جاباما
۱۳۱۴۳۷۴
۲۷۰۵
۲۷۰۵
پ

قیمت جدید خودروهای مونتاژی منتشر شد

پس از جلسه مونتاژکاران و شورای رقابت که شب گذشته در وزارت صمت برگزار شد، سرانجام آن‌ها بر سر لیست جدید قیمت خودروهای مونتاژی به توافق رسیدند.

تجارت نیوز: پس از جلسه مونتاژکاران و شورای رقابت که شب گذشته در وزارت صمت برگزار شد، سرانجام آن‌ها بر سر لیست جدید قیمت خودروهای مونتاژی به توافق رسیدند. اما این محصولات در سامانه یکپارچه با چه نرخی عرضه می‌شوند؟

قیمت جدید خودروهای مونتاژی منتشر شد

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای ضوابط قیمت‌گذاری و فروش خودروهای مونتاژی را به شرکت‌های خصوصی اعلام کرد. پس از جلسه شب گذشته، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، که شرکت‌های خودروسازی با شورای رقابت در وزارت صمت برگزار کردند، قرار شد مصوبه شورا به اجرا گذاشته شود.

گرچه قرار است خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه با قیمت مصوب شورای رقابت عرضه شوند، اما در حال حاضر از ۱۳ خودروی مونتاژی سه خودرو در شورای رقابت کشف قیمت نشده‌اند.

در مرحله دوم طرح فروش سامانه یکپارچه چهار مونتاژکار حضور دارند که در ادامه فهرست کامل قیمت‌های اعلامی آن‌ها در جدول‌های جداگانه آمده است.

لاماری ایما جدیدترین محصولی است که به طرح سامانه یکپارچه خودرو اضافه شده است. طبق آخرین اعلام، این محصول در سامانه یکپارچه با قیمت قطعی کارخانه‌ای یک میلیارد و ۵۵۶ میلیون تومان و با موعد تحویل ۹۰ روزه به دست مشتریان می‌رسد. لاماری ایمای صفر، امروز، ۱ خرداد ۱۴۰۲، در بازار در محدوده دو میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

متقاضیانی که حساب وکالتی آن‌ها تکمیل است تا ۴ خرداد ماه می‌توانند نسبت به خرید این خودرو اقدام کنند. گفتنی است که شورای رقابت هنوز قیمت جدیدی برای این خودرو اعلام نکرده و احتمال تغییر قیمت آن وجود دارد.

قیمت جدید خودروهای مونتاژی منتشر شد


زمان ثبت نام و تحویل خودروهای مونتاژی

به غیر از آرین پارس موتور که از روز گذشته فروش لاماری ایما را آغاز کرد و چهارم خرداد به آن پایان می‌دهد، ثبت‌نام سایر خودروهای مونتاژی برای صاحبان حساب‌های وکالتی بین سوم تا دهم خرداد انجام می‌پذیرد.

کرمان موتور یکی از مونتاژکارانی است که در دومین طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت کرده و سه محصول خود را به فروش گذاشته است.

جک j۴ با قیمت ۵۵۲ میلیون و ۵۹۳ هزار تومان اقتصادی‌ترین خودروی عرضه‌شده توسط کرمان موتور است. این خودرو هم‌اکنون در بازار حدود ۹۰۸ میلیون تومان قیمت دارد.

از جک سری S نیز تنها نام S۳ در سامانه یکپارچه مشاهده می‌شود که طبق توافق شورای رقابت و کرمان موتور این خودرو نیز اکنون درب کارخانه ۶۳۲ میلیون و ۲۲۸ هزار تومان قیمت دارد. در ابتدای خرداد جک S۳ در بازار آزاد یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت جدید خودروهای مونتاژی منتشر شد


مدیران خودرو کدام خودروهای مونتاژی را عرضه می‌کند؟

مدیران خودرو دیگر مونتاژکار خودروهای چینی است که در دومین طرح فروش سامانه یکپارچه حضور فعالی دارد. در این مرحله نام این شرکت با شش محصول به چشم می‌خورد.

X۲۲ پرو دنده‌ای که هنوز در بازار کشف قیمت نشده، در این مرحله قرار است از سوی مدیران خودرو به‌عنوان ارزان‌ترین خودرو با قیمت ۴۸۳ میلیون و ۵۳۲ هزار تومان عرضه شود.

اما برای آن دسته مشتریانی که استفاده از کلاچ کار دشواری است و خودروی اتوماتیک را ترجیح می‌دهند، مدل اتومات این خودرو هم موجود است که شورای رقابت قیمت آن را ۶۴۵ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان در نظر گرفت. X۲۲ پرو اتوماتیک در بازار آزاد یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

آریزو ۵ توربو که در بازار آزاد در محدوده یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، توسط شورای رقابت ۷۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت خورده است.

آریزو ۶ اکسلنت پرو نیز یک میلیارد و ۲۴ میلیون و ۳۷۵ هزار میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

X۵۵ پرو نیز در حالی که در بازار یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان در حال معامله است، توسط شورای رقابت ۹۸۳ میلیون و ۹۲۶ هزار قیمت خورد.

تیگو ۸ پرو پرمیوم نیز بیشترین اختلاف قیمت را در بین تمامی محصولات عرضه‌شده در طرح دوم سامانه یکپارچه دارد که در شورای رقابت یک میلیارد و ۴۸۳ میلیون و ۲۷۵ هزار و در بازار دو میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

قیمت جدید خودروهای مونتاژی منتشر شد

قیمت محصولات فردا موتورز

فرداموتورز نیز دیگر مونتاژکاری است که سه محصول آن در طرح دوم فروش سامانه یکپارچه مشاهده می‌شود. فردا SX۵ که قیمت آن از سوی شورای رقابت ۶۴۵ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان اعلام شد، امروز، ۱ خرداد ۱۴۰۱، در بازار تا یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان پیش رفت.

سوبا M۴ نیز بین خودروهای مونتاژی نامی برای خود دست و پا کرده و هنوز در بازار کشف قیمت نشده است. شورای رقابت نیز قیمتی برای این محصول فعلاً در نظر ندارد. اما فرداموتورز قیمت این محصول را درب کارخانه دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تعیین کرد.

فردا T۵ نیز اکنون درب کارخانه یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون و در بازار یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. شورای رقابت قیمت‌ آن را با رقم ۸۹۶ میلیون و ۵۳۲ هزار اعلام کرد تا با توجه به قیمت موجود در بازار، این محصول از جذاب‌ترین خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه خودرو باشد.

قیمت جدید خودروهای مونتاژی منتشر شد

شرایط خاص خرید خودروهای مونتاژی از سامانه یکپارچه

گفتنی است سایت سامانه یکپارچه برای ثبت‌نام اولیه خودروهای مونتاژی از ۳ خرداد تا ۱۰ خرداد در دسترس است. همچنین فرآیند پایش اطلاعات افراد متقاضی برای واریز ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی، مسدود کردن آن و ارسال اطلاعات این افراد از بانک‌ها به سامانه از ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

همچنین نقل و انتقال امتیاز خرید خودرو (حتی وکالتی) و فروش حواله خودرو ممنوع است و امکان صلح خودرو خریداری‌شده به غیر وجود ندارد.

افرادی که در فهرست نوبت‌دهی اولین عرضه خودرو در سامانه یکپارجه و خودروهای وارداتی هستند، نمی‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند. مگر اینکه تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، در سامانه‌های مربوطه انصراف داده باشند.

قیمت‌های اعلامی قطعی نیستند و خودروهای عرضه‌شده در این مرحله، شامل مالیات بر عایدی خودرو می‌شوند. با توجه به اینکه موعد تحویل برخی خودروهای پر تقاضا، سال ۱۴۰۳ خواهد بود، احتمال دارد که قیمت تحویل روز برخی از محصولات تغییر کند.

برخلاف مرحله قبلی، در این مرحله امکان برداشت وجه از حساب وکالتی فراهم است و خودروسازان به مرور زمان و بر اساس فهرست اولویت‌بندی برای هر محصول، فراخوان فروش می‌دهند تا مشتریان برای ثبت‌نام و انعقاد قرارداد بر مبنای قیمت روز خودرو اقدام کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج