۱۳۱۵۵۴۸
۱۴۰۱
۱۴۰۱
پ

رپورتاژ آگهی

آموزش ارسال پیامک کد تائید شماره موبایل - احراز هویت پیامکی

ارسال اس ام اس کد فعالسازی در سایت‌ها و نرم افزارها همیشه برای حفظ امنیت دستگاه شما ضروری بوده است. پیامک کد فعالسازی در احراز هویت شماره تلفن کاربران استفاده می‌شود و از سمت دیگر، امکان ثبت‌نام و ورود به سایت و نرم افزارهای مختلف را به راحت‌ترین شکل ممکن فراهم می‌کند.

آموزش ارسال پیامک کد تائید شماره موبایل - احراز هویت پیامکی

ارسال اس ام اس کد فعالسازی در سایت‌ها و نرم افزارها همیشه برای حفظ امنیت دستگاه شما ضروری بوده است. پیامک کد فعالسازی در احراز هویت شماره تلفن کاربران استفاده می‌شود و از سمت دیگر، امکان ثبت‌نام و ورود به سایت و نرم افزارهای مختلف را به راحت‌ترین شکل ممکن فراهم می‌کند.

به پیامک فعالسازی، کد تایید اعتبار سنجی(OTP)  هم می‌گویند. این کدها تنها یک بار قابل استفاده بوده و پس از مدتی مشخص (معمولاً بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه) فاقد اعتبار می‌شود.

در سامانه ملی پیامک شما می‌توانید با استفاده از سرویس ارسال اس ام اس به لیست سیاه مخابرات، ارسال پیامک کد احراز هویت را از سایت‌ و نرم افزار خود انجام بدهید تا به آسانی و با سرعت بالا به تمام مخاطبین شما پیامک ارسال شود.

پیامک کد فعالسازی (OTP) چیست؟

آموزش ارسال پیامک کد تائید شماره موبایل - احراز هویت پیامکی

به گزارش سایت ملی پیامک، اگر تابه‌حال برای تماشای مسابقات فوتبال یا والیبال وارد سایت آنتن شده باشید، برای ورود به بخش مسابقات زنده باید شماره موبایل خود را احراز هویت کنید. این کار با استفاده از پیامک کد فعالسازی انجام می‌شود.

پس از این‌که شماره موبایل خود را وارد کردید، یک پیامک حاوی کد چندرقمی برای شما ارسال می‌شود که به آن کد تأیید پیامکی یا کد تأیید اعتبارسنجی گفته می‌شود؛ پس از وارد کردن این کد در بخش مشخص شده، ورود شما به سایت انجام خواهد شد.

با این کار شما به سایت یا نرم افزاری که در حال استفاده از خدمات آن هستید، اطمینان می‌دهید که خود صاحب شماره موبایل درحال استفاده از آن است و با کد احراز هویت نیز این را به سامانه اثبات می‌کنید.

کاربرد کد فعالسازی (OTP)

کاربردهای کد تأیید پیامکی عبارت‌اند از:

  • احراز هویت کاربرها
  • بالا رفتن امنیت سایت
  • تسریع در فرآیند ورود و ثبت‌نام
  • آسان شدن بازیابی رمز عبور
  • ترغیب کاربران به عضویت در سایت
  • سرعت بالای ارسال اس ام اس به روش ارسال از طریق الگو (پترن)

ارسال اس ام اس کد فعالسازی در سایت و نرم افزار برای بخش فروشگاهی می‌تواند پراهمیت باشد؛ چرا که با استفاده از این روش کاربرانی که به صورت مهمان وارد سایت می‌شوند، می‌توانند بدون نیاز به ثبت‌نام شماره موبایل خود را احراز هویت کنند.

ارسال کد احراز هویت یکی از مهم‌ترین موارد حفظ امنیت و بررسی رفتار کاربران می‌باشد. مثلاً اگر یک دزد با کارت بانکی شما قصد انجام خرید آنلاین را داشته باشد، پیامک کد فعالسازی می‌تواند از این خرید غیرقانونی جلوگیری کند.

هنگامی که سایت یا نرم افزار شما دارای فرآیند ثبت‌نام پیچیده و طولانی باشد، کاربران و مشتریان بالقوه علاقه چندانی به عضویت در سایت نشان نخواهند داد؛ درنتیجه این امر بازخورد سایت و یا نرم‌افزار شما را کاهش خواهد داد. با ارسال کد فعالسازی از طریق پیامک، می‌توانید باعث آسان شدن این روند بشوید و امکان عضویت سریع را در اختیار کاربران خود قرار بدهید.

همان‌طور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم ارسال کد تأیید پیامکی بسیار مهم است و لازم است به تمام شماره‌هایی که با سایت‌ها یا نرم افزارهای مختلف در تعامل هستند ارسال گردد. در صورت عدم ارسال موفقیت آمیز هم روند خرید یا فعالیت‌های دیگر کاربران در سایت و یا نرم افزار مختل خواهد شد.

به همین دلیل به مشتریان ملی پیامک پیشنهاد می‌شود برای ارسال پیامک otp  از سرویس ارسال پیامک از طریق الگو (پترن) استفاده کنند.

روش‌های ارسال پیامک کد فعالسازی (OTP)

ارسال پیامک کد اعتبارسنجی به 3 روش در وب سرویس ملی پیامک قابل انجام است که به ترتیب به آن‌ها اشاره می‌کنیم. هرکدام از این روش‌ها براساس نیاز کاربران، هر 3 روش بر اساس نیاز کاربران، کاربرد متفاوتی دارند.

آموزش ارسال پیامک کد تائید شماره موبایل - احراز هویت پیامکی

در تمامی موارد ارسال کد تایید اعتبار سنجی به لیست سیاه مخابرات (ارسال پیامک بر اساس الگو) هم انجام می‌گیرد.

ارسال پیامک بر اساس پترن (وب سرویس خدماتی اشتراکی)

در سامانه ملی پیامک برای ارسال اس ام اس کد فعالسازی از طریق خطوط خدماتی اشتراکی به درج الگو یا پترن نیاز است. در این روش شما باید یک بار الگوی مورد نظر خود را در پنل کاربری پیامکی سامانه ملی پیامک درج کنید و پس از تأیید شدن آن توسط واحد اداری سامانه ملی پیامک، با روش‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم ارسال پیامک را انجام دهید.

ارسال پیامک کد فعالسازی در زبان‌های برنامه نویسی

آموزش ارسال پیامک کد تائید شماره موبایل - احراز هویت پیامکی

اگر در حال توسعه نرم‌افزار یا وبسایت خود هستید و در پروژه خود به ارسال کد فعالسازی از طریق پیامک نیاز دارید، نمونه کدهای مورد نیاز شما آماده شده و در بخش مستندات ارسال پیامک قرار گرفته است. همچنین تمامی نمونه کدهای مربوط به زبان‌های برنامه‌نویسی و فریم‌ورک‌های متفاوت در گیت‌هاب ملی پیامک قرار داده شده است.

روش‌های مربوط به ارسال پیامک، از سرویس‌های SOAP و REST پشتیبانی نموده و کاربران بر اساس نیازی که دارند می‌توانند از هرکدام از روش‌هایی که گفتیم برای ارسال اس ام اس کد فعالسازی استفاده کنند.

ارسال پیامک کد فعالسازی از طریق  URL

ممکن است سایت و یا نرم افزار شما ارسال پیام کوتاه را از طریق url انجام بدهد. معمولاً ارسال پیامک کد فعالسازی با روش بر اساس متد GET است که در ادامه الگوی ارسال پیامک از طریق url قرار می‌گیرد:

https://api.payamak-panel.com/post/Send.asmx/SendByBaseNumber۲?username=&password=&text=&to=&bodyId=

در آدرس فوق پارمترهای ارسال کد تایید اعتبار سنجی OTP به صورت زیر خواهند بود.

username: نام کاربری پنل کاربری در سامانه ملی پیامک

password: رمز عبور پنل کاربری در سامانه ملی پیامک

text: متغیرهای موجود در الگوی درج شده در پنل کاربری در بخش وب سرویس خدماتی است.

در صورتیکه بیش از یک متغیر در متن وجود داشته باشد، لازم است متغیرها را با کاراکتر ; (نقطه ویرگول انگلیسی) از یکدیگر جدا کنید.

bodyId: کد متن مربوط به الگوی درج‌شده در پنل کاربری در بخش وب سرویس خدماتی سایت ملی پیامک

بعنوان مثال اگر در پنل کاربری یک الگو با نام کاربری و رمز عبور test داشته باشیم که کد متن (bodyId) آن 12345 است؛ الگوی مورد نظر به شکل زیر خواهد بود:

"کاربر گرامی {0} که تأیید ورود شما {1} می‌باشد.

Melipayamak.com"

متغیر {0}: نام کاربر

متغیر {1}: کد تأیید ورود

url ارسال پیامک کد فعالسازی بصورت زیر تکمیل می‌گردد:

https://api.payamak-panel.com/post/Send.asmx/SendByBaseNumber2?username=test&password=test&text=test;46584&to=0912345...&bodyId=12345

ارسال پیامک کد فعالسازی از طریق افزونه (پلاگین)

آموزش ارسال پیامک کد تائید شماره موبایل - احراز هویت پیامکی

اگر سایت شما با سیستم‌های مدیریت محتوا (cms) گوناگونی همچون وردپرس، جوملا، اپن کارت، whmcs و... پیاده‌سازی شده باشد، افزونه‌های متنوعی برای ارسال پیامک کد احراز هویت وجود دارد که سامانه ملی پیامک بخشی از آن‌ها را در صفحه آزمایشگاه افزونه خود ارائه می‌کند.

تمامی این پلاگین‌ها قابلیت ارسال اس ام اس از طریق الگو را دارا هستند و بنابراین مشکلی بابت فرستادن پیامک کد اعتبار سنجی به بلک لیست مخابرات وجود نخواهد داشت.

افزونه‌های ارسال اس ام اس کد فعالسازی عبارت‌اند از:

  • دیجیتس: این افزونه پرکاربردترین پلاگین در وردپرس و ووکامرس برای ثبت‌ نام و ورود از طریق ارسال کد تأیید پیامکی است. با ارائه تنظیمات متنوع به‌راحتی می‌توانید صفحه ورود و ثبت ‌نام دلخوه خود را ایجاد کنید و همچنین در بخش تسویه‌حساب ووکامرس نیز قابلیت استفاده از کد تأیید به شما ارائه می‌شود.
  • ارسال پیامک گرویتی فرم: یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرسی است که با استفاده از آن می‌توانید فرم‌های متنوع به همراه اطلاع‌رسانی پیامکی داشته باشید. یکی از ویژگی‌های این افزونه قابلیت ارسال اس ام اس کد فعالسازی قبل از تکمیل فرم است.
  • افزونه کد تأیید جوملا: با استفاده از این پلاگین، سیستم مدیریت محتوای جوملا مجهز به سیستم ورود و ثبت‌نام با ارسال کد تأیید پیامکی می‌شود.
  • افزونه تأیید شماره موبایل whmcs: این ماژول پرکاربرد در سیستم whmcs  کاربران را ملزم به احراز هویت شماره موبایل خود پس از ثبت‌نام می‌کند. بنابراین در صورت انجام ندادن این کار، به بخش‌هایی از پنل کاربری که مدیر سایت مشخص کرده دسترسی نخواهید داشت.

کلام آخر

در این مقاله درمورد ارسال کد فعالسازی از طریق پیامک صحبت کردیم و روش‌های مختلف ارسال آن را در سامانه ملی پیامک شرح دادیم. با استفاده از ارسال کد تأیید اعتبارسنجی در سایت یا نرم‌افزار خود می‌توانید امنیت سیستم را بالا ببرید، کاربرها را از طریق شماره موبایل احراز هویت کنید، ثبت‌ نام و ورود سایت را به ساده‌ترین روش پیاده‌سازی کرده و کاربران بیشتری را به عضویت در سایت خود تشویق کنید.

در کنار این ویژگی‌ها با استفاده از سرویس ارسال اس ام اس از طریق الگو (پترن) هم پیامک‌های خود را به تمامی شماره‌ها، حتی شماره‌های موجود در لیست سیاه مخابرات، ارسال کنید. اگر سوالی دارید در قسمت نظرات از ما بپرسید تا در اسرع وقت به پرسش شما پاسخ دهیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج