۱۳۱۹۸۴۱
۱۰۴۰
۱۰۴۰
پ

رپورتاژ آگهی

مشاوره انتخاب رشته را جدی بگیرید و بهترین رشته قبول شوید!

مشاوره انتخاب رشته را جدی بگیرید! با شناخت انتخاب رشته کنید و با رتبه ای که دارید در بهترین رشته و بهترین دانشگاه تحصیل کنید.

مشاوره انتخاب رشته را جدی بگیرید و بهترین رشته قبول شوید!

همه اینها فقط به یک انتخاب رشته قوی نیاز دارد. طبق تجربه ای که در موسسه مشاور کنکور الف مشاور داریم، افراد با رتبه های عالی میتوانند گرفتار بد ترین دانشگاه ها شوند و برخی ها با رتبه های پنج رقمی به بالا در بهترین دانشگاه های کشور و در بهترین رشته ها قبول شوند و تنها راه طلایی و رمزی که در این تفاوت عجیب نهفته است، مشاوره انتخاب رشته است.

اینده ای روشن با مشاوره انتخاب رشته درست

مشاوره انتخاب رشته می تواند طوری سرنوشت شما را دگرگون کند که حتی خودتان هم انگشت به دهان بمانید. تحصیل در یک دانشگاه خوب یا تحصیل در یک رشته خوب، قطعا سرنوشت ساز است. با یک انتخاب رشته، بعد از فارغ التحصیلی شما از تمام هم کلاسی های دوران دبیرستان خود موفق تر خواهید بود! چرا که قدم در یک راه درست گذاشته اید.

از طرف دیگر یکی از مهمترین مراحل زندگی که بسیاری از افراد نسبت به آن بی توجه هستند، زمانی است که فرد از دوران کارشناسی فارغ التحصیل می شود و برای مرحله بعدی زندگی خود هیچ برنامه و ایده ای ندارد؛ معمولا در این مرحله ترس عجیبی به آنها دست می دهد و آینده خود را تاریک می بینند و دچار ناامیدی می شوند؛ علت این موضوع این است که بسیاری از دانش آموزان سال آخر دبیرستان، بدون مشورت گرفتن از مشاور تحصیلی، برای رفتن به دانشگاه صرفا بر حسب علایقی که دارند و بدون در نظر گرفتن ویژگی‌های شخصیتی خود، انتخاب رشته می کنند.

بیشتر دانش آموزان سال آخر دبیرستان اطلاعی از توانایی‌ها و استعداد واقعی خود ندارند، همچنین نسبت به آینده شغلی بیشتر رشته‌ها بی خبراند؛ انتخاب رشته بدون مشورت با مشاور، در آینده آنها را سردرگم خواهد کرد. مشاوره انتخاب رشته می تواند سرنوشت شما را تغییر بدهد و هزینه نکردن در این حوزه می تواند تمام زحماتتان را به باد دهد. 

برای قبولی پزشکی، گرفتن مشاوره انتخاب رشته الزامی است!

برای قبولی پزشکی ، به 2 دلیل نیاز است تا برای انتخاب رشته کنکور، مشاوره دریافت کنید:

  1. نکته مهمی که بهتر است در نظر داشته باشید این است که کنکور به تنهایی مهم نیست و شما را به پزشکی نمی رساند، انتخاب رشته نیز به اندازه کنکور مهم است و باید با دقت انجام شود؛ بسیاری از دانش آموزان به دلیل اینکه اطلاعات کافی درباره ظرفیت دانشگاه‌ها و… ندارند، به شیوه صحیح انتخاب رشته را انجام نمی دهند و برخی از فرصت‌های مهم و خوب را از دست می دهند.

    دریافت مشاوره برای انتخاب رشته، به دانش آموزان کمک میکند تا تمامی فرصت‌های موجود را ببینند و بهترین را برای خود انتخاب کنند.

  2. دومین نکته ای که بهتر است در نظر داشته باشید این است که بسیاری از دانش آموزان از توانایی‌ها و استعداد واقعی خود آگاهی کافی ندارند و برخی از آنها برحسب علاقه و برخی از آنها به خاطر خواسته والدین خود، رشته پزشکی را انتخاب می کنند؛ در حالی که ممکن است توانایی، روحیات و خلقیات آنها برای این رشته مناسب نباشد!

    مشاوره انتخاب رشته، ابتدا شخصیت، توانایی‌ها و استعداد شما را بررسی میکند، در صورتی که به این نتیجه برسد که این رشته برای شما مناسب نیست و در آینده باید فشارهای روانی زیادی را تحمل کنید، به شما پیشنهادات دیگری خواهد داد و شما را با رشته‌های دانشگاهی دیگری آشنا خواهد کرد که برای شما مناسب تر خواهد بود.

✔خوب است بدانید که مشاور حق این را ندارد که برای شما تصمیم بگیرد یا شما را مجبور به انتخاب کند، وظیفه مشاور راهنمایی شما است، راه‌ها و مسیرهای مختلفی را پیش روی شما قرار می دهد، مزایا و معایب هر یک از آنها را برای شما شرح می دهد؛ اما در پایان این شما هستید که باید انتخاب کنید که چه مسیری برای شما بهتر است.

مشاوره انتخاب رشته را جدی بگیرید و بهترین رشته قبول شوید!

ویژگی‌های یک مشاور انتخاب رشته حرفه ای

این روزها که بازار کنکور بسیار داغ است و والدین حاضر اند برای موفقیت فرزند خود هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند، بسیاری از افراد که تخصصی در زمینه مشاوره ندارند، مشغول به کار می شوند و با تبلیغ‌های پر زرق و برق دانش آموزان را به سوی خود جذب میکنند.

برای اینکه در دام مشاوران تقلبی نیفتید، بهتر است ابتدا اطلاعاتی درباره ی ویژگی مشاوران انتخاب رشته و مشاوره تحصیلی کسب کنید؛ در ادامه مواردی را که باید در انتخاب مشاور در نظر داشته باشید را برای شما شرح می دهیم:

●        یک مشاور تحصیلی خوب، دارای رزومه است:

اگر مشاور انتخاب رشته ادعا کرد که سال‌هاست در این زمینه فعالیت میکند، از او بخواهید رزومه خود را به شما نشان دهد، کارنامه دانش آموزانی که با راهنمایی او در دانشگاه و رشته خوبی همچون پزشکی قبول شده اند، باید در رزومه او ثبت شده باشد.

●        دارای یک جلسه مشاوره رایگان است:

معمولا مشاوران حرفه ای برای اینکه اعتماد دانش آموزان را جلب کنند، ابتدا یک جلسه مشاوره رایگان برای دانش آموز برگزار میکنند تا روش مشاوره و حرفه ای بودن خود را به او ثابت کنند؛ اما مشاوران غیر حرفه ای ابتدا از شما هزینه دریافت میکنند و بعد جلسات مشاوره را برگزار میکنند.

●        یک مشاور انتخاب رشته حرفه ای بیش از حد بر روی پیشنهادات خود تاکید نمیکند:

تمامی افرادی که به صورت تخصصی در رشته مشاوره تحصیل کرده اند، می دانند که وظیفه آنها مشاوره و راهنمایی است و حق این را ندارند برای مراجع خود تصمیم بگیرند یا او را مجبور به انتخاب کنند؛ معمولا روش مشاوره انتخاب رشته مشاوران حرفه ای آنقدر دقیق و حساب شده است که در پایان جلسه، دانش آموز بدون ذره ای سردرگمی می تواند مسیر درست را انتخاب کند و آینده درخشانی را برای خود رقم بزند.

●        یک مشاور حرفه ای با ویژگی‌های شخصیتی و روانشناختی آشنایی کامل دارد:

شما زمانی که به یک مشاور غیرحرفه ای و تقلبی مراجعه می کنید، از شما میپرسد به چه رشته دانشگاهی علاقه دارید و بدون توجه به ویژگی‌های شخصیتی شما، برای شما انتخاب رشته می کند؛ اما زمانی که نزد یک مشاور حرفه ای میروید، ابتدا از شما درباره علایق خود و اهدافی که برای آینده خود تصور می کنید سوال می پرسد، سپس از شما تست روانشناسی میگیرد و نتیجه تست را همراه با گفت و گویی که در آن جلسه داشتید، تحلیل میکند و شما را برای قرار گرفتن در مسیر درست راهنمایی می کند.

●        یک مشاور انتخاب رشته حرفه ای، به تمامی اطلاعات مربوط به انتخاب رشته مسلط است:

معمولا زمانی که نتایج اولیه اعلام می شود و دانش آموزان از رتبه خود آگاه می شوند، یکی از سوالاتی که ذهن آنها را مشغول میکند این است که با این رتبه در چه دانشگاه قبول می شوم؟ آیا پزشکی قبول می شوم؟ و…

یک مشاور حرفه ای و کاربلد باید بداند برای هر رشته چه رتبه ای در چه دانشگاهی پذیرش می گیرد؛ بهتر است بدانید بیشتر مشاوران غیر حرفه ای به صورت کلی و حدودی به شما می گویند که از فلان رتبه به پایین شما می توانید پزشکی قبول شوید و شما را در انبوهی از سوال و پاسخ‌های مبهم رها میکنند.

آکادمی مشاور کنکور الف مشاور، یکی از بهترین موسساتی است که در زمینه مشاوره انتخاب رشته نیز فعالیت میکند و دارای سابقه درخشانی است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره انتخاب رشته الف مشاور، به آدرس سایت www.alefmoshaver.com مراجعه کنید.

به طور کلی، انتخاب رشته کنکور برای دانش آموزان سال آخر، یکی از مهمترین تصمیمات زندگی است که بهتر است ساده از آن نگذرید، زیرا ممکن است فرصت‌های بسیار خوبی را از دست بدهید. در این مسیر، یک مشاور انتخاب رشته حرفه ای می تواند به عنوان یک راهنمای موثر برای شناسایی و کشف استعدادها، علایق و توانمندی‌های دانش آموزان بسیار مفید واقع شود و با راهنمایی درست و انتخاب صحیح مسیر، دانش آموزان می توانند به سمت آینه روشن و پرامید حرکت کنند.

خوب است بدانید آکادمی الف مشاور نیز با ارائه مشاوره تحصیلی انلاین، می تواند کمک شایانی به دانش آموزان عزیز کند و آنها را از غول سردرگمی نجات دهد. برای دریافت مشاوره به سایت الف مشاور مراجعه کنید.

در این مقاله شما را از اهمیت گرفتن مشاوره انتخاب رشته آگاه کردیم، سپس شما را در زمینه انتخاب یک مشاور انتخاب رشته خوب راهنمایی کردیم؛ از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج