۱۳۱۲۱۲۹
۵۳۶۳
۵۳۶۳
پ

دلیل زرد شدن گیاهان آپارتمانی چیست؟

دلایل زیادی برای زرد شدن برگ‌های گل‌های آپارتمانی وجود دارد که با یک بررسی ساده می‌توانید آن دلایل را پیدا کنید و جلو از بین رفتن و پژمرده شدن گل‌های خود را بگیرید.

اعتمادآنلاین: گلدان‌ها و گیاهان آپارتمانی تاثیر زیادی بر گردش انرژی در خانه دارند و همچنین نقش بسزایی در زیبایی دکوراسیون منزل یا محل کار ایفا می‌کنند، اما بسیاری از افراد از زرد شدن گل‌های آپارتمانی خود بعد از خرید و آوردن به خانه گلایه دارند. دلیل زرد شدن برگ‌های گیاهان آپارتمانی چیست؟

دلایل زیادی برای زرد شدن برگ‌های گل‌های آپارتمانی وجود دارد که در اینجا دلایل آن را بررسی می‌کنیم.

آبدهی زیاد

گاهی آب دادن زیاد به گلدان‌ها دلیل اصلی از بین رفتن و زرد شدن برگ گل‌های آپارتمانی است. آب زیاد خاک را مستعد رشد انواع قارچ‌ها کرده و سبب می‌شود ریشه گیاه در آب زیاد به‌اصطلاح بگندد و در نتیجه آبرسانی به ساقه صورت نمی‌گیرد و کم‌کم برگ‌ها زرد می‌شوند. 

کم‌آبی و خشکی بیش از حد خاک

اما گاهی علت خراب شدن گل‌ها بر عکس شرایط بالا است. بی‌توجهی به خاک گلدان و آب ندادن کافی به گل‌ها به راحتی آنها را خشک می‌کند و برگ‌ها شروع به زرد شدن می‌کنند. کافی است به خاک گلدان‌های خود توجه کنید، زمانی که خاک گلدان‌تان خشک می‌شود زمان آبدهی به گل‌هاست. البته شرایط برای گل‌های مختلف متفاوت است. برخی گل‌ها باید مدام و با مقدار کم آب‌رسانی شوند اما برخی از گیاهان نیاز دارند هر چند روز یک بار آبدهی شوند منتها به مقدار زیاد. 

وجود حشرات در خاک 

با نگاهی به خاک گلدان می‌توانید خیلی چیزها را درباره سلامت گل و گیاه خود متوجه شوید. اگر در خانه حشرات ریز دیدید، سریعاً به خاک گلدان خود رجوع کنید؛ اگر منشاء حشرات از داخل گلدان باشد باید خاک گلدان را پیش از آسیب زدن به ریشه‌ها تعویض کنید. گاهی علائم ظاهری وجود ندارد و حشره‌ای در خانه دیده نمی‌شود. اگر ماهی یک بار سطح خاک گلدان را کمی زیر و رو کنید هم اکسیژن‌رسانی به خاک بیشتر می‌شود هم اگر حشره‌ای در خاک باشد، به‌موقع متوجه خواهید شد؛ فقط حواس‌تان باشد که هنگام زیر و رو کردن خاک به ریشه گل آسیب وارد نکنید. 

نور کم 

اکثر گیاهان نیاز مبرم به نور آفتاب دارند و اگر نور به آنها نرسد، عمل فتوسنتز در آنها به درستی انجام نمی‌شود و کم‌کم بی‌حال می‌شوند و دیگر نشاط و شادابی قبل را ندارند. پس در طول روز ساعاتی آنها را در معرض نور ملایم آفتاب قرار دهید یا پرده‌های خانه را کنار بزنید تا از نور کافی تغذیه کنند. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج