اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۰۲۹۶
۵۰۴۵۱
۵۰۴۵۱
پ

دود تکذیب توافق به چشم قیمت دلار و خودرو رفت

در حالی که خبر مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا برای رسیدن به توافق موقت رسما تکذیب شد، اما متعاقب آن اخباری روانه بازار شد که از رشد قیمت‌ها در بازارهای مالی ایران ( خودرو و ارز) جلوگیری کرد و شائبه گشایش اقتصادی احتمالی در پی انتشار برخی اخبار تائید نشده از مذاکرات برجامی را قوی تر کرده است.

برترین‌ها: در حالی که خبر مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا برای رسیدن به توافق موقت رسما تکذیب شد، اما متعاقب آن اخباری روانه بازار شد که از رشد قیمت‌ها در بازارهای مالی ایران ( خودرو و ارز) جلوگیری کرد و شائبه گشایش اقتصادی احتمالی در پی انتشار برخی اخبار تائید نشده از مذاکرات برجامی را قوی تر کرده است.

دود تکذیب توافق به چشم قیمت دلار و خودرو رفت

تاثیر شایعه توافق ایران و آمریکا بر بازار ارز و خودرو

خبرگزاری تسنیم در خبری با تیتر «بازگشت دلار به کانال ۴۷هزار تومان» خبر داد:

* قیمت دلار در روزهای اخیر از بالای 50 هزار تومان به کانال ۴۷ هزار تومان برگشته است.

* فعالان بازار ارز می‌گویند: با شروع کاهش قیمت‌ها از روزهای گذشته تعداد زیادی از مردم راهی خیابان فردوسی شده‌اند تا دلارهای خودشان را بفروشند.

* نگاه مردم و بازار به قیمت‌ها، کاهشی است؛ همه انتظار دارند که در روزهای بعد هم قیمت دلار و سکه کاهشی باشد چراکه خبرهای سیاسی این ایام مثبت بوده‌اند.

بازار دست به عصا شد؛ خریداران دست نگه‌داشته‌اند

کامران سلطانی‌زاده دبیر کانون صرافان:

* وضعیت بازار ارز در روزهای گذشته آرام بوده است؛ خریداران و واردکنندگان در این ایام دست نگه‌داشته و خریدهای خود را به روزهای آتی موکول کرده‌اند چراکه احتمال می‌دهند قیمت‌ها باز هم کاهش یابد. در روزهای اخیر بازار ارز و خریداران دست به عصا شده‌اند و با احتیاط بالاتری نسبت به قبل عمل می‌کنند.

* قیمت دلار در کانال‌های تلگرامی با کاهش به کانال 47 هزار تومان بازگشته است، این در حالی است که در کف بازار ارز تهران، نرخ دلار از این رقم نیز پایین‌تر است و مشاهدات میدانی نشان می‌دهد در زمان حاضر، دلار در بازار آزاد هم خریدار ندارد، زیرا معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که روند نزولی نرخ ارز ادامه داشته باشد.

شاخص بورس تهران افت کرد

بورس تهران روز یکشنبه ۲۱ خرداد برای دومین روز متوالی با ریزش روبه‌رو شد و شاخص کل با افتی شش هزار و ۸۴۵ واحدی به ۲.۲ میلیون واحد رسید.

روز گذشته نیز شاخص بورس ۷۳ هزار واحد سقوط کرده و بیش از دو تریلیون تومان پول حقیقی از بازار بورس خارج شده بود.

شاخص کل بورس تهران از ۱۸ اردیبهشت امسال تاکنون ۱۲ درصد، معادل ۳۰۰ هزار واحد، کاهش یافته است.

دود تکذیب توافق به چشم قیمت دلار و خودرو رفت

کاهش ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومانی قیمت خودرو ظرف چند ساعت

* مشاهدات نشان می‌دهد امروز بازار خودرو با کاهش ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومانی قیمت در انواع خودروهای داخلی و مونتاژی روبه‌رو شده است.

* به‌دنبال کاهش قیمت دلار در بازار خرید و فروش خودرو نیز ریزش قیمتی به وجود آمده است به‌نحوی که مشاهدات نشان می‌دهد امروز بازار با کاهش 10 تا 25 میلیون تومانی قیمت در انواع خودروهای داخلی و مونتاژی روبه‌رو شده است.

* البته طی یک هفته اخیر نیز قیمت خودرو 15 تا 23 درصد کاهش داشته است که همین امر عاملی شده است تا خرید و فروش در بازار قفل شود و هیچ معامله‌ای در بازار صورت نگیرد.

* فعالان بازار معتقدند خریداران خودرو در انتظار کاهش بیشتر قیمتها هستند به همین دلیل معامله در بازار به صفر رسیده است، به‌نظر می‌رسد با ادامه روند کاهشی قیمت دلار بازار خودرو نیز شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها باشد.

* در زمان حاضر قیمت دنا پلاس با قیمت 618 میلیون تومان، پژو پارس 470 میلیون تومان، پژو 206 تیپ دو 476 میلیون تومان، پژو 207 اتوماتیک 780 میلیون تومان، تارا اتوماتیک 758 میلیون تومان و سورن پلاس 530 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

* همچنین در محصولات ساپیا نیز ساینا اس با قیمت 324 میلیون تومان، کوئیک 308 میلیون تومان، کوئیک اتوماتیک 375 میلیون تومان، شاهین 525 میلیون تومان و ساینا اس اتوماتیک 397 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

* در محصولات مونتاژی نیز جک J4 به 768 میلیون تومان و جک S5 به یک میلیارد و 445 میلیون تومان رسیده است. دیگنیتی پرایم نیز به یک میلیارد و 776 میلیون تومان، فیدیلیتی یک میلیارد و 625 میلیون تومان، رسپکت یک میلیارد و 185 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

* فعالان اقتصادی معتقدند که خبرهای مربوط به مذاکرات احتمالی ایران و آمریکا، اثرات مستقیم و غیر‌مستقیمی در بازار ارز و خودروی کشور داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج