اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۱۹۰۸
۴۶۵۳
۴۶۵۳
پ

روایتی از روحیه تن پروری و مفت خوری در ایران!

امام جمعه سنگر با اشاره به اینکه کارخانجات گیلان مشکل جذب نیرو دارد افزود: البته روحیه تن پروری و مفت خوری هم در جامعه وجود دارد که باید برای آن چاره ای اندیشید.

خبرگزاری شبستان: امام جمعه سنگر با اشاره به اینکه کارخانجات گیلان مشکل جذب نیرو دارد افزود: البته روحیه تن پروری و مفت خوری هم در جامعه وجود دارد که باید برای آن چاره ای اندیشید.

حجت الاسلام محمد محمدیان_ امام جمعه سنگر در خطبه های نماز امروز (جمعه، ۲۷ خرداد) فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد علیه السلام را تسلیت گفت و با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: هرچه داریم از شرف، امنیت و به پاس فداکاری و جان فدایی های شهدا است.

روایتی از روحیه تن پروری و مفت خوری در ایران!

وی به سالروز شهادت شهید «چمران» در هفته پیش رو اشاره کرد و گفت: شهیدی که باید برای داشتن او خدا را شاکر باشیم، باید در مقابل مجاهدت این شهید تعظیم کرد.

محمدیان با بیان اینکه رهبری در وصف شهید چمران فرمودند « شهید چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خود را فدا کرد، در این دنیا شرف را و در آن دنیا رحمت خداوند را برای خود بیمه کرد.»

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم انسانهای با شرف را ببینیم باید به تصاویر شهدا و خانواده های آنان نگاه کنیم، افزود: آنها  کسانی هستند که جان فدا کردند و صداقت خود را نشان دادند.

محمدیان همچنین به شروع ماه ذی الحجه و مناسبت های مختلفی مانند عید سعید غدیر، عید قربان، سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) با حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این مرد و زن معیار، ملاک و الگوی یک زندگی خداپسندانه، ساده و بی آلایش هستند و درس های فراوانی در این واقعیت وجود دارد.

ننگ است که در بخش سنگر هفت هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد داشته باشیم، کار کردن عار نیست بلکه کارنکردن و دست گدایی دراز کردن عار است.

وی، برخی از مشکلات خانواده ها و بازتابش در اجتماع را بخاطر ریخت و پاش ها و توقعات بی موردی دانست که عمر زندگی مشترک جوان ها را کوتاه می کند و ادامه داد: در جهت حفظ این امر خداپسندانه وظیفه خانواده‌ها است که سطح توقعات خود را پایین بیاورند.

محمدیان اضافه کرد: البته گاهی حکومت ها باید برای تسهیل زمینه ازدواج شرایطی را مانند اشتغال، مسکن و  یا اجاره بهای منزل که بسیار مهم است فراهم کنند.

وی به طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت که پس از ۸_۹ سال غفلت در حال اجرا است اشاره کرد و گفت: لعنت و نفرین خدا بر کسانی که به خاطر منافع خودشان طرح مسکن مهر را در سنگر اجرا نکردند.

کارخانجات گیلان مشکل جذب نیرو دارد، روحیه تن پروری و مفت خوری هم در جامعه وجود دارد که باید برای آن چاره ای اندیشید.

محمدیان همچنین بیان کرد: به لطف مسئولین حال حاضر طرح ملی نهضت مسکن در سنگر شروع شده اما با این روند وام و اقساطی که گذاشته اند باز هم گمان می رود که این خانه ها به دست اغنیا خواهد رسید چرا که انسان هایی که محروم و ضعیف هستند نمی توانند ماهی ۸-۷ میلیون تومان قسط پرداخت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کارخانجات گیلان مشکل جذب نیرو دارد افزود: البته روحیه تن پروری و مفت خوری هم در جامعه وجود دارد که باید برای آن چاره ای اندیشید.

محمدیان با بیان اینکه ننگ است که در بخش سنگر هفت هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد داشته باشیم، افزود: کار کردن عار نیست بلکه کارنکردن و دست گدایی دراز کردن عار است.

وی اذعان کرد: البته کسانی که به نظام و انقلاب و خانواده شهدا بد و بیراه می گویند این سمت موضوع را نمی بینند.

محمدیان با بیان اینکه گاهی توزیع بسته های معیشتی به بعضی خانواده ها جفا و گدا پروری است و حکومت نباید گدا پروری کند اظهار کرد: وظیفه ما است دست مستمند را بگیریم اما بجای دادن ماهی باید ماهیگیری را یادشان دهیم.

وی خاطر نشان کرد: نباید همیشه دولت و دولت مردان را مقصر دانست بلکه باید عملکرد و توقعات جامعه را هم ببینیم.

امام جمعه سنگر در ادامه به در پیش بودن روز جهاد کشاورزی اشاره و آنرا فرصت خوبی برای بیان مشکلات، معضلات و توقعاتی دانست که کشاورزان زحمتکش با آن روبرو هستند و گفت: این ناراحت کننده است که فقط یک نفر از نمایندگان استان گیلان عضو کمیسیون کشاورزی باشد.

محمدیان تصریح کرد: صدای ملت همین نمایندگان مجلس هستند که باید مشکلات را به گوش دولتمردان برسانند.

وی همچنین طرح کشت قراردادی را اتفاق خوبی دانست که باید در حوزه دامداری هم چنین طرحی اجرا شود و بیان کرد: در خیلی از  کشورهای دنیا این کار انجام می شود.

محمدیان با توجه به اینکه ماهیت استان گیلان کشاورزی است خواستار تحرک بیشتری از مجمع نمایندگان گیلان برای حل مشکلات کشاورزان شد.

امام جمعه سنگر در ادامه به روابط خوب بین الملل دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: دولت رییسی از ظرفیت ۱۸ کشوری که ما با آنها همسایه هستیم استفاده می کند،  چیزی که در دولت سابق مغفول واقع شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج