جاباما
۱۳۱۹۸۶۲
۱۳۹۹
۱۳۹۹
پ

این طور به فرزندان خود یاد بدهید که بدغذا نباشند؟

برای بسیاری از والدین، وادار کردن فرزندان به خوردن غذای سالم و سر و صدا نکردن سر هر وعده غذا بسیار دشوار است.

روزیاتو: برای بسیاری از والدین، وادار کردن فرزندان به خوردن غذای سالم و سر و صدا نکردن سر هر وعده غذا بسیار دشوار است. اما والدین ژاپنی به هنر متقاعد کردن بچه‌هایشان برای غذاخوردن با لذت و بدون گریه یا تف کردن کلم بروکلی‌ روی میز، مسلط هستند. در این مقاله از والدین ژاپنی یاد می‌گیریم که چگونه فرزندمان را طوری بار بیاوریم که بدغذا نباشند.

۱. اجازه دهید فرزندتان طعم های جدید را تجربه کند

این طور به فرزندان خود یاد بدهید که بدغذا نباشند؟

کودکان به راحتی از خوردن غذاهای مشابه خسته می‌شوند و عادات غذایی آنها اغلب در حال تغییر است. برای کودک مهم است که غذاهای جدید را تجربه کند و اکثر والدین ژاپنی این موضوع را بسیار جدی می‌گیرند. به گفته متخصصان، هرچه کودک انواع مختلف غذاهای سالم را بیشتر تجربه کند، با بزرگ شدن، علاقه او به رژیم های غذایی سالم بیشتر می‌شود. وقتی به کودک اجازه می‌دهید نمونه‌هایی از وعده‌های غذایی مختلف را امتحان کند، ذائقه‌ی او نیز رشد می‌کند و تمایل دارد غذاهای جدید را امتحان کند.

 

۲. اجازه بدهید از همان عملِ خوردن لذت ببرند

این طور به فرزندان خود یاد بدهید که بدغذا نباشند؟

یکی از دلایلی که کودکان از غذا خوردن بدشان می‌آید، مجبور شدن مکرر به خوردن چیزی است که دوست ندارند. اجازه دهید کودک گهگاهی هم خوراکی های جذاب به عنوان جایزه داشته باشد. والدین باید از سختگیری بیش از حد در مورد تغذیه سالم خودداری کنند. کودکان باید از وعده های غذایی خود لذت ببرند و گنجاندن خوراکی های کوچک خوشمزه می‌تواند باعث شود آنها مشتاقانه منتظر آن باشند.

۳. غذا را در بشقاب های کوچکتر سرو کنید

 

این طور به فرزندان خود یاد بدهید که بدغذا نباشند؟

منطق پشت این که چرا غذای بچه‌ها باید در بشقاب‌های کوچک‌تر سرو شود، ساده است؛ آنها نباید از اندازه بزرگ بشقاب و غذایی که برایشان سرو می‌شود بترسند. و هنگامی که از ظروف کوچکتر استفاده می‌کنند، تشویق می‌شوند خودشان غذا بخورند، که به آنها کمک می‌کند آنچه را که می‌خواهند بخورند خودشان انتخاب کنند. سهم غذایی که والدین آن را «اندازه نرمال» در نظر می‌‌گیرد ممکن است در واقع برای یک بچه خیلی بزرگ باشد، و والدین باید این موضوع را در حین اندازه گیری میزان غذایی که فرزندشان در هر وعده می‌خورد، به خاطر بسپارند.

۴. خانوادگی غذا بخورید و بچه ها را درگیر کنید

این طور به فرزندان خود یاد بدهید که بدغذا نباشند؟

والدین ژاپنی فضایی منحصر به فرد در خانه ایجاد می‌کنند که به انتخاب سبک زندگی و تغذیه سالم کمک می‌کند. داشتن وعده های غذایی منظم به‌طور دسته‌جمعی و اجازه دادن به فرزند در فرآیند آشپزی، ممکن است آنها را تشویق کند که علاقه بیشتری به آنچه می‌خورند نشان دهند. الگوی آشپزی سالم، خوشمزه و لذت بخش را برای فرزندان خود در نظر بگیرید.

۵. یک عالم بپرید و بدوید

مردم ژاپن اغلب دوچرخه سواری یا پیاده روی سریع را برای جابه‌جایی در مسافت های کوتاه ترجیح می‌دهند و به نوعی، والدین ژاپنی فرزندان خود را به انجام فعالیت های بدنی مانند دویدن و پریدن تشویق می‌کنند. از طرفی همه ما اهمیت فعالیت بدنی را در تشویق و ایجاد تغذیه سالم در کودک می‌دانیم. به جای اینکه به بچه‌هایتان اجازه دهید ساعت ها پای بازی های ویدیویی بنشینند، بهتر است آنها را برای قدم زدن در پارک محله بیرون ببرید یا در خانه یک بازی قایم باشک انجام دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج