اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۲۹۹۷
۶۴۶۱
۶۴۶۱
پ

تولد مجیدرضا رهنورد، حاشیه‌دار شد

در روز‌های گذشته، در فضای مجازی و در تجمعات کم تعدادی که در خارج کشور از سوی براندازان برگزار شد، روز تولد مجیدرضا رهنورد را گرامی داشتند!

جوان: در روز‌های گذشته، در فضای مجازی و در تجمعات کم تعدادی که در خارج کشور از سوی براندازان برگزار شد، روز تولد مجیدرضا رهنورد را گرامی داشتند! بی‌بی‌سی فارسی چندین خبر در خصوص بزرگداشت سالروز تولد مجیدرضا رهنورد منتشر کرده است. مجیدرضا رهنورد همان کسی است که دوربین‌های مداربسته فیلم حمله او با چاقو و قمه به دو جوان بسیجی مشهدی و به شهادت رساندن آن‌ها توسط او در جریان ناآرامی‌های پاییز ۴۰۱ را ضبط کردند و خود نیز به قتل آن‌ها اعتراف کرد و در نهایت به اعدام به دلیل محاربه محکوم شد و آذر ماه سال گذشته به دار آویخته شد.

اقدامات رهنورد در عصر ۲۶ آبان ۱۴۰۱، علاوه بر شهادت دو نفر، ترس و وحشت عمومی نیز ایجاد کرد. برخی شاهدان عینی در دادگاه مشاهدات خود را بیان کردند: «من و افرادی که در صحنه حضور داشتند وحشت کرده بودیم، هر کسی به یک طرفی فرار می‌کرد. به همین خاطر مردم درخواست دارند که متهم به اشد مجازات برسد...»

بی‌بی‌سی فارسی در یک مطلب دو روز پیش نوشت: «امروز ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ همزمان با گزارش‌ها از مسدود کردن مسیر بهشت رضا در مشهد، گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی به مناسبت تولد ۲۴ سالگی مجیدرضا رهنورد، معترض اعدام‌شده یاد او را گرامی داشتند.»

بی‌بی‌سی فارسی به سیاق همه براندازان، اضافه می‌کند: «تصویر سنگ قبر او، دعا خواندن مادرش بر سر خاک، شعارنویسی‌ها با استفاده از جملاتی که او در ویدئوی موسوم به "وصیت‌" گفته بود و گرافیک‌هایی با پرچم شیر و خورشید، تتوی روی دست مجیدرضا رهنورد، برای یادبود او دست به دست می‌شود.»

بی‌بی‌سی نوشته: «در حالی که گروهی از سلطنت‌طلبان او را "اسطوره، قهرمان و الگو" می‌دانند، حامیان جمهوری اسلامی با اشاره به ویدئویی که در دادگاه پخش شد و او را در حال مضروب کردن دو نیروی بسیجی نشان می‌داد، او را "قاتل" می‌دانند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج