۱۳۱۸۹۹۰
۲۰ نظر
۵۸۳۳
۲۰ نظر
۵۸۳۳
پ

تحلیل عجیب سخنگوی دولت، تن‌مان را لرزاند

این بحث که چرا علیرغم فیلتر بودن برخی شبکه های اجتماعی، برخی از مقامات دولتی و حکومتی در این پلتفرم ها حضور دارند و از آن استفاده می کنند همیشه وجود داشته است.

دیجیاتو: این بحث که چرا علیرغم فیلتر بودن برخی شبکه های اجتماعی، برخی از مقامات دولتی و حکومتی در این پلتفرم ها حضور دارند و از آن استفاده می کنند همیشه وجود داشته است. به طور خاص، توییتر یکی از پلتفرم های اجتماعی است که در ایران فیلتر بوده اما بسیاری از مقامات ارشد کشور از وزارت امور خارجه تا برخی فرماندهان نظامی و نمایندگان مجلس از آن استفاده کرده و فعالیت توییتری دارند. بدین ترتیب بسیاری از حکومت و ارگان های دخیل در فیلترینگ این شبکه اجتماعی این سوال را دارند که اگر چنین پلتفرم هایی ممنوعیت دارند چرا خود حکومت از آن ها استفاده می کند؟ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سید ابراهیم رییسی در پاسخ به انتقاد دانشجویان دانشگاه تهران به این موضوع پاسخ داده و مدعی شده است که پلتفرم های فیلتر شده همانند اسلحه هستند که عموم مردم به آن دسترسی ندارند اما پلیس به آن دسترسی دارد.

تحلیل عجیب سخنگوی دولت، تن‌مان را لرزاند

سخنگوی دولت در پاسخ به انتقاد دانشجویان دانشگاه تهران مبنی بر حضور و فعالیت برخی مقامات و فرزندان آن‌ها در پلتفرم‌های فیلترشده اعلام کرد: «عموم مردم به سلاح دسترسی ندارند، اما پلیس به آن دسترسی دارد یا برای سلاح شکاری نیز می‌توان تحت شرایطی مجوز گرفت. درخصوص سکوها و پلتفرم‌ها هم این‌گونه است و در عموم کشورها این موضوع وجود دارد. یک پلتفرم اجازه فعالیت ندارد، اما مثلا وزارت امور خارجه برای بیان اظهار نظرهای خود اجازه دسترسی به آن را دارد. ما چند میلیون ایرانی خارج از کشور داریم؛ صرف‌نظر از خارجی‌هایی که می‌خواهیم برای آن‌ها اعلام موضع کنیم. مقامات رسمی باید بتوانند از طریق پلتفرم‌ها با آن‌ها صحبت و اظهارنظر رسمی کنند.‌»

«علی بهادری جهرمی» در ادامه گفت: «همان مرجع قانون‌گذار که ضابطه گذاری می کند، تبصره‌ای در ماده می‌زند و درخصوص مقامات، یک‌سری را استثنا در نظر می‌گیرد و به آن‌ها اجازه دسترسی به سکوها می‌دهد.» بهادری جهرمی تأکید کرد درخصوص فرزندان مقامات چنین چیزی وجود خارجی ندارد: «اگر هر موردی که دیدید، یک فرزند مقام است و دسترسی به سکوها دارد، مصداق فساد است. لذا به بازرس ویژه رئیس‌جمهور معرفی کنید تا با آن برخورد شود.ما هم اگر شناسایی کنیم برخورد می کنیم.»

گفتنی است ارائه اینترنت بدون فیلتر برای برخی مسئولان و مقامات دولتی و حکومتی مدتهاست که وجود دارد. خدمت ویژه ای که بسیاری آن را نوعی تبعیض می‌دانند و به زودی شاهد عمومی‌تر شدن آن با عنوان اینترنت حرفه‌ای یا طبقاتی خواهیم بود.

توییتر، شبکه اجتماعی که اگرچه فیلتر است اما مسئولان ایرانی بدون محدودیت در آن حاضرند. بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد بیش از ۲۶۰ مقام رسمی از اعضای هیئت دولت گرفته تا مجلس، شورای شهر تهران و سایر نهادهای سیاسی، اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و… در این پلتفرم فیلتر شده فعال هستند. جالب است بدانید نزدیک به ۶۰ درصد اعضای کمیسیون طرح صیانت و دیگر موافقان این طرح نیز حضوری فعال در توییتر دارند.

واکنش کاربران عصبانی شبکه های اجتماعی از این اظهارات را مرور می‌کنیم: 

‌‎یاشار در این باره نوشت: من نمیدونم اینا وقتی میگن در عموم کشورها (یعنی بیش از ۵۰ درصد کشورها) اجازه دسترسی به پلتفرم‌ها برای همه وجود نداره، چرا اسم چند تا از این کشورها رو نمیگه.

کاربری به نام دشمن ملت، قاتل همه آدم‌ها را کشف کرد: ‌‎من نمیدونستم با اینترنت هم میشه آدم کشت. پس با این حساب آدمایی که با اسلحه کشته شدن قاتلشون مشخص شده...

‌‎مهدی میمی‌زاده هم از سخنان سخنگوی دولت انتقاد کرد: والا مقامات اگر موضع گیری بلد بودند که وضعیت رسانه ای مملکت این نبود( فرق تویتر و اینستاگرام رو بلد نیستند) حالا اینکه کی به شما اجازه داده در مورد دسترسی مردم تصمیم بگیرید خدا داند.

‌‎کاربری به نام حسن قربانی هم یاد نویسنده کتاب مزرعه حیوانات را زنده کرد: ‌‎این حرف میزنه من فاتحه‌ای شادی روح ‎جورج اورول قرائت می‌کنم.

‌‌‎مرد نمکی هم به دانشجویان حاضر در این جلسه کنایه زد: اما من نمیدونم چرا وقتی میگه عموم کشور ها یه نفر توی اون همه دانشجو پیدا نمیشه بگه دوتاشو نام ببر! یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما عدم پاسخگویی به اصطلاح مسئولین و ازون بدتر عدم تلاش مردم برای پاسخگوکردن این به اصطلاح مسئولین هست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مملکت مال مردم هست

    • ناشناس

      خجالت بکشه

    • ناشناس

      فیلتر میکنن میرن توش مسخره اس

    • ناشناس

      دروغ میگه همیشه کارشه

    • ناشناس

      به اقازاده نت میدن تو مجازی بچرخن علیه مردم

    • ناشناس

      فقط ایران این همه داستان داره

    • ناشناس

      بسته نت گرون پر حجم دیگه فعال نکردم

    • بهمن

      برای خودشون خوبه اما برای مردم عادی جیزه!

    • بحمدلله رسیدیم به جامعه طبقاتی

    • ناشناس

      خدارا شکر با درایت آقای رئیسی ودوستان قاتل بروسلی پیدا نشد ای اینترنت نامرد

    • ناشناس

      دیروز وزیر آموزش و پرورش گفت من تو 20 کشور تدریس کردم، هیچ کس ازش نپرسید یکیش رو نام ببر، سخنگوی دولت هم مثل وزیرشه

    • مجید حیدری

      این آقا از اون کسانیه که بهش مدرک کیلویی دادند هیچ تعجبی نداره سخنان خنده دارش

    • ناشناس

      همه برابرند اما برخی برابرتر

    • ناشناس

      راست میگه .فقط به احتمال زیاد نمی دونه معنی کشور یعنی چی فکر می کنه منظور همون مدرسه هست . واینکه هنوز در موردش تصمیم نگرفته اسم کشورا را بگه😏

    • ناشناس

      درووووووووووووووووووووووووووووووووووووغ

    • سید رضا

      موش کور

    • م بهرامی

      درست گفته

    • ناشناس

      دروغگو دشمن خداست

    • یک ایرانی

      ما که عمرمون تموم شد تو محدودیت های خبیثانه اما بازی شما هم تموم خواهد شد و ملت از دست شما راحت خواهند شد.
      اگر سرایی دیگر در کار باشد که در کار هست اونجا خفتتون خواهیم کرد و برای ابد گرفتار خواهید شد.
      نشستید برای یک ملت بیدار و بافرهنگ نسخه کثیف می پیجید!!!!!!!!!!!

    • ناشناس

      عقب ماندگی ذهنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج