جاباما
۱۳۱۲۲۱۵
۲۴۳۳
۲۴۳۳
پ

پیش‌بینی حمله قلبی با دقت ۹۹ درصدی!

دانشمندان در مطالعه خود مدعی شده‌اند که الگوریتم هوش مصنوعی آن‌ها در مقایسه با روش‌های آزمایش فعلی، می‌تواند با دقت ۹۹.۶ درصد از حملات قلبی جلوگیری کند.

خبرآنلاین: در چند وقت گذشته، شرکت‌های بزرگ فناوری از مدل‌های هوش مصنوعی مختلفی رونمایی کرده‌اند که به شیوه‌های مختلفی می‌تواند زندگی کاربران را ساده‌تر کند. با این حال، کاربردهای این فناوری فقط به فناوری محدود نمی‌شود و در زمینه‌های دیگری مانند مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی نیز می‌توان از AI استفاده کرد. حالا دانشمندان الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی را توسعه داده‌اند که می‌تواند حمله قلبی را با سرعت و دقت بهتری نسبت به قبل تشخیص دهد.

پیش‌بینی حمله قلبی با دقت ۹۹ درصدی!

نحوه تشخیص حمله قلبی با هوش مصنوعی

در تحقیقات قبلی نشان داده شد که زنان 50 درصد بیشتر در معرض تشخیص اولیه اشتباه حمله قلبی هستند و همچنین افرادی که این عارضه در آن‌ها به اشتباه تشخیص داده می‌شود، پس از 30 روز، 70 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند. به گفته محققان، الگوریتم جدید آن‌ها که CoDE-ACS نام دارد، از این امر جلوگیری خواهد کرد.

الگوریتم هوش مصنوعی آن‌ها براساس داده‌های 10038 بیماری که به دلیل حمله قلبی مشکوک به بیمارستان مراجعه کرده بودند، ساخته شد. داده‌هایی مانند سن، جنس، اطلاعات ECG و سوابق پزشکی و همچنین سطح تروپونین خون آن‌ها برای توسعه این مدل پیش‌بینی‌کننده حمله قلبی استفاده شده است.

نتیجه پیش‌بینی برای هر بیمار به عنوان یک احتمال با رتبه 0 تا 100 ارائه می‌شود.

به گفته دانشمندان «دانشگاه ادینبرو» اسکاتلند که مسئول این تحقیق هستند، توانایی الگوریتم آن‌ها برای جلوگیری از حمله قلبی می‌تواند تا حد زیادی پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها را کاهش دهد و همچنین بیمارانی که می‌توانند ادامه فرآیند درمان خود را در خانه ادامه دهند را به‌سرعت شناسایی کند.

محققان این تحقیق هم‌اکنون در حال انجام آزمایش‌های بالینی مدل خود هستند تا بررسی کنند که آیا ابزار هوش مصنوعی آن‌ها می‌تواند به پزشکان در تشخیص حملات قلبی کمک کند تا نهایتاً از این طریق بتوانند فشار بسیار زیادی که بر بخش‌های اورژانسی وجود دارد را کاهش دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج