۱۳۲۳۲۳۶
۲۲۵۲
۲۲۵۲
پ

نحوه ثبت قرارداد اجاره رایگان با کد رهگیری

امکان دریافت کد رهگیری رایگان برای قراردادهای اجاره برای مالکان و مستاجران از روز سوم خرداد سال جاری فراهم شده که در این گزارش نحوه‌ی ثبت قرارداد به صورت نوشتاری و اینفوگرافیک توضیح داده شده است.

ایسنا: امکان دریافت کد رهگیری رایگان برای قراردادهای اجاره برای مالکان و مستاجران از روز سوم خرداد سال جاری فراهم شده که در این گزارش نحوه‌ی ثبت قرارداد به صورت نوشتاری و اینفوگرافیک توضیح داده شده است.

نحوه ثبت قرارداد اجاره رایگان با کد رهگیری

از روز چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ نسخه آزمایشی سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور راه‌اندازی شد که در اولین گام امکان ثبت رایگان قراردادهای اجاره و دریافت کد رهگیری توسط مالکان و مستاجران، بدون مراجعه به دفاتر املاک ایجاد شد. تا پیش از این دریافت کد رهگیری در انحصار مشاوران املاک بود.

ابتدا مالک باید وارد سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir شود، سپس بر روی گزینه «سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن» کلیک کند و وارد سامانه خدمات دولت الکترونیک شود.

مالک، شماره سیم کارت متعلق به خود را وارد می‌کند و با دریافت رمز یک بار مصرف احراز هویت می‌شود. سپس مشخصات خود، ملک مورد نظر و مبلغ اجاره را ثبت می‌کند.

در مرحله بعد مستاجر وارد سامانه می‌شود و مشخصات خود را ثبت می‌کند. در گام بعدی موجر با رمز یک بار مصرف و بعد مستاجر با رمز یکبار مصرف، مشخصات را تایید می‌کنند. سپس باید دو شاهد که یکی از طرف موجر و دیگری از طرف مستاجر است قرارداد را تایید کنند. نهایتا قرارداد به ثبت می‌رسد و کد رهگیری رایگان صادر می‌شود.

تا روز ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ تعداد ۶۳۲۹ قرارداد اجاره رایگان در سامانه به ثبت رسیده است. همزمان با افزایش تقاضا، سیستم در حال ارائه  خدمات جدید است.

نحوه ثبت قرارداد اجاره رایگان با کد رهگیری

وزارت راه و شهرسازی با توجه به تکلیف قانونی قصد دارد خدمات الکترونیک را در بازار مسکن افزایش دهد و در گام بعدی امکان ارایه مبایعه‌نامه نیز فراهم می‌شود که البته ممکن است مقداری این فرآیند زمان ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج