۱۳۱۲۶۲۶
۳۹۷۲
۳۹۷۲
پ

حاکمیت تا اسفند ماه، تن به «تحول شگرفی» می‌دهد؟

محمدجواد حق‌شناس، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: همه‌ چیز بستگی تام به اراده حاکمیت دارد. اگر رفتاری که در انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ اتخاذ شد و نتیجه آن منجر به روی کار آمدن یکی از ضعیف‌ترین مجالس و دولت‌ها طی دهه‌های اخیر شد، دوباره تکرار شود، انتخابات پیش رو در سال ۱۴۰۲ همراه با کاهش بیشتر مشارکت‌ها خواهد بود.

روزنامه اعتماد نوشت: محمدجواد حق‌شناس، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: همه‌ چیز بستگی تام به اراده حاکمیت دارد. اگر رفتاری که در انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ اتخاذ شد و نتیجه آن منجر به روی کار آمدن یکی از ضعیف‌ترین مجالس و دولت‌ها طی دهه‌های اخیر شد، دوباره تکرار شود، انتخابات پیش رو در سال ۱۴۰۲ همراه با کاهش بیشتر مشارکت‌ها خواهد بود.

  • اگر رای‌دهندگان احساس کنند، حضور آنها پای صندوق‌های رای اثرگذار خواهد بود و می‌توانند در سرنوشت خود آنها و آینده کشور تاثیرگذار باشد، انگیزه بیشتری برای حضور پای صندوق‌های رای پیدا می‌کنند.

  • اگر جامعه احساس کند در صورت عدم مشارکت در انتخابات، ممکن است قدرت به دست افراد و جریاناتی بیفتد که ساحت جامعه و مردم را با مشکلات جدی مواجه کند، برای اینکه کشور دچار مشکل نشود و تهدیدات را پشت سر بگذارد، ممکن است مردم وارد اتمسفر انتخابات شده و مشارکت در برخی برهه‌ها در انتخابات بالا برود.

  • اگر جامعه رای‌دهنده احساس کنند که انتخابات از سلامت کافی برخوردار نیست و اعتماد کافی به مجریان و برگزارکنندگان نداشته باشند، باز هم احتمال کاهش مشارکت در انتخابات محتمل است.

  • همه‌چیز بستگی تام به اراده حاکمیت دارد. اگر رفتاری که در انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ اتخاذ شد و نتیجه آن منجر به روی کار آمدن یکی از ضعیف‌ترین مجالس و دولت‌ها طی دهه‌های اخیر شد، دوباره تکرار شود، انتخابات پیش رو در سال ۱۴۰۲ همراه با کاهش بیشتر مشارکت‌ها خواهد بود.

  • مردم انتخابات را پرحرف و حدیث دانسته و رای خود را بی‌ثمر ارزیابی می‌کنند، پس دلیلی هم برای مشارکت در انتخابات احساس نمی‌کنند. اگر قرار باشد انتخابات پیش رو هم ادامه روندهای اخیر حاکمیت باشد، بدون تردید در سال ۱۴۰۲ هم با کاهش مشارکت جدی مردم در امر انتخابات روبه‌رو خواهیم بود.

  • اگر تحول شگرفی در انتخابات اسفند امسال رخ ندهد، یک زمستان سرد انتخاباتی در انتظار کشورمان خواهد بود. محتوای قانون اساسی ایران، مطلوب است. در واقع روی کاغذ کمتر از وضعیت ترکیه نیستیم، اما متاسفانه در خلال سال‌های اخیر عملا هسته سخت قدرت به سمتی حرکت کرده که روح قانون اساسی از پیکره آن جدا شده است. از قانون اساسی ایران جز پوسته‌ای باقی نمانده است.

  • اگر به روند مجلس اول بازگردیم، دیگر مردم ما در آرزوی انتخابات ترکیه نخواهند بود و نشاط سیاسی مطلوبی بر کشور حاکم می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج