۱۳۱۸۱۵۶
۱۵۰۵
۱۵۰۵
پ

با این روش دیابت را کنترل کنید

استاد طب سنتی با اشاره به روش های درمان دیابت،گفت:پیاده روی رقیب خیلی خوبی برای بیماری دیابت و کاهش آن است.

بهداشت نیوز: حسین خیراندیش، استاد طب سنتی اظهار داشت: دیابت فی نفسه زمینه بسته بزرگی از بیماریهای دیگر می شود و زمینه سودازایی و سردی و سوداوی دارد.

با این روش دیابت را کنترل کنید


وی ادامه داد: دیابتی که در طب سنتی مطرح می شود دیابت گرم است و اکنون تقریبا حتی یک نوع از آن را نداریم بلکه دیابت اکنون دیابت سردمزاج بوده و از طریق مشکلات عصبی و سوداوی بروز می یابد و سبک زندگی جاری دیابت سرد را توسعه داده است و باید از ضد دیابتی‌های گرم استفاده کنیم.

خیراندیش گفت: عوارض پس از  دوران کرونا باعث افسردگی ‌می‌شود و در بدن سودایی پدیدار می‌شود که زمینه بروز دیابت را فراهم می کند؛ در نتیجه  باید کارهای رفتاری و تغییر سبک زندگی که مانع توسعه دیابت باشد را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در افراد مبتلا به کرونا پاها سرد و سر شده و زمینه ایجاد دیابت سرد می شود،گفت:باید از مصرف فست فود ها خودداری کنیم.

این استاد طب سنتی با تاکید بر اهمیت خوب جویدن غذا،گفت: نوشیدن آب سرد در بین غذا، ناجویدن غذا و کم جویدن هر غذایی مضر بوده و هر غذایی که می خوردیم باید به طور کامل آن را جویده و بخوریم.

خیراندیش با اشاره به تمهیدات دیگر در جلوگیری از ابتلا به دیابت،ابراز داشت: آب سرد به خصوص دارای املاح، معده را سرد می کند و زمینه دیابت را فراهم خواهد کرد.

وی تنفس هوای لطیف به صورت نفس عمیق روزانه و پیاده روی را در جلوگیری دیابت موثر دانست و گفت: پیاده روی رقیب خیلی خوبی برای همه نوع دیابت است.

این استاد طب سنتی با اشاره به اینکه نرخ دیابت در کودکان زیاد است،افزود:باید یک اصل در غذا رعایت شود و باید غذاهای صفرازا استفاده شود؛ مانند غذاهای تلخ ،شور، تند و شیرین که صفرا زا هستند.

خیراندیش استفاده از عرق گزنه، شنبلیله و نعنا را از مهمترین منابع غذای در کنترل دیابت سرد عنوان کرد و افزود: باید تن را باغذا ی گرم، گرم کنیم و روان را با توکل به خدا گرم کنیم تا به جنگ دیابت برویم.

وی با اشاره به تاکید زیاد طب سنتی  و توان بالقوه آن در درمان بیماری ها،متذکر شد:طب سنتی در ایران گام‌های اولیه را برای تحول بر می‌دارد و از این به بعد پاسخ‌های علمی در خصوص طب سنتی شروع می‌شود و دهه آینده دهه کار علمی کردن در زمینه طب سنتی است.

خیراندیش مصرف کیوی ،زرآلو و به را از جمله مواد غذایی در کنترل دیابت عنوان کرد و گفت: پختن به در داخل سرکه و مصرف یک قاشق سس آن به صورت روزانه در کاهش دیابت موثر است.

این استاد طب سنتی با اشاره به برخی مخالفت‌ها در حوزه طب سنتی،افزود: یک بخش  مخالفت مربوط به بی اطلاعی علمی از توانمندی طب سنتی است و بخش دیگر مخالفت، به زبان روز برگردانده نشدن مطالب در این حوزه است.

خیراندیش بابیان اینکه باید اطلاعات مربوط به طب سنتی  به صورت علمی منتشر شود،ابراز داشت:هر روشی که به  درمان بهتر پاسخ دهد باید به آن پرداخته شود و تندی و برخورد افراطی در این حوزه موجب زیان مردم خواهد شد.

خیراندیش با اشاره به توجه زیاد دانشمندان جهان  به طب سنتی، افزود: تا سال گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار گردش مالی داروهای گیاهی در دنیا بوده است.

وی با بیان اینکه طب سنتی ایران سابقه ۷ هزار ساله دارد،تصریح کرد: بیش از ۱۴۴۰ کتاب طب سنتی توسط حکمای اهل تشیع و ۷۸۰ کتاب توسط حکمای اهل تسنن نوشته شده است.

این استاد طب سنتی با اشاره به برتری طب سنتی ایران بر طب چینی، افزود: طب سنتی ما چهار مراجع است و هر آب و هوایی قابلیت سازگاری با آن را دارد.

خیراندیش با انتقاد از بی توجهی دولت قبل در خصوص طب سنتی، ابراز داشت:به نظر می‌رسد در دولت فعلی این موضوع جبران شود.

وی افزود:در این مدت فعالیت دولت جدید اقدامات خوبی در احیا آیین نامه های طب سنتی انجام شده است و اگر سازمان طب سنتی اجرا شود و عنایت مجلس باشد موتور طب سنتی با سرعت زیاد حرکت خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج