جاباما
۱۳۱۵۲۲۹
۳۲۵۶
۳۲۵۶
پ

«اسدالله اسدی» در راه بازگشت به وطن است

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی ضمن تایید آزاد شدن «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی از زندان بلژیک، نوشت که او اکنون در راه بازگشت به وطن است.

خبرگزاری تسنیم: «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی ضمن تایید آزاد شدن «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی از زندان بلژیک، نوشت که او اکنون در راه بازگشت به وطن است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آزادی اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی از بلژیک را تأیید کرد و گفت ایشان در راه بازگشت به وطن است. 

وزیر خارجه ایران در توییتر نوشت: «آقای اسدالله اسدی، دیپلمات بی‌گناه کشورمان که بر خلاف حقوق بین‌الملل و به‌طور غیرقانونی بیش از دو سال در آلمان و بلژیک بازداشت بود، هم‌اکنون در راه بازگشت به وطن است و به‌ زودی وارد ‎ایران عزیزمان خواهد شد.از تلاش‌های مثبت سلطنت عمان در این مسیر تشکر می‌کنم.»

ساعاتی قبل‌تر، وزارت امور خارجه عمان  اعلام کرد که موفق به میانجیگری بین بلژیک و ایران برای حل مشکل اتباع بازداشت شده در هر دو کشور شده است. در بیانیه وزارت خارجه عمان آمده است: افراد آزاد شده از سوی تهران و بروکسل امروز به مسقط منتقل خواهند شد.

منابع آگاه به خبرگزاری تسنیم از آزادی اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی زندانی در بلژیک خبر دادند.

اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی تیرماه سال ۹۷ با توطئه منافقین در آلمان دستگیر و سپس تحویل پلیس بلژیک شد.

دستگیری وی نقض حقوق دیپلماتیک (ماده ۴۰ کنوانسیون حقوق دیپلماتیک وین) و نقض گسترده حقوق بشر بود چراکه وی را به‌مدت ۱۰۰ روز در بخش زندانیان روانی و ۳ ماه در  انفرادی بدون پنجره زندانی کردند.

«الکساندر دی‌کرو» نخست وزیر بلژیک اعلام کرد که الیویه وندکاستیل،  تبعه بلژیکی زندانی در ایران، آزاد شده است.

دی ماه سال گذشته، حکم محکومیت وندکاستیل با اتهاماتی از قبیل جاسوسی برای دولت متخاصم آمریکا و پول‌شویی، توسط قوه قضائیه صادر شده بود.حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با بدر السید البوسعیدی وزیر امور خارجه عُمان، در خصوص مناسبات فیمابین بحث و تبادل نظر کرد.

طرفین در این گفتگوی تلفنی و در آستانه سفر جناب آقای هیثم بن طارق سلطان عُمان به تهران، در خصوص برنامه های محتوایی پیش بینی شده بحث و تبادل نظر کردند. امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور کشورمان، دیدار و تماس های سران دو کشور را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج