جاباما
۱۳۱۴۲۳۷
۴۳۲۲
۴۳۲۲
پ

نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تغییر می‌کند؟

رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد: تغییر در نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان و تاثیر حقوق سه سال پایانی خدمت آن‌ها روی حقوق بازنشستگی در برنامه هفتم آمده است اما بر اساس پیشنهاد وزارت کار قرار بود تغییراتی در این زمینه اعمال شود.

ایسنا نوشت: رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد: تغییر در نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان و تاثیر حقوق سه سال پایانی خدمت آن‌ها روی حقوق بازنشستگی در برنامه هفتم آمده است اما بر اساس پیشنهاد وزارت کار قرار بود تغییراتی در این زمینه اعمال شود.

میثم لطیفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فرمول و نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تغییری پیدا خواهد کرد یا خیر؟ اظهار کرد: پیشنهاد اعمال این تغییرات از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شده است و صحبت‌هایی در این زمینه شده بود.

وی افزود: البته روش منطقی و درست آن این است که متوسط ۳۰ سال حقوق یا دستمزد مبنای محاسبه حقوق بازنشستگان و البته بر مبنای نرخ روز باشد. در گذشته به دلیل اینکه محاسبه این عدد برای همه بازنشستگان از نظر فنی سخت و دشوار بود متوسط دو یا سه سال آخر در نظر گرفته می‌شد. اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی می‌توان این کار را به راحتی انجام داد که البته باید دید قانون چنین اجازه‌ای را می‌دهد؟

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: قرار بود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهادی را در این زمینه ارائه دهد و در برنامه هفتم نیز آورده شود.

در ماده «۶۷» لایحه برنامه هفتم توسعه که اخیرا رونمایی شد، آمده است: «میزان مستمری بازنشستگی در تمامی صندوق‌ها و سازمان‌های بازنشستگی از سال اول برنامه عبارت است از یک سی‌ام متوسط حقوق یا دستمزد ماهیانه مشمول کسور فرد در پنج سال آخر بیمه پردازی ضرب در سنوات پرداخت حق بیمه مشروط بر آنکه سی و پنج سی‌ام متوسط مذکور بیشتر نباشد. معادل یک دوم جمع قدر مطلق درصد افزایش ضریب سالانه حقوق یا دستمزد طی سه سال آخر به حقوق یا مستمری محاسبه شده فوق اضافه می‌گردد.»

در صورت تصویب این ماده از برنامه هفتم توسعه، حقوق بازنشستگان بر اساس متوسط حقوق در پنج سال آخر محاسبه خواهد شدو البته درصد افزایش ضریب سالانه در سه سال آخر نیز به آن اضافه می‌شود. این درحالی است که نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان در ماده «۸۲» قانون برنامه ششم توسعه میانگین دو سال آخر دریافتی دارای کسور بازنشستگی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج