adexo3
۱۳۱۸۰
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

سریال جدیدم را متوقف کردم چون تلویزیون گفت بقیه ارزان تر می سازند

جدیدترین اظهارات سلحشور درباره سینما

فرج الله سلحشور پس از آنکه گفت و گویش با یکی از خبرگزاری ها در باره سفر آنجلینا جولی به ایران حاشیه ساز شد، با بسیاری از رسانه ها مصاحبه کرد و از این که توضیحاتی در باره اظهار نظرهای جنجالی اش ارائه دهد ابایی نداشت.

فرج الله سلحشور پس از آنکه گفت و گویش با یکی از خبرگزاری ها در باره سفر آنجلینا جولی به ایران حاشیه ساز شد، با بسیاری از رسانه ها مصاحبه کرد و از این که توضیحاتی در باره اظهار نظرهای جنجالی اش ارائه دهد ابایی نداشت.

در ادامه گفت و گو با سلحشور را می خوانید:

بحث فساد در سینما چیز تازه‌ای نیست، چه شد که شما الان این حرف‌ها را مطرح و به اين فضاي حاكم اعتراض كرديد؟

سلحشور: من احساس کردم که مسئولین جمهوری اسلامی ایران به آب و فاضلاب اهمیت می‌دهند، به قرص و کپسول اهمیت می‌دهند به انرژی هسته‌ای اهمیت می‌دهند؛ اما در یک انقلاب فرهنگی به فرهنگ و هنر اهمیت نمی‌دهد. به این معنا که آن اتاق فکرها، سمينارها، نقد و بررسي ها، کنفرانس‌ها و جلسات برای اموری که گفتم تشکیل می‌شود، برای فرهنگ نیست.

یعنی شما تا امروز یک اتاق فکر که بنشیند مذهبی‌های فرهنگی (نه برخی عوامل سینما که معضل ما هستند که بداخلاقی را دارند ترویج می‌کنند، فرهنگ بیگانه را ترویج می‌کنند، آب در آسیاب دشمن می‌ریزند) آیا تا به جمهوري اسلامي ايران به اینها گفته است بنشینید و برای معضلات فرهنگي راه‌کار پیدا کنید؛ نکردیم! چرا؟

چون برایمان مهم نیست، آب و فاضلاب را می‌فهمیم، اما اينكه سينما دارد چه بر سر ما مي آورد را نمي فهميم و این موضوع برایمان مهم نیست. باید خدايي ناكرده یک بمب منفجر بشود، یک مسئول دخترش بدحجاب بشود، پسرش معتاد بشود، تا بفهمد سینما و تلویزیون در این مملکت چه می‌کنند.

نظرتون راجع به عملکرد دولت دهم در حوزه فرهنگ چیست؟

دولتهای گذشته و دولت حال، ممکن است که تفاوت‌هایی جزئی در نوع سیاست‌گذاری، برخورد و بودجه داشته باشد؛ ولی در یک اصل همه مشترک هستند. آنها مدافع سینمای [موجود] امروز هستند و دنبال درست کردن مسائل[به صورت] ریشه‌ای نبودند.

تمام اقدامات سطحي بوده است، مثلاً مسکن بسازید، يا مثلا يك سرس سينما بسازيد كه فيلم هاي بيشتري اكران شود، حتماً بسازید؛ اما مشکل اصلی ما این نیست، مشکل معضل سینمای ما مبانی و اصول حاکم بر آن است که الحادی است برای صهیونیست‌ها و آمریکاست این باید ریشه‌ای حل بشود که نمی‌شود.

شما مشغول ساختم يك مجموعه اجتماعي با درونمايه بررسي معضلات و مشكلات اجتماعي بوديد اين كار در چه مرحله اي است؟

سلحشور: ساخت آن مجموعه متوقف شد.

چرا؟

سلحشور: ما به دنبال فیلم‌سازی اسلامی بودیم که فیلم‌سازی اسلامی در این مملکت شناخته شده نیست و وقتی می‌خواهیم برویم دنبال پدیده‌ای که شناخته شده نیست بايد کار آزمايشي و آزمون و خطا انجام بدهيم كه كار آساني نيست.يعني زبايد بارها تست بزني تا جواب بگيري.تلويزيون به ما گفت به ما ربطي ندارد شما مي خواهيد آزمون و خطا انجام بدهيد،الان همه هستند و براي ما با قيمت ارزان سريال مي سازند، اگر شما هم با اين شرايط سريال مي سازيد ما هستيم كه ما هم به نتيجه نرسيديم و آن كار رها شد.

گاهی یک متن را ۵ بار می‌نویسم تا به متن اسلامی برسیم، این برای جاهایی مثل صدا و سیما مهم نیست، گاهی فیلم ۲ بار یا ۳ بار ساخته می‌شود و دور می ریزیم، دوباره می‌سازیم تا اینکه به آنچه می خواهیم برسیم، باید هم بازیگر، هم فیلم‌نامه نویس تربیت شود اما این برای تلویزیون مهم نیست.

از پروژه حضرت موسی(ع) چه خبر؟


پروژه حضرت موسی(ع) یک سال و نیم است که تحقیقاتش شروع شده؛با یکی از علماء صحبت کردیم نظرات را گرفتیم و داستان اصلی را توانستیم با اعمال آن نظرات بدست آوریم، الان هم در حال نوشتن سناریو هستیم.

اشاره ای هم به واکنش‌های بعد از اظهار نظر اخیر شما داشته باشیم؟

واکنش‌های مردم با واکنش‌های سینماگران فرق می‌کرد، واکنش سینماگرها عصبانیت بود؛ تعدادی از آنها می‌گویند درست بود اما تلخ؛ بخش اعظم سینماگران مخالفند، می‌گویند این توهین به آنها است ولی مردم و جامعه و مذهبی‌ها معتقدند که حقیقت است.


شخصاً معتقد هستم سینما بخش خوب و بد دارد بخش خوب است که باید از آنها قدردانی کرد که حرف من شامل آنها نمی‌شود که اگر عذرخواهی کردم از قشر مؤمن و خوب عذرخواهی کردم ولی آن بخش فاسد نه درست گفتم و باید با آنها برخورد شود.

منبع: مشرق نیوز

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

جدیدترین اظهارات سلحشور درباره سینما



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرضیه

      همیشه همین جوری بوده! همه در مورد یک چیز بین خودشون حرف می زنن و فحش و لعنت می گن ولی تا یکی صداشو بلند می کنه، می کوبنش. تو سیاست هم همین طوریه. خب راست می گه دیگه! ما مردم عادی هممون می دونیم که تو سینما چه خبره! چرا بیخود باید خودمون رو بزنیم به اون راه! مگه همین ماها نبودیم که می گفتیم"نگاش نکن تو فیلم چادر سرش کرده، برو ببین چه عکسایی بیرون داده"

    • sahar

      azizam chera enghad b ensafi khodetoonam khoob midoonid ke aksare oona photo shop bood va vagheiat nadashte.in doroste ke hame ja khoobo bad dare

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج