۱۳۱۹۸۳۷
۷۵۸
۷۵۸
پ

رپورتاژ آگهی

دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی کانادا را بشناسید

اپلای تحصیلی نیازمند صرف هزینه‌هایی است که با پرداخت آن‌ها روند اخذ ویزای تحصیلی شما قدم به قدم انجام می‌شود.

اپلای تحصیلی همان‌قدر که ارزشمند است، می‌تواند هزینه‌بر هم باشد. به همین دلیل متقاضیان به دنبال راه‌هایی می‌گردند که هزینه‌های تحصیلی خود را در خارج از کشور کاهش دهند. یکی از این هزینه‌ها، پرداخت هزینه اپلیکیشن فی (Application Fee) است و اگر به دنبال کاهش هزینه‌های تحصیلی باشید لازم است به دنبال راهی برای عدم پرداخت هزینه اپلیکیشن فی هم بگردید. در این مطلب با ما همراه باشید تا ابتدا کالج‌ها و دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی کانادا را بهش ما معرفی کنیم و در ادامه روش‌هایی را برای چشم‌پوشی از پرداخت هزینه اپلیکیشن فی شرح دهیم.

دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی کانادا را بشناسید

اپلیکیشن فی دانشگاه چیست؟

ابتدا لازم است بدانید اپلیکیشن فی چیست و به چه منظوری دریافت می‌شود تا بعد بدانید چگونه می‌توانید این هزینه را کاهش دهید. دانشگاه‌های سراسر دنیا برای بررسی درخواست پذیرش متقاضیان هزینه‌ای تحت عنوان اپلیکیشن فی (Application Fee) دریافت می‌کنند. هزینه اپلیکیشن فی صرف بررسی مدارک و درخواست‌ها، برگزاری جلسات مصاحبه آنلاین و پاسخگویی به سوالات دانشجویان می‌شود. هر دانشگاه قوانین و مبالغ مشخصی برای دریافت اپلیکیشن فی اعلام می‌کند و این هزینه لازم است پیش از پایان مهلت تعیین شده (Deadline) پرداخت شود.

کالج‌ها و دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی کانادا

در حال حاضر دانشگاه فرلی دیکنسون (Fairleigh Dickinson University) تنها دانشگاهی است که بدون دریافت اپلیکیشن فی می‌توانید برای اپلای تحصیلی اقدام کنید. برخی از کالج‌های کانادا نیز ممکن است از دریافت اپلیکیشن فی صرف نظر کنند. کالج‌هایی همچون کالج Centennial، کالج Cambrian، کالجDurham ، کالجFanshawe  و کالج Fleming از جمله کالج‌هایی هستند که ممکن است طبق شرایط مشخصی از اخذ اپلیکیشن فی صرف نظر کنند.

ویو کردن اپلیکیشن فی دانشگاه های کانادا

حالا که دانشگاه‌های محدودی در کانادا وجود دارد که اپلیکیشن فی دریافت نمی‌کنند، با چه روشی می‌توانیم دانشگاه را متقاعد کنیم از دریافت این هزینه صرف نظر کند؟ درخواست از دانشگاه برای چشم‌پوشی از دریافت هزینه، ویو کردن (Waive) نام دارد. در ادامه با نحوه Waive کردن اپلیکیشن فی آشنا می‌شوید:

نحوه ویو کردن Application Fee

برای درخواست چشم پوشی از دریافت هزینه اپلیکیشن فی (Waive) ابتدا لازم است به دانشگاه ایمیل بزنید و علت عدم پرداخت هزینه اپلیکیشن فی را توضیح دهید. مخاطب ایمیل شما لازم است بخش اپلای و پذیرش دانشگاه باشد که معمولا با نام Graduate Admission یا مشابه آن شناخته می‌شود. ایمیلی که برای ویو کردن اپلیکیشن فی ارسال می‌کنید، لازم است شامل موارد زیر باشد:

  • در بخش اول ایمیل، نام و اطلاعات خود را وارد کنید.
  • موضوع ایمیل را کاملا واضح بنویسید. مثلا می‌توانید واضح و کوتاه در بخش سابجکت ایمیل بنویسید: Application Fee Waiver.
  • در بخش میانی ایمیل خود درباره وضعیت مالی و دلایلی که نمی‌توانید هزینه اپلیکیشن فی را پرداخت کنید صحبت کنید.
  • در پایان ایمیل نیز برای حسن نیت خود می‌توانید از کلماتی مانند «Sincerely» استفاده کنید.

نکته مهم هنگام ارسال ایمیل این است که ارسال ایمیل درخواست ویو اپلیکیشن فی را به روزهای آخر موکول نکنید؛ زیرا امکان چشم‌پوشی از دریافت اپلیکیشن فی به صورت محدود وجود دارد و با تاخیر در ارسال ایمیل، شانس خود را برای درخواست پذیرش در دانشگاه بدون پرداخت اپلیکیشن فی کاهش می‌دهید.

نکته مهم بعدی که هنگام ارسال درخواست ویو کردن اپلیکیشن فی لازم است به آن توجه کنید این است که حتما از یکی دو ماه پیش از ددلاین، ارسال درخواست خود را شروع کنید. علت این امر آن است که ممکن است نیاز باشد ایمیل‌های متعددی میان شما و دانشگاه رد و بدل شده و شما نیاز به فرصت کافی برای عبور از این پروسه دارید. گاهی لازم است دانشگاه را متقاعد به ویو کردن مبلغ اپلیکیشن فی کنید؛ زیرا از دریافت تعداد محدودی از اپلیکیشن فی‌ها صرف نظر می‌شود و ظرفیت آن محدود است.

در ادامه بررسی دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی کانادا، خوب است روش‌های دیگری را که منجر به ویو کردن اپلیکیشن فی می‌شوند با هم بررسی کنیم:

شرکت در رویدادهای مجازی دانشگاه

برخی از دانشگاه‌ها رویدادهای آنلاینی برگزار می‌کنند و در انتهای رویداد به شرکت‌کنندگان کد تخفیف یا ویو مبلغ اپلیکیشن فی ارائه می‌شود. به طور عمومی جلسات رویدادهای مجازی و آنلاین دانشگاه‌ها به دلیل آشنایی متقاضیان با دانشگاه صورت می‌گیرد. به همین دلیل دانشجویان بین‌المللی در این رویدادهای شرکت می‌کنند و با استفاده از کد ویو اپلیکیشن فی، شانس خود را برای درخواست پذیرش از دانشگاه امتحان می‌کنند.

استفاده از اسکالرشیپ (Scholarship)

گاهی دانشگاه‌های کانادا اسکالرشیپ‌هایی ارائه می‌دهند که به جای شما هزینه اپلیکیشن فی را پرداخت می‌کنند یا امکان ویو کردن اپلیکیشن فی را برای شما فراهم می‌کنند. استفاده از این اسکالرشیپ‌ها و کمک‌هزینه‌ها موجب می‌شود نیازی به پرداخت هزینه Application Fee نداشته باشید. برای اطلاع از دانشگاه‌ها و اسکالرشیپ‌های آن‌ها، لازم است شرایط دانشگاه‌های کانادایی را در هر ترم بررسی کنید تا در جریان جدیدترین اطلاعات و اخبار در این زمینه قرار بگیرید.

دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی کانادا را بشناسید

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی را با تهران پیمنت تجربه کنید

در انتهای بررسی دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی کانادا، بد نیست راجع به نحوه پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه نیز صحبت کنیم. پرداخت هزینه‌های ارزی در ایران کار چندان راحتی نیست و برای آن‌ها نیاز به کردیت کارت دارید. کاردیت کارت‌ها را با نام‌هایی همچون مسترکارت، ویزاکارت و پی پال می‌شناسیم و متقاضیان ایرانی به این راحتی به کارت‌های اعتباری بین‌المللی دسترسی ندارند.

چنانچه دوست یا آشنایی را در خارج از کشور دارید که کردیت کارت داشته باشد، می‌توانید از وی برای پرداخت هزینه‌های ارزی دانشگاهی خود کمک بخواهید. در غیر این صورت می‌توانید از مراکز آنلاین پرداخت ارز واسطه مانند تهران پیمنت استفاده کنید.

مزیتی که مراکز آنلاین پرداخت ارز واسطه مانند تهران پیمنت دارند این است که پرداخت شما را به سرعت و با کارمزد پایین انجام می‌دهند. در تهران پیمنت تمامی پرداخت‌های دانشگاهی شما در کمتر از ۳ ساعت انجام می‌شود و میزان کارمزدی کاملا به صرفه برای سفارش خود پرداخت می‌کنید. جهت پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه‌های موردنظرتان از لینک زیر می‌توانید استفاده کنید:

https://www.tehranpayment.com/payment/application-fee

در پایان، پیشنهاد می‌کنیم سوالات خود را با ما درمیان بگذارید تا طی مدت زمان کوتاهی پاسخگوی شما باشیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج