اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۲۸۱۱
۲۵۲
۲۵۲
پ

تغذیه‌ی سالم و مناسب برای کنکوری‌ها

تغذیه کنکوری‌ها به خصوص در ماه‌های آخر منتهی به آزمون به اندازه درس خواندن دارای اهمیت است.

اعتماد آنلاین: تغذیه کنکوری‌ها به خصوص در ماه‌های آخر منتهی به آزمون به اندازه درس خواندن دارای اهمیت است.

 

کنکور فقط درس خواندن و تست‌زنی نیست، بسیاری از نکات پیرامون دانش‌آموزان کنکوری وجود دارد که بسیار مهم است از جمله تغذیه دانش‌آموزان کنکوری. خانواده‌ها باید بدانند که درباره تغذیه محصلان چه مواردی را لازم است رعایت کنند. در میان بسیاری از کنکوری‌ها این موضوع رواج دارد که یا به دلیل کمبود زمان یا به دلیل استرس دچار کم‌اشتهایی یا بی‌اشتهایی می‌شوند و از خوردن وعده کامل غذاها خودداری می‌کنند که این خود باعث ضعف و احساس ناخوشایند و خستگی مداوم در آنها می‌شود. بنابراین داشتن برنامه غذایی منظم و درست برای کنکوری‌ها به ویژه در هفته‌های منتهی به آزمون بسیار مهم است.

تغذیه‌ی سالم و مناسب برای کنکوری‌ها

در اینجا نکاتی را درباره رعایت برنامه غذایی به شما گوشزد می‌کنیم.

خوردن شیرینی‌جات پیش از صرف غذا ممنوع

در ساعاتی که نزدیک به صرف غذاست خوردن شیرینی‌جات و مواد قندی را برای خود ممنوع کنید چراکه خوردن مواد غذایی شیرین باعث بالا رفتن سریع قند‌خون و ایجاد سیری کاذب می‌شود و در نهایت شما را از خوردن وعده اصلی غذا باز می‌دارد. در نتیجه مواد غذایی مفید به بدن نمی‌رسد.

تخم‌مرغ و ماهی را فراموش نکنید

خوردن یک عدد تخم‌مرغ در روز و همچنین گنجاندن ماهی در وعده‌های غذایی هفتگی بسیار ضروری است؛ هم برای حافظه مفید است و هم پروتئین لازم بدن را در طول روز تامین کند.

تاثیر ویتامین‌های گروه B در یادگیری

ویتامین‌های گروه B به خصوص ب‌کمپلکس در عملکرد بهتر مغز برای یادگیری تاثیر زیادی دارد. ضمن اینکه این ویتامین موجب کاهش استرس، عصبانیت و خستگی می‌شود. بنابراین خوردن مواد غذایی دارای ویتامین ب بسیار توصیه می‌شود.

مواد غذایی سرشار از آهن بخورید

از خوردن مواد غذایی نظیر گوشت، جگر، اسفناج، پسته و.. که دارای مقادیر بالایی آهن هستند غافل نشوید چراکه کمبود آهن در بدن می‌تواند سبب کاهش قدرت یادگیری و همچنین احساس خستگی مفرط شود. همچنین یادتان باشد که نوشیدن قهوه و چای بلافاصله بعد از وعده غذایی را کنار بگذارید تا مانع از جذب خوب آهن موجود در غذا در بدن‌تان نشود.

میان‌وعده‌های مفید مثل میوه

یادتان باشد تنها خوردن وعده‌های اصلی غذا کافی نیست. درس خواندن انرژی زیادی از دانش‌آموزان می‌گیرد بنابراین تنها خوردن وعده‌های اصلی غذا نیازهای بدن را به تنهایی تامین نمی‌کند. بین وعده صبحانه و ناهار یک وعده کوچک از میوه‌ها میل کنید و بین وعده ناهار و شام که فاصله بیشتری از هم دارند یک وعده عصرانه مفصل‌تر میل کنید تا بدن‌تان دچار کمبود و ضعف نشود.

خوردن مواد غذایی محرک معده را فراموش کنید

استرس و فشار عصبی به شدت روی ترشح بیشتر اسید معده و اختلال در عملکرد هضم غذا تاثیر می‌گذارد، در این میان خوردن مواد غذایی‌ای که معده را تحریک می‌کند می‌تواند باعث بروز معده‌درد شود و شما را از برنامه‌ای که دارید دور کند. بنابراین حواس‌تان به مواد غذایی‌ای که می‌خورید باشد و از خوردن موادی که معده‌تان به آنها حساس است پرهیز کنید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج