ترتیب دیمتری مدودوف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت : « نمی دانم شهروندان کره جنوبی چه خواهند گفت وقتی ببینند تازه ترین سلاح های روسیه در دست کره شمالی است. »

سئول نه تنها از جانب ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین بلکه از سوی کشورهای غربی نیز برای ارسال تجهیزات نظامی به کی‌یف به رغم مجاورت و همسایگی با روسیه و کره شمالی تحت فشار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج