جاباما
۱۳۱۴۰۴۷
۱۲۱۱
۱۲۱۱
پ

تورینگ کوپه‌ ب‌ام‌و خبرساز شد

ب ام و اخیرا از یک خودروی مفهومی جدید در همایش Concorso d&#۰۳۹;Eleganza Villa d&#۰۳۹;Este رونمایی کرد. این خودروی مفهومی، کانسپت تورینگ کوپه نام دارد

دیجیاتو نوشت: ب ام و اخیرا از یک خودروی مفهومی جدید در همایش Concorso d'Eleganza Villa d'Este رونمایی کرد. این خودروی مفهومی، کانسپت تورینگ کوپه نام دارد

شرکت ب ام و که از یک خودروی مفهومی جدید در همایش Concorso d'Eleganza Villa d'Este رونمایی کرد. این خودروی مفهومی، کانسپت تورینگ کوپه نام دارد و برداشت باواریایی‌ها از یک اتومبیل شوتینگ بریک مدرن را به‌نمایش می‌گذارد. ب ام و این مفهومی جدید را بر اساس رودستر Z۴ طراحی کرده، به‌همین جهت از لحاظ ظاهری و فنی، اشتراکات زیادی بین آن دو وجود دارد.

ب ام و کانسپت تورینگ کوپه ترکیبی است از گذشته و آینده. به‌عبارت دقیق‌تر باواریایی‌ها در طراحی این مفهومی نیم‌نگاهی به برخی از مدل‌های سابق خود داشته و تلاش کرده‌اند المان‌های سنتی را با سبک طراحی مدرن ترکیب کنند. اگر با دقت به این کانسپت نگاه کنید، روح مدل پرسروصدایی مثل Z۳ را در آن خواهید دید.

تورینگ کوپه‌ ب‌ام‌و خبرساز شد

اگرچه ب ام و کانسپت تورینگ کوپه بر مبنای Z4 توسعه پیدا کرده، اما از لحاظ فرم اتاق و برخی جزئیات ظاهری، تفاوت‌هایی با آن دارد. در این مفهومی خبری از سقف بازشونده نیست و یک سقف ثابت کشیده جای آن را گرفته است. در نمای روبرو هم فرم جلوپنجره اندکی متفاوت است و طراحان از قاب نقره-برنزی برای آن استفاده کرده‌اند. پره‌های جلوپنجره در این مفهومی دوگانه هستند.

تورینگ کوپه‌ ب‌ام‌و خبرساز شد

تازه‌ترین مفهومی ب ام و روی رینگ‌های زیبای 20 پره حرکت می‌کند. این رینگ‌ها در جلو 20 اینچی و در عقب 21 اینچی هستند و فرم آنها تا حدودی یادآور Z8 است. در نمای جانبی، علاوه‌بر رینگ‌ها، المان هوفمیستر کینک که به‌نوعی امضای ب ام و محسوب می‌شود، به دلیل ساختار عضلانی‌تر کاملاً جلب می‌کند.

در نمای عقب یا یک طراحی بسیار جذاب‌تری روبرو هستیم. گلگیرهای عقب برآمده و چراغ‌های L شکل باریک، ب ام و کانسپت تورینگ کوپه را خودرویی فوق‌العاده عریض نشان می‌دهند. اسپویلر انتهای سقف فرم خاصی دارد و شیشه عقب به یک خط تیز ختم می‌شود. مکمل جذابیت‌های این مفهومی، دیفیوزر حجیم و دو خروجی بزرگ اگزوز هستند که در دو طرف سپر جا خوش کرده‌اند.

تورینگ کوپه‌ ب‌ام‌و خبرساز شد

کابین بسیار با کیفیت و لوکس

ب ام و برای دستیابی به کابینی با کیفیت، با یک شرکت معروف ایتالیایی همکاری کرده است. قسمت‌های مختلف کابین کانسپت تورینگ کوپه دارای روکش چرم با کیفیت دو رنگ (قهوه‌ای تیره و روشن) هستند. باواریایی‌ها این چرم را از شرکت Poltrona Frau تهیه کرده‌اند.

تورینگ کوپه‌ ب‌ام‌و خبرساز شد

مفهومی ب ام و کانسپت تورینگ کوپه مجموعه‌ای اختصاصی از چمدان‌ها و ساک‌های مسافرتی دارد. این مجموعه هم ساخت برند بسیار لوکس و اشرافی Schedoni است. شاید بدانید این برند برای سوپراتومبیل‌های چند میلیون دلاری، لوازم جانبی تولید می‌کند.

مشخصات فنی ب ام و کانسپت تورینگ کوپه

نیروبخش ب ام و کانسپت تورینگ کوپه همان موتور 3 لیتری شش سیلندر موجود در زیر کاپوت Z4 M40i است. درباره خروجی این موتور در مدل کانسپت اطلاعاتی در دست نیست، ولی در رودستر مذکور خروجی آن به حدود 340 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

تورینگ کوپه‌ ب‌ام‌و خبرساز شد

اما خبر بد برای طرفداران ب ام و اینکه با وجود جذابیت‌های بالا، این شرکت برنامه‌ای برای تولید انبوه کانسپت تورینگ کوپه ندارد و این مفهومی به‌عنوان یک خودروی تک‌ساخت باقی خواهد ماند. البته پس از رونمایی، چند نفر از بازدیدکنندگان نسبت به خرید این مدل ابراز علاقه کرده‌اند. از این رو بعید نیست که در آینده ب ام و این مفهومی را در قالب یک مدل تیراژ محدود، تولید کند.

تورینگ کوپه‌ ب‌ام‌و خبرساز شد

گفتنی است ب ام و از حامیان اصلی گردهمایی Concorso d'Eleganza Villa d'Este به‌شمار می‌رود. این شرکت پیش‌تر کانسپت‌هایی مثل GINA Light Visionary Model، گرن لوسو کوپه و Z4 زاگاتو را در این گردهمایی رونمایی کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج