جاباما
۱۳۱۳۴۵۹
۱۰۹۴
۱۰۹۴
پ

خرید بلیط هواپیما با نرخ جدید به‌صرفه است؟

قیمت جدید بلیط هواپیما مشخص شد و حالا مسافرانی که از تهران قصد پرواز به رشت را دارند، باید حداقل نفری ۸۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان بپردازند.

فرارو: قیمت جدید بلیط هواپیما مشخص شد و حالا مسافرانی که از تهران قصد پرواز به رشت را دارند، باید حداقل نفری ۸۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان بپردازند.

این رقم را به‌عنوان کف قیمت بلیط هواپیما تهران – رشت در ذهنتان داشته باشید وگرنه ممکن است به‌خاطر افزایش تقاضا یا نزدیک شدن به ایام تعطیلی، رقم درخواستی ایرلاین‌ها بالاتر هم برود.

خرید بلیط هواپیما با نرخ جدید به‌صرفه است؟

حالا خانواده سه‌نفره‌ای را تصور کنید که به‌خاطر خرید سه‌تا بلیط هواپیمای مسیر تهران – رشت که نزدیک یک ساعت طول می‌کشد، روی هم دو میلیون و ۵۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان کنار می‌گذارند. آن‌ها می‌تواند با ۳۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان سه‌تا بلیط قطار تهران – رشت بخرند یا با ۳۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان سه‌تا بلیط اتوبوس تهران – رشت را رزرو کنند. البته با این تفاوت که به جای مسیر یکساعته هوایی آن‌ها باید پنج ساعتی را در قطار یا اتوبوس بمانند.

قیمت بلیط هواپیما تهران رشت حالا هفت‌برابر قیمت بلیط قطار و ۷.۵ برابر قیمت بلیط اتوبوس در این مسیر است و به‌خاطر اینکه تفاوت زمانی زیادی در مسیر زمینی و هوایی تهران - رشت وجود ندارد، خیلی‌ها ممکن است قید خرید بلیط هواپیما را بزنند. حالا دقیقا برعکس این شرایط را می‌توانیم در مسیر مثل تهران – عسلویه مثال بزنیم. جایی که مسیر زمینی آن چیزی نزدیک ۱۸ ساعت طول می‌کشد و مسافران به‌جز خرید بلیط اتوبوس با قیمت حداقل ۴۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان، فقط امکان خرید بلیط هواپیما دارند.

چقدر؟ دست‌کم یک میلیون و ۴۶۹ هزار تومان است. یعنی بلیط هواپیما تهران – عسلویه ۳.۵ برابر قیمت بلیط اتوبوس در این مسیر فروخته می‌شود و خیلی‌ها حاضر هستند این پول را بدهند و به‌جای مسیر زمینی ۱۸ ساعته با پرواز یک ساعت و ۳۰ دقیقه‌ای از پایتخت به عسلویه بروند. مقایسه‌ای که در مسیر‌های تهران – رشت و تهران – عسلویه داشتیم را می‌توانیم در مسیر‌های دیگری هم بررسی کنیم و ببینیم واقعا خرید بلیط هواپیما با نرخ جدید به‌صرفه است؟

خرید بلیط هواپیما مشهد – بندرعباس به‌عنوان یکی از طولا‌نی‌ترین مسیر‌های هوایی از این به بعد حداقل یک میلیون و ۶۳۸ هزار تومان آب می‌خورد. مسیری که در دو ساعت طی می‌شود، اما مسافرانی که در این مسیر قصد تردد دارند، می‌توانند بلیط قطار مشهد – اهواز را با قیمت ۳۵۰ هزار تومان بخرند. اما باید به این نکته اشاره کنیم که مسیر ریلی مشهد – اهواز تقریبا هزار و ۶۲۰ کیلومتر است و از این حیث اگر طولانی‌ترین مسیر ریلی کشور نباشد، حتما یکی از آنهاست و تقریبا ۱۹ ساعت طول می‌کشد. مسیر بندرعباس – رشت یکی دیگر از مسیر‌های طولانی است و طبق نرخ جدید بلیط هواپیما، خرید بلیط آن حداقل یک میلیون و ۷۶۷ هزار تومان هزینه دارد.

حالا اگر بخواهیم با قطار یا اتوبوس این مسیر را طی کنیم چی؟ اولا پیدا کردن بلیط قطار در این مسیر کار راحتی نیست و از الان تا پایان خرداد امکان رزرو بلیط قطار وجود ندارد. نکته دوم این است مسیر زمینی بندرعباس تا رشت تقریبا ۱۷ ساعت طول می‌کشد و به‌خاطر همین خیلی‌ها ترجیح می‌دهند هزینه‌ای بیشتری پرداخت کنند و سراغ خرید بلیط هواپیما بروند.

قیمت بلیط هواپیما اصفهان – اهواز قرار است از این به بعد ۸۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان باشد. یکی دیگر از مسیر‌های هوایی کوتاه است که پرواز آن نهایتا یک ساعت طول می‌کشد. اگر یادتان باشد در همان ابتدای مطلب درباره کف قیمت بلیط و شرایطی که می‌تواند آن را افزایش بدهد صحبت کردیم و الان در همین مسیر اصفهان – اهواز قیمت بلیط هواپیما تا یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان هم رسیده است. حالا اگر به‌جای خرید بلیط هواپیما سراغ اتوبوس برویم؛ خرید بلیط آن ۲۵۰ هزار تومان تمام می‌شود و نسبت به همان کف قیمت بلیط هواپیما، ۳.۵ برابر کمتر است.

از طرفی مسیر زمینی اصفهان – اهواز نهایتا هفت ساعت طول می‌کشد و خیلی‌ها ترجیه می‌دهند به‌جای هواپیما با اتوبوس در این مسیر تردد داشته باشند. قیمت بلیط هواپیما در مسیر اهواز – بوشهر هم درحالی به حداقل ۸۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده که مسافران باید حدود یک ساعت و نیم در مسیر هوایی باشند، اما آن‌ها می‌توانند با ۱۷۵ هزار تومان بلیط اتوبوس این مسیر پنج‌ساعته را رزرو کنند. فراموش نکنید در همین مسیر اهواز – بوشهر الان پیدا کردن بلیط هواپیما کار راحتی نیست و همان معدود بلیط‌های باقی‌مانده را تقریبا دوبرابر نرخ مصوب می‌فروشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج