جاباما
۱۳۱۸۸۱۸
۱ نظر
۳۳۰۲
۱ نظر
۳۳۰۲
پ

توهین سنگین روزنامه دولت به ظریف

دکتر ظریف هنوز در عقده حقارت در برابر محبوبیت سردار سلیمانی دست و پا می‌زند. اینجا مثلاً می‌خواهد «ما انتخاب کردیم» را توجیه کند، اما در واقع آن را تحریف می‌کند.

روزنامه ایران نوشت: دکتر ظریف هنوز در عقده حقارت در برابر محبوبیت سردار سلیمانی دست و پا می‌زند. اینجا مثلاً می‌خواهد «ما انتخاب کردیم» را توجیه کند، اما در واقع آن را تحریف می‌کند.

توهین سنگین روزنامه دولت به ظریف

دکتر ظریف هنوز در عقده حقارت در برابر محبوبیت سردار سلیمانی دست و پا می‌زند. اینجا مثلاً می‌خواهد «ما انتخاب کردیم» را توجیه کند، اما در واقع آن را تحریف می‌کند. قبلاً این جمله را در تحسین مردم ایران گفته بود و حالا دارد مردم ایران را به‌خاطر «انتخاب»شان تحقیر می‌کند. نه آقای ظریف! ما آرزو اندیش نیستیم. ما اسیر هیجانات و احساسات نیستیم. اینقدر در چهارچوب ذهنیت استعماری (Colonial mentality) به مردم ایران نگاه نکنید. مردم ایران عقل دارند. منطقی هستند. مردم ایران می‌فهمند. همین نگاه آکنده از تفرعن و تحقیرِ مردم عامل شکست و سقوط شما بود.

ایده دولت اعتدال این بود که بیایید از آرزوهای خود دست بکشیم و به آنچه کدخدا برای ما پسندیده رضایت دهیم تا از مواهب و نعمت‌های این دنیا برخوردار شویم. ۸ سالِ مملکت برای این ایده به فنا رفت، اما کدخدا همین که همه امتیازها را گرفت پشت پا زد به همه وعده‌ها. این ایده دیگر رسوا شده آقای ظریف! هر تلاشی برای بزک کردن آن محکوم به شکست است. وقت خود را تلف نکنید. قدری از آن حباب فکری بیرون بیایید.

نگاهی به اطراف بیندازید. در آن ۸ سال که صدای پای تغییر در معادلات جهانی را نشنیدید. چین را طرد کردید و به روسیه بد و بیراه گفتید. اگر امروز کسی به نظر شما وقعی نمی‌نهد، به این دلیل نیست که «سازشکار» بودید یا «خیانت» کردید. مسأله اصلی این است که شما مسأله را اشتباه فهمیدید. شما شکست خوردید. بگذارید طوری بگویم که بهتر درک کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اسم روزنامه ایران هست ولی کشور من دشمنی بدتر از ایران و کیهان ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج