adexo3
۱۳۱۳۳۸۷
۳۲۵۹
۳۲۵۹
پ

خرید سنگی که به قیمت جان صاحبش تمام شد!

قاتل اجیر شده بود تا خریدار یک سنگ قیمتی تقلبی را به قتل برساند.

اعتماد آنلاین: مردی که متهم است برای کشتن خریدار یک سنگ قیمتی اجیر شده بود وقتی در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت، اتهامش را انکار کرد.

متهم که مردی جوان است از سوی فروشنده یک سنگ قیمتی اجیر شد تا خریدار را بکشد، در حالی که سنگ قلابی بود!

خرید سنگی که به قیمت جان صاحبش تمام شد!

سه سال قبل زنی به پلیس مراجعه کرد و گفت شوهرش به نام محمود برای خرید یک سنگ قیمتی با فردی قرار داشته و از زمانی که از خانه خارج شده دیگر برنگشته است.

ماموران پس از شنیدن اظهارات این زن، ردیابی محمود را در دستور کار قرار دادند و در نخستین گام از تحقیقات تلفن همراه او را رصد کردند و مشخص شد آخرین بار در محدوده پاکدشت آنتن داده و چند روزی هم خط خاموش بوده است.

در ادامه از آنجا که همسر محمود گفته بود شوهرش بعد از قرار با شخص ناشناسی از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته، ماموران تماس‌های ورودی و خروجی او را بررسی کردند و مشخص شد او یک هفته پیش از ناپدید شدن با شخصی به نام خسرو در تماس بوده است. بررسی آنتن تلفن خسرو نشان می‌داد او هم در روزی که محمود در پاکدشت بوده حضور داشته است.

به این ترتیب خسرو بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او که قصد داشت خودش را بی‌اطلاع نشان دهد وقتی در برابر مستندات پلیسی قرار گرفت به‌ناچار ماجرای ناپدیدشدن محمود را فاش کرد و گفت: دو هفته پیش از ماجرا من پیامکی را با این محتوا که سنگی قیمتی را پیدا کرده‌ام و از آنجا که در شهر زندگی نمی‌کنم نمی‌توانم آن را بفروشم، برای چندین نفر ارسال کردم و تنها کسی که با من تماس گرفت محمود بود. او مدعی شد هم می‌تواند سنگ را بفروشد و هم می‌تواند خودش آن را از من بخرد. با هم توافق کردیم سنگ را به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان از من بخرد. بعد از آن با هم قرار گذاشتیم و من سنگ را که داخل جعبه‌ای چوبی قرار داده بودم، به او دادم و ۳۵۰ میلیون تومان هم گرفتم. دو روز بعد محمود در حالی که عصبانی بود با من تماس گرفت و گفت سنگ قلابی است و من سرش را کلاه گذاشته‌ام؛ من هم گفتم سنگ اصل است و شناسنامه دارد و قرار شد در دیدار بعدی شناسنامه آن را به دستش برسانم.

متهم افزود: از آنجا که سنگ شناسنامه‌ای نداشت با کارگرم شاهرخ که نیاز مالی داشت صحبت کردم و از او خواستم در ازای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان محمود را بکشد و شاهرخ هم پذیرفت. فردای آن روز دو میلیون تومان به عنوان پیش‌پرداخت به شاهرخ دادم و به اتفاق هم به محل قرار در پاکدشت رفتیم و او محمود را با شلیک گلوله کشت و جسدش را همان‌جا دفن کردیم.

پس از اظهارات متهم، شاهرخ نیز دستگیر شد و با تایید حرف‌های خسرو به قتل اعتراف کرد. در ادامه ماموران، جسد را کشف و با دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی منتقل کردند.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای دو متهم، پرونده به منظور رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص برای متهمان کردند.

پس از آن شاهرخ به جایگاه رفت و در حالی که سرش پایین بود گفت: از خانواده محمود شرمنده‌ام. خسرو صاحب‌کارم بود و می‌دانست من مشکل مالی دارم و با ۱۰۰ میلیون تومان فریبم داد. البته او در پرداخت پول هم با من روراست نبود و غیر از دو میلیون تومان که قبل از قرار به من داده بود، مبلغ دیگری پرداخت نکرد. در چند روزی هم که از کشتن محمود گذشته بود هر بار که برای گرفتن مابقی پول به سراغش رفتم امروز و فردا می‌کرد و فهمیدم نمی‌خواهد مابقی پول را بدهد و من سر دو میلیون تومان زندگی‌ام تباه شد. من نمی‌خواستم قاتل باشم و اگر نیاز مالی نداشتم و خانواده‌ام مشکل نداشتند، هیچ‌وقت قاتل نمی‌شدم.

در ادامه خسرو به جایگاه رفت و گفت: من در اداره پلیس و تحت فشار مجبور به اعتراف شدم. اصلاً در جریان ماجرای قتل نبودم و شاهرخ را هم من اجیر نکردم. آن روز به محل قرار رفتیم تا شناسنامه سنگ را به محمود بدهم که سر موضوعی محمود دعوا و داد و بیداد کرد و شاهرخ هم با او وارد درگیری شد و بعد هم با اسلحه او را کشت.

پس از اظهارات متهمان، قضات برای صدور رأی وارد شدند. 

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج