اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۲۲۱۱
۳۱۱۴
۳۱۱۴
پ

تصاویرِ بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین سنگ کلیه جهان!

پزشکان سریلانکایی از شکم یک سرباز ۶۲ ساله بازنشسته، سنگ کلیه‌ای به طول ۱۳.۳۷۲ سانتی‌متر و وزن ۸۰۱ گرم را خارج کردند.

دیجیاتو: پزشکان سریلانکایی از شکم یک سرباز ۶۲ ساله بازنشسته، سنگ کلیه‌ای به طول ۱۳.۳۷۲ سانتی‌متر و وزن ۸۰۱ گرم را خارج کردند.

آن‌ها با انجام این کار، موفق شدند تا رکورد جهانی بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین سنگ کلیه‌ای که تاکنون از بدن انسان خارج شده را به ثبت برسانند.

تصاویرِ بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین سنگ کلیه جهان!

براساس گزارش‌های منتشرشده در این رابطه، این سنگ از کلیه بیمار که 11.8 سانتی‌متر طول آن اعلام شده، بزرگ‌تر بوده است. طبق داده‌های مربوط به رکوردهای جهانی گینس، بزرگ‌ترین سنگ کلیه‌ای که تاکنون در جهان کشف شده (سال 2004 در هند) 13 سانتی‌متر طول داشته و سنگین‌ترین نمونه (سال 2008 در پاکستان) 620 گرم وزن داشته است. اکنون پزشکان با انجام این عمل جراحی در بیمارستان ارتش شهر کلمبو در سریلانکا، موفق شده‌اند تا رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت برسانند.

به‌طور معمول، اندازه یک سنگ کلیه متغیر است و می‌تواند به‌اندازه سنگ‌ریزه یا گرانول باشد. بااین‌حال، گاهی اوقات به دلیل وجود سطح بالایی از مواد معدنی خاص در ادرار افراد، آن‌ها می‌توانند بسیار بزرگ‌تر از حد معمول شوند. سنگ کلیه می‌تواند در یک یا هر دو کلیه انسان‌ها ایجاد شود و به‌ندرت باعث آسیب دائمی می‌شود.

تصاویرِ بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین سنگ کلیه جهان!

ازجمله علائمی که می‌تواند نشان‌دهنده سنگ کلیه باشد و باید مراقب آن‌ها بود، می‌توان به درد شدید در پشت، پایین یا پهلوی شکم و وجود خون در ادرار اشاره کرد. گاهی اوقات اندازه این سنگ‌ها به قدری کوچک است که به راحتی از مجاری ادرار عبور می‌کنند و فرد حتی از وجود آن‌ها مطلع نمی‌شود. اما این موضوع درباره بیماری سریلانکایی صدق نکرده است.

او تحت عملی به نام پیلولیتوتومی باز قرار گرفت که در آن سنگ از داخل لگنچه کلیوی خارج می‌شود. این بیمار اکنون درحال بهبودی است و طبق گزارش رکوردهای جهانی گینس وضعیت خوبی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج