جاباما
۱۳۱۵۱۶۹
۴۲۵۱
۴۲۵۱
پ

این خودروی چینی‌ رکوردشکنی خواهد کرد

کمپانی خودرو ساز «سایک موتورز» اعلام کرد اولین خوردوی برقی با باتری حالت جامد را در سال ۲۰۲۵ وارد خیابان‌ها می‌کند. برد این باتری حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر خواهد بود.

همشهری آنلاین: کمپانی خودرو ساز «سایک موتورز» اعلام کرد اولین خوردوی برقی با باتری حالت جامد را در سال ۲۰۲۵ وارد خیابان‌ها می‌کند. برد این باتری حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر خواهد بود.

این خودروی چینی‌ رکوردشکنی خواهد کرد

بر اساس اعلام یک رسانه خبری چینی، سایک که بزرگترین تولیدکننده خودرو در این کشور است، قصد دارد اولین وسیله نقلیه خود را با باتری حالت جامد در اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه کند. این شرکت از ماه ژوئیه سال گذشته با کمپانی «توسعه انرژی کینگ تائو» همکاری نزدیک داشته است. به نظر می رسد که تلاش‌های مشترک نتیجه داده است.

متسفانه «سایک» هیچ جزئیاتی در مورد ظرفیت باتری، چگالی انرژی یا هر گونه مشخصاتی دیگر از این خودرو فاش نکرده است. اما در ماه ژوئیه، این خودروساز اعلام کرد که در حال تلاش برای تولید انبوه باتری حالت جامد با حداقل برد ۱۰۰۰ کیلومتر و فناوری شارژ سریع 4C است. این بدان معناست که این باتری می تواند در عرض ۱۵ دقیقه به طور کامل شارژ شود.

اگرچه در زمینه ساخت باتری‌های حالت جامد هنوز پیشرفت زیادی حاصل نشده، اخبار مربوط به این فناوری جدید هر روز بیشتر و بیشتر انتشار می‌یابد. شیائومی چند ماه پیش به پیشرفت خود در زمنیه ساخت باتری‌های جامد افتخار کرد، کمپانی «کوانتوم اسکیپ» در حال آزمایش یک نمونه اولیه است و «سامسونگ» نیز در حال پیشرفت در این زمینه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج