اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۲۹۵۸
۱۶۹۰۵
۱۶۹۰۵
پ

مراسم عجیب غرق کردن یک سیاستمدار در رودخانه!

در شهر ترنتو (Trento) در شمال ایتالیا، سنت سالانه‌ای هست که سیاستمداران محلی را زهره‌ترک می‌کند!

فرادید: در شهر ترنتو در شمال ایتالیا، سنت سالانه‌ای هست که سیاستمداران محلی را زهره‌ترک می‌کند. سنت موسوم به تونکا (Tonca) در واقع بازآفرینی طنزآمیز یک مجازات باستانی است که از قرن ۱۴ تا ۱۷ از آن استفاده می‌شد. در این سنت، یک نفر را در قفس می‌گذاشتند و در آب‌های یخ زدۀ آدیجه، دومین رودخانۀ طولانی ایتالیا غوطه‌ور می‌کردند. این سنت بخشی از اعیاد «مهمانی شب‌زنده‌داری» (Feste Vigiliance) است؛ یک جشن یک هفته‌ای در تجلیل قدیس حامی شهر که در اواخر ژوئن برگزار می‌شود. 

یک آیین سنتی در انتخاب افرادی که شایستۀ این «افتخار» هستند وجود دارد. قبل از این رویداد، «دادگاه مجازات» به صورت علنی برگزار می‌شود. این یک نمایش طنز است که در آن اعضای «دادگاه» مردم را نامزد و دعوی‌شان را مطرح می‌کنند. قاضی، وکیل مدافع، دادستان و حتی فردی که نقش متهم را بازی می‌کند هم وجود دارد. 

مراسم عجیب غرق کردن یک سیاستمدار در رودخانه!

کسانی که نامزد شده‌اند گناهگار نیستند، اما مجازات اولیه برای کسانی در نظر گرفته می‌شود که در طول سال کاری انجام داده‌اند که جنجال به بار آورده یا خبرساز شده است. بیشتر اوقات، سیاستمداران نامزد می‌شوند، اما همیشه هم اینطور نیست. برای نمونه، سال گذشته، نامزدها  عبارت بودند از چهار فرماندار سابق استان به دلیل نقش‌شان در به تاخیر انداختن ساخت بیمارستان جدید و همچنین یک پرستار که به جعل نتایج آزمایشات کووید متهم شده بود. 

افراد همیشه به دلیل جرایم جدی مجازات نمی‌شوند. سال گذشته دو سیاستمدار دیگر به دلیل مخالفت با کنسرت خواننده و ترانه‌سرای محبوب ایتالیایی واسکو رُسی نامزد شدند.

مراسم عجیب غرق کردن یک سیاستمدار در رودخانه!

رای رسمی دادگاه چند روز بعد اعلام می‌شود و آن زمان، هر کسی که بدترین بدها تلقی شود باید به داخل قفس بیفتد. سپس سه بار به طور تشریفاتی در آدیجه غوطه‌ور شود، درست مانند گذشته. 

اما جای نگرانی نیست چون کل این مراسم جنبه‌ی سرگرمی دارد. مردم محلی به زبان طنز گذشته‌شان را ارج می‌نهند و در عین حال کسانی را که عملکردشان با نحوه رفتار مردم محلی ترنتو تناقض دارد، مجازات می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج