جاباما
۱۳۱۴۳۱۵
۷۳۷
۷۳۷
پ

آیا اپل واچ به گوشی اندروید وصل می‌شود؟

برخلاف آنچه تصور می‌کنید استفاده‌ی همزمان از اپل واچ و گوشی اندرویدی امکان‌پذیر است، اما با این کار یک‌سری از قابلیت‌های ساعت اپل را از دست می‌دهید.

زومیت نوشت: برخلاف آنچه تصور می‌کنید استفاده‌ی همزمان از اپل واچ و گوشی اندرویدی امکان‌پذیر است، اما با این کار یک‌سری از قابلیت‌های ساعت اپل را از دست می‌دهید.

اپل واچ اگر بهترین ساعت هوشمند دنیا نباشد، قطعاً جزو بهترین‌ها است. البته ساعت‌های هوشمند برندهای دیگر نیز فاصله‌ی چندانی با اپل واچ ندارند و قابلیت‌های سلامتی‌محور متعددی ارائه می‌دهند. گجت‌های پوشیدنی در سال‌های اخیر بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند و امروزه شرکت‌هایی مثل سامسونگ ساعت‌های پرکاربردی می‌سازند.

طراحی نمادین و ارتباط سریع بین اپل واچ با سایر دستگاه‌های اکوسیستم اپل، همواره جلب توجه می‌کند. اگر به دنبال استفاده از اپل واچ باشید، منطقی‌ترین راه این است که آیفون نیز بخرید. اپل اکوسیستم بسته‌ای دارد و این موضوع یکی از انتقادات بزرگی است که به این شرکت وارد می‌شود.

کپی لینک

آیا اپل واچ مستقیماً با گوشی اندرویدی همگام‌سازی می‌شود؟

خیر، نمی‌توان اپل واچ را مستقیماً به گوشی اندرویدی متصل کرد. اپل واچ صرفا به آیفون متصل می‌شود و این موضوع احتمالاً هرگز تغییر نمی‌کند. برای فعال‌سازی اپل واچ به آیفونی نیاز دارید که اپلیکیشن Watch روی آن نصب شده باشد. اپل نسخه‌ی اندرویدی این اپلیکیشن را منتشر نکرده است.

با وجود عدم اتصال مستقیم اپل واچ به اندروید، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید همزمان از ساعت اپل و گوشی اندرویدی استفاده کنید. اگر همزمان با اپل واچ و گوشی‌ اندرویدی، آیفون نیز دارید، می‌توانید از هر سه‌ی آن‌ها همزمان استفاده کنید.

اپل واچ بدون آیفون برخی قابلیت‌ها را از دست می‌دهد

بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که اپل واچ صرفاً با آیفون سازگاری دارد، اما حقیقت این است که می‌توان ساعت هوشمند اپل را با دستگاه‌های دیگر هم استفاده کرد. بدین ترتیب می‌توانید در صورت داشتن گوشی اندرویدی نیز اپل واچ بخرید.

اپل واچ در وهله‌ی اول با این هدف طراحی شده است که به آیفون متصل شود

با وجود سازگاری بین اپل واچ و گوشی اندرویدی، اگر از آیفون استفاده نکنید یک‌سری از قابلیت‌های ساعت اپل را از دست می‌دهید. اپل واچ در وهله‌ی اول با این هدف طراحی شده است که به آیفون متصل شود، بدین ترتیب برخی از اپلیکیشن‌ها ممکن است بدون آیفون به درستی کار نکنند.

به هنگام استفاده از اپل واچ با گوشی اندرویدی همچنان امکان بهره‌گیری از آی‌مسیج وجود دارد، اما نخواهید توانست پیامک عادی ارسال کنید. اگر پیام‌هایتان را با اپلیکیشن‌هایی نظیر تلگرام می‌فرستید، مشخص خاصی برای شما پیش نمی‌آید.

حتی در صورت استفاده از گوشی اندرویدی همچنان به قابلیت‌های سلامتی و تناسب اندام اپل واچ دسترسی خواهید داشت، اما این قابلیت‌ها با گوشی اندرویدی همگام‌سازی نمی‌شوند.

آیا اپل واچ به گوشی اندروید وصل می‌شود؟

برای استفاده از اپل واچ با گوشی اندرویدی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

در حالت عادی امکان استفاده از اپل واچ با گوشی‌های اندرویدی وجود ندارد و برای عملی کردن این کار باید یک‌سری پیش‌نیازها را رعایت کنید.

نخست، حتماً باید به یک آیفون (حداقل آیفون ۶) و مدل سلولار اپل واچ دسترسی داشته باشید. دلیل انتخاب مدل سلولار این است که بتوانید مستقل از آیفون، تماس برقرار کنید و پیام بفرستید. در مراحل راه‌اندازی موظفید سیم‌کارت را به آیفون منتقل کنید.

توجه داشته باشید که اپل واچ سیم‌کارت فیزیکی ندارد و از سیم‌کارت الکترونیکی بهره می‌گیرد. فعلا در ایران نمی‌توان از سیم‌کارت الکترونیکی استفاده کرد.

قبل از شروع فرایند مطمئن شوید که سیم‌کارت آیفون با سیم‌کارت گوشی اندرویدی شما سازگار است. تمامی آیفون‌ها و اکثر گوشی‌های اندرویدی مدرن سیم‌کارت نانو دارند اما برخی از دستگاه‌های اندرویدی از سیم‌کارت میکرو استفاده می‌کنند.

کپی لینک

چگونه اپل واچ را همزمان‌ با گوشی اندرویدی استفاده کنیم؟

پس از رعایت تمامی پیش‌نیازها، مراحل زیر را دنبال کنید. همانطور که اشاره کردیم، به‌منظور راه‌اندازی اپل واچ به آیفون نیاز خواهید داشت، حتی اگر به‌دنبال استفاده از اپل واچ با گوشی‌های اندرویدی باشید.

۱. اپل واچ را با آیفون همگام‌سازی کنید. این مرحله برای متصل کردن دستگاه به شماره‌موبایل و دانلود اپلیکیشن برای اپل واچ ضروری است.

۲. قبل از روشن کردن اپل واچ مطمئن شوید که سیم‌کارت خود را در داخل آیفون قرار داده‌اید.

۳. هر دو دستگاه را روشن کنید و آن‌ها را در نزدیکی هم نگه دارید تا پیامی جدید روی صفحه نقش ببندد. همچنین می‌توانید در آیفون وارد اپلیکیشن Watch شوید و گزینه‌ی Pair New Watch را انتخاب کنید.

۴. گزینه‌ی Set Up for Myself را انتخاب کنید.

۵. یک دایره‌ی آبی چرخان روی صفحه‌ی اپل واچ ظاهر و آیفون وارد منظره‌یاب دوربین می‌شود. در ادامه باید ساعت را روبه‌روی دوربین آیفون قرار دهید. با این کار، همگام‌سازی دو دستگاه آغاز می‌شود.

۶. گزینه‌ی Get to Know Your Watch را انتخاب کنید تا اطلاعات بیشتری درباره‌ی اپل واچ ببینید.

۷. تمامی دستگاه‌های خود را خاموش کنید.

۸. سیم‌کارت خود را از آیفون به گوشی اندرویدی منتقل کنید.

۹. پس از روشن کردن گوشی اندرویدی، اینترنت سیم‌کارت را نیز فعال کنید. در نهایت اپل واچ را روشن کنید.

با انجام این کارها اپل واچ شما می‌تواند تماس‌ و پیامک دریافت کند، آن هم در شرایطی که سیم‌کارت شما به یک گوشی اندرویدی متصل است. اپل واچ و گوشی اندرویدی شما اساساً به هم متصل نیستند، اما می‌توانید بدون نیاز به آیفون از قابلیت‌های اصلی اپل واچ استفاده کنید.

کپی لینک

اگر گوشی اندرویدی دارید، ساعت Wear OS بخرید

درصورتی‌که به اپل واچ علاقه‌مند هستید اما آیفون ندارید، امکان استفاده‌ی همزمان از ساعت‌های اپل با گوشی‌های اندرویدی وجود دارد؛ اما توصیه می‌کنیم چنین کاری را انجام ندهید. فرایند راه‌اندازی خسته‌کننده است و اپل واچ بدون آیفون یک‌سری قابلیت‌ها را ندارد.

اگر به‌دنبال دسترسی به تمام قابلیت‌ها هستید، به آیفون نیاز دارید؛ در غیر این‌ صورت توصیه می‌کنیم سراغ خرید ساعت‌های هوشمندی بروید که بیشترین سازگاری را با سیستم‌عامل اندروید دارند. ساعت‌های هوشمند سامسونگ یا حتی پیکسل واچ گوگل گزینه‌های بسیار مناسبی محسوب می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج