۱۳۱۳۶۵۵
۱۸۳۹
۱۸۳۹
پ

حمله قلبی را با این روش تشخیص دهید

پزشکان با استفاده از الگوریتمی می‌توانند حمله‌های قلبی را سریع‌تر و دقیق‌تر از پیش تشخیص دهند براساس مطالعه‌ای جدید که چند روز قبل منتشر شد، هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص بهتر حمله قلبی «تحولی» پدید آورد و فشار بر بخش فوریت‌های پزشکی را کاهش دهد. طبق تحقیق دانشگاه ادینبرو، به زودی پزشکان می‌توانند حملات قلبی را با بهره‌گیری از الگوریتمی تدوین‌شده با استفاده از هوش مصنوعی، سریع‌تر و دقیق‌تر از قبل تشخیص دهند.

روزنامه خراسان نوشت: پزشکان با استفاده از الگوریتمی می‌توانند حمله‌های قلبی را سریع‌تر و دقیق‌تر از پیش تشخیص دهند براساس مطالعه‌ای جدید که چند روز قبل منتشر شد، هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص بهتر حمله قلبی «تحولی» پدید آورد و فشار بر بخش فوریت‌های پزشکی را کاهش دهد. طبق تحقیق دانشگاه ادینبرو، به زودی پزشکان می‌توانند حملات قلبی را با بهره‌گیری از الگوریتمی تدوین‌شده با استفاده از هوش مصنوعی، سریع‌تر و دقیق‌تر از قبل تشخیص دهند.

طبق یافته‌های این محققان، در قیاس با روش‌های آزمایش فعلی، الگوریتمی به نام «CoDE-ACS» توانست وقوع حمله قلبی را در بیماران با دقت ۹۹.۶ درصد منتفی اعلام کند. کارشناسان می‌گویند قابلیت منتفی اعلام کردن حمله قلبی با سرعتی بیش از قبل، می‌تواند تا حد زیادی میزان بستری شدن در بیمارستان‌ها را کاهش دهد.

نیکلاس میلز، پروفسور قلب و عروق بنیاد قلب بریتانیا (BHF) در مرکز علوم قلب و عروق دانشگاه ادینبرو و سرپرست این تحقیق گفت: «برای بیمارانی که به دلیل حمله قلبی درد حاد قفسه سینه دارند، تشخیص و درمان زودهنگام نجات‌بخش است، اما متاسفانه بسیاری از عارضه‌ها، این نشانه‌های رایج را ایجاد می‌کنند و تشخیص همیشه راحت نیست.»

هم اکنون آزمایش‌های بالینی به منظور ارزیابی توانایی این ابزار در کمک به پزشکان برای کاهش فشار در بخش فوریت‌های پزشکی پرازدحام در اسکاتلند در حال انجام است. طبق یافته‌های این مطالعه، این ابزار هوش مصنوعی، فارغ از سن‌، جنسیت یا شرایط سلامتی قبلی بیمار، عملکرد خوبی داشته است. طبق این یافته‌ها، این الگوریتم با شناسایی سریع بیمارانی که رفتن به خانه برای آن‌ها بی‌خطر است و مشخص کردن نیازمندان به آزمایش‌های بیشتر بیمارستانی برای پزشکان، می‌تواند مراقبت‌های اورژانسی را کارآمدتر و موثرتر ‌کند.

برای تدوین این الگوریتم، از داده‌های ۱۰ هزار و ۳۸ بیمار در اسکاتلند استفاده شد که گمان می‌رفت سکته قلبی کرده باشند و به بیمارستان انتقال یافته بودند. این الگوریتم با استفاده از اطلاعات مربوط به بیمار، مانند سن، جنسیت، نتایج نوارقلبی و سوابق درمانی و نیز میزان تروپونین که طبق روال معینی گردآوری شده‌ است، این احتمال را که فرد به حمله قلبی دچار شده باشد، پیش‌بینی می‌کند. این تحقیق در مجله پزشکی نیچر منتشر شده و اعتبار آن را بنیاد قلب بریتانیا و موسسه ملی تحقیقات بهداشت و مراقبت تامین کرده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج