۱۳۱۸۱۲۳
۲ نظر
۱۳۱۲۳
۲ نظر
۱۳۱۲۳
پ

اتفاق فاجعه‌باری که برای استان یزد افتاد

عضو هیات نمایندگان استان یزد گفت: در شرایط فعلی در یکی یکی از شهر‌ها ۳۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم و باید فکر اساسی صورت گیرد و منابع پایدار آب را در انتقال به استان دنبال کنیم.

ایلنا: عضو هیات نمایندگان استان یزد گفت: در شرایط فعلی در یکی یکی از شهر‌ها ۳۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم و باید فکر اساسی صورت گیرد و منابع پایدار آب را در انتقال به استان دنبال کنیم.

یک نماینده مجلس با بیان اینکه تمام شهر‌های استان یزد دارای تنش آبی هستند، گفت: اکنون بالای ۳۰۰روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند.

محمدصالح جوکار در گفتگو با ایلنا، درباره اوضاع آب در استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل کمبود آب در استان، چاه‌های آب از عمق ۱۲۰ متر هم بالاتر رفته و آب را به شبکه تزریق می‌کنند، در این عمق حتی اگر هم بارندگی داشته باشیم؛ آب باران کمبود و کسری را جبران نمی‌کند.

وی افزود: سالی ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر افت سطح آب را در استان شاهد هستیم و بدنه زمین را با چاه‌های فراوانی که احداث کردیم سوراخ سوراخ کرده‌ایم و عاقبت هم نمی‌توانیم تامین کننده نیاز آبی و شرب استان باشیم.

عضو هیات نمایندگان استان یزد گفت: در شرایط فعلی در یکی یکی از شهر‌ها ۳۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم و باید فکر اساسی صورت گیرد و منابع پایدار آب را در انتقال به استان دنبال کنیم.

وی با اشاره به پروژه انتقال آب از دریا بیان داشت: انتقال آب از دریا بیشتر برای تامین نیاز آبی بخش صنعت و معدن است، شیرین‌سازی و انتقال آب از مسافت دور گران تمام می‌شود و برای شرب به صرفه نیست.

جوکار خاطرنشان کرد: اکنون برای تامین نیاز آبی اعتبار لازم تخصیص پیدا نمی‌کند و دچار گذشت زمان می‌شود؛ بنابراین پروژه‌ها متوقف مانده‌اند.

وی درباره فرونشست زمین در استان یزد گفت: فرونشست زمین در زمین‌های کشاورزی و جاده‌ها خسارت زیادی وارد کرده است، به طوری که خطوط ریلی، راه آهن و ساختمان‌ها و سازه‌های میراث فرهنگی و تاریخی نیز دچار آسیب شده‌اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تمام شهر‌های استان یزد دارای تنش آبی هستند، گفت: اکنون بالای ۳۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      وقتی صنایع اب بر در یزد ایجاد میشه وضع همینه

    • عطا

      پس چرا افزایش جمعیت؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج